|sâmbătă, noiembrie 28, 2020
  • Follow Us!

Cheat day: Ce trebuie să știi când trișezi în dietă 

mancare

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/burger-fast-food-hamburger-731298/

 

O dietă echilibrată te poate ajuta să te simți mult mai bine atât din punct de vedere fizic, îmbunătățindu-ți starea de spirit, totodată. Mulți dintre oameni ignoră, însă, importanța echilibrului și aleg să opteze fie pentru diete drastice, fie pentru excese care le pot dăuna foarte grav atât în ceea ce privește silueta, cât și la nivelul sănătății. Calea optimă pentru o viață sănătoasă și un fizic care să te avantajeze este, în opinia celor mai mulți nutriționiști, calea care presupune un regim echilibrat. Dacă alegi să mănânci cantități suficiente din alimente variate, dar care să le excludă pe cele de-a dreptul nocive, atunci vei duce o viață sănătoasă. De asemenea, nu sunt excluse nici poftele satisfăcute din când în când, dar cu măsură. Iată care sunt lucrurile pe care trebuie să le ai în vedere dacă vrei să incluzi în regimul tău o zi în care să îți faci de cap.

Ține-te de program

Este esențial să știi că cheat day trebuie să se rezume la o singură zi în care să te abați de la dieta pe care o urmezi în restul timpului. Activarea poftelor și a senzațiilor de plăcere pricinuite de mâncărurile tale preferate, dar nu tocmai sănătoase, pot fi factori care să te facă să vrei să repeți experiența cât mai masiv. Trebuie să îți setezi limita la acea zi și să nu te abați de la ea. Altfel, trișatul poate să devină obicei mult mai comun și să ajungi să îți vezi ruinate planurile pe care ți le-ai stabilit când ai început dieta. Dacă vrei să ai un cheat day sățios și foarte gustos, poți opta pentru a comanda mâncare de la restaurantul Dristor. Preparatele precum baghetele sau lipiile te vor satisface fie că ești fanul cărnii sau că ești vegetarian. După ce ți-ai satisfăcut poftele, poți reveni la ritmul tău alimentar obișnuit, fără excese și cu mult echilibru.

Încearcă să te rezumi la o masă

Chiar dacă denumirea sugerează că ar trebui să ai o zi întreagă în care să trișezi, este de preferat să nu faci asta la toate mesele pe care le iei într-o zi. Este suficient să îți dai voie să te bucuri la una dintre acestea de felurile tale preferate de mâncare, fără să ții cont de calorii. Totuși, dacă alegi să faci un desfrâu culinar care să se deruleze pe parcursul întregii zile, riști să oferi organismului tău foarte mult de digerat, la propriu, iar consecințele pot fi grave pentru sănătate, dar și pentru modul în care arăți.

Bucură-te de ceea ce mănânci

Dacă tot ai în program o singură zi sau, de preferat, o singură masă în timpul căreia poți mânca ceea ce îți face plăcere, ar fi bine să încerci să profiți la maxim de această oportunitate. Alege-ți exact felul de mâncare pe care ai vrea să îl mănânci și bucură-te la maximum de aromele pe care le încerci. Nu te grăbi, nu îți abate atenția către alte lucruri și savurează fiecare moment. Astfel, vei evita să rămâi cu foame sau cu pofta nesatisfăcută, dar și posibilitatea de a te putea simți rău pentru că mănânci prea rapid.

Încearcă să nu exagerezi

Chiar dacă îți permiți, teoretic, orice pe parcursul meselor în care trișezi, trebuie să fii conștient că este necesară impunerea unei limite. Trebuie să mănânci cumpătat, fără să riști să ți se facă rău sau să ai probleme de digestie. O masă consumată în grabă și care pică greu poate să îți strice ziua mai mult decât ți-o înfrumusețează pe parcursul minutelor în care o consumi.

Dacă păstrezi un program fix, mănânci cu limită și nu exagerezi cu mesele de cheat, cu siguranță este acceptabil să ai un cheat day. Alege-ți cu înțelepciune mâncărurile și bucură-te de ele.

Leave a Response