|duminică, iunie 26, 2022
  • Follow Us!

Activitățile de vânzări: 3 sfaturi pentru a le organiza corect 

unnamed

Sursa foto: Shutterstock

Imaginea poate fi descărcată de aici

Activitățile economice se desfășoară în domenii diverse (producție, servicii, tehnologie, transport ș.a.), dar au în comun obiectivul major de satisfacere a clienților. Organizarea corectă a vânzărilor reprezintă cheia reușitei în afaceri, de aceea vă prezentăm în continuare câteva sfaturi pentru adaptarea produselor și serviciilor la cerințele clienților.

Gestionați eficient activitățile de pe tot lanțul logistic

Activitățile de vânzări trebuie organizate eficient, în vederea realizării unor livrări rapide, prin care oferta firmei voastre să se diferențieze față de activitatea concurenților pe piața de produse și servicii pe care le furnizați.

Pentru a realiza acest lucru este necesar ca organizarea întregului lanț de aprovizionare să fie corectă: de la promovarea produselor în vederea vânzării, primirea comenzilor, depozitarea și stocarea mărfurilor, până la organizarea livrărilor, coordonarea transporturilor, gestionarea răspunsurilor de la clienți (plăți, retururi, reclamații, modificări de produse).

Această viziune de ansamblu este necesară pentru organizarea corectă a vânzărilor, deoarece a vinde ceva nu înseamnă doar a încasa o sumă de bani în schimbul produselor și serviciilor pe care le produceți și/sau comercializați. Vânzările reprezintă un ansamblu unitar de eforturi ale angajaților din toate departamentele firmei, de aceea trebuie ca fluxurile de resurse să fie planificate coerent, consistent, consecvent și cu respectarea indicatorilor-cheie de performanță (KPI-s).

Corelați activitatea departamentelor de marketing și vânzări

Pentru organizarea corectă a activităților de vânzări este necesară alinierea acțiunilor din deparatamentele de marketing și vânzări. Trebuie să fie foarte bine puse la punct planurile de promovare, alegerea gamelor de produse și servicii adaptate la cerințele și nevoile clienților, calibrarea volumului de mărfuri ce urmează să fie proiectate, produse și stocate în vederea vânzării pe diferite canale offline și online.

Este necesară utilizarea unor sisteme și aplicații software pentru organizarea producției de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pentru departamentele de achiziții și logistică, producție și proiecte, vânzări și servicii, contabilitate și financiar, resurse umane. 

Creați o structură organizatorică eficientă și flexibilă, pentru ca firma să poată derula proiecte interdepartamentale, în funcție de urgențele și prioritățile apărute în activitatea de vânzări.

Implementați un sistem dedicat relației cu clienții

Pentru atingerea obiectivelor de performanță în domeniul vânzărilor, se impune implementarea unor soluții CRM (Customer Relationship Management).

Aceste sisteme de gestiune a relației cu clienții sunt utilizate de companii ce activează în diverse domenii de activitate (producție, servicii, distribuție, retail) și asigură evidența centralizată a tranzacțiilor efectuate de fiecare client, inclusiv isotricul comunicărilor cu acesta (date de contact, detalii despre comenzi, feedback, nemulțumiri, sugestii, profil de consumator).

Datorită înaltului nivel tehnologic, sistemele CRM permit accesarea online, de pe dispozitive mobile, astfel că activitatea de vânzări este mai ușor de monitorizat și coordonarea întregii firme se poate realiza în timp real, într-un mod automatizat și centralizat.

Relația cu furnizorii, partenerii și clienții firmei este mai bună, comunicarea se desfășoară mai rapid, iar rezultatele concrete se văd în creșterea volumului de vânzări, creșterea numărului de clienți și a nivelului de fidelizare a clienților, îmbunătățirea calității serviciilor și armonizarea activităților de marketing și vânzări.

Luați în considerare aceste sfaturi pentru organizarea eficientă a activităților de vânzări, iar rezultatele comerciale și financiare vor fi pe măsura eforturilor depuse.

 

Leave a Response