|sâmbătă, octombrie 1, 2022
  • Follow Us!

De ce este important pentru județul Vâlcea și pentru țară semnarea tuturor contractelor de construcție ale autostrăzii Sibiu-Pitești? 

autostrada-sibiu-pitesti-2

 

Zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a semnat contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 5,3 miliarde de lei fără TVA, ultimul și cel mai important. „Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată. Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câștigat licitațiile să se țină de termenii contractului și să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpații”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, între Cornetu-Tigveni, are 37 de kilometri și este cel mai dificil. Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câştigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL, cu preţul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA. Construcţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti (37,4 km) va dura 57 de luni şi va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru cea mai complexă secţiune a autostrăzii Sibiu-Piteşti are o perioadă de proiectare de 12 luni şi o perioadă de execuţie de 45 de luni. Principalele lucrări pe această secţiune sunt: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, nod rutier Cornetu şi nod rutier Văleni, ecoduct în zona localităţii Călineşti.

Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni) şi secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km şi formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Piteşti care va traversa efectiv Carpaţii, precizează CNAIR. A1 Sibiu – Pitești – Lotul 3 Tigveni – Cornetu – Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă. Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează: nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M; mod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A). De-a lungul traseului, între km 60+021 – km 61+721 (km 55+135 – km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km. Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare. Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri. Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto. Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje. La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de km şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean. Cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș trebuie să fie gata în 2025. Cel mai avansat lot este cel dintre Sibiu și Boița, unde lucrează un drumar din Austria. Constructorul austriac a început lucrările în martie și la cei circa 10 kilometri dintre Tigveni și Curtea de Argeș, care au termen de finalizare 2026. Un an mai târziu ar trebui să fie gata și cei 31 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Acest tronson va fi construit de un drumar turc.

Leave a Response