|joi, octombrie 29, 2020
  • Follow Us!

Dan Mutu, Annabella: Creăm împreună un climat propice dezvoltării producției locale. Râureni – Născut și crescut în România! 

cc0b040eac66249df22ff216a1dc3cff_2_XL

Creăm împreună un climat propice dezvoltării producției locale

Raureni reprezentantAICI versiunea video: Râureni – Născut și crescut în România

 

„Materia primă de calitate este esențială pentru menținerea standardelor produselor Râureni, iar procesul de achiziție este de bază in acest lanț. Avem colaboratori, atât locali cât și internaționali, care ne furnizează materie primă la standardele calitative impuse de Râureni, și ne bucură faptul că, în ultima perioadă, vedem tot mai mulți producători locali care indeplinesc criteriile pe care le impune producția aliniată celor mai inalte standarde de calitate și care ni se alătură în calitate de parteneri. Am primit cu multă bucurie acest semnal de deschidere din partea productorilor români astfel, ca ne îndreptăm din ce in ce mai mult atenția către ei, cumpărându-le produsele, încurajându-i, susținându-i. Creăm impreună un climat propice dezvoltării producției locale, iar rezultatele sunt benefice pentru toată lumea – atât pentru consumator, care beneficiază de un produs romînesc gustos și authentic, pentru noi, ca producători, cât și pentru furnizorii locali.“

 

Situația actuală

Ultimele luni au fost dificile pentru toți jucătorii de pe piața produselor de larg consum. Din cauza cererii foarte mari de produse alimentare, s-a lucrat la capacitate mai mare ca până acum pentru a putea păstra producția și livrarea produselor la aceleași standarde cu care s-au obișnuit consumatorii. Din fericire, noi am reușit să ținem pasul cu volumul cererilor deoarece multe din produsele căutate le aveam deja pe stoc, dat fiind specificul activității noastre și a termenelor de livrare a materiilor prime.

 

Brand story

Râureni a renăscut din pasiunea unei familii pentru natură și pentru toate darurile acesteia, din dorința de a le împărtăsi cu toată lumea și de a le oferi sub forma unor produse care astăzi se bucură de success, lucru confirmat an de an de cifrele de vânzări și de feedback-ul comunității. Ba chiar am putea spune că prin pasiunea noastră, am reușit să le oferim oamenilor, la propiu și la figurat, natura într-un borcan.
Istoria recentă a brandului Râureni este strâns legată de numele lui Dan Mutu – antreprenorul care se află în spatele business-ului. Născut în Râmnicu Vâlcea, acesta nu și-a dorit niciodată să plece din orașul natal, așa că după terminarea liceului s-a alăturat echipei de la Fabrica de Conserve Râureni, una dintre fabricile cu tradiție în domeniul producției alimentare, ale cărei baze au fost puse încă din anii 1968. Aici, el a lucrat atât în producție, cât și în vânzări și tot aici avea să o întâlnească pe Dorina Mutu, cea care i-a devenit ulterior parteneră de viață și de business și alături de care avea să dețină această fabrică.
annabellaÎn 1994 începe povestea Annabella, lanțul de retail vâlcean. Atunci, soții Mutu au ales să renunțe la confortul pe care îl oferea un loc de muncă într-o companie locală pentru o industrie care se afla la început de drum. Pasionat de procesarea fructelor și legumelor, Dan Mutu achiziționează fabrica de conserve de legume și fructe Fralvil în 1999. Câțiva ani mai târziu, în 2008, când a fost scoasă la vânzare faimoasa fabrică de Conserve Râureni, Dan Mutu nu a ezitat și a vazut-o ca pe o oportunitate majoră de a reînvia brand-ul vâlcean și de a-l integra perfect cu Fralvil si reteaua de magazine Annabella.
Astfel, Fabrica de Conserve Râureni este azi parte a grupului Annabella și ceea ce a început cândva cu o marmeladă de fructe, în urma investițiilor constante în retehnologizare, modernizare și research, s-a transformat într-o fabrică modernă, cu linii de producție complet echipate, cu o capacitate de peste 20.000 tone pe an și cu o ofertă de peste 150 de sortimente de produse.

 

Pe de altă parte, Annabella este astăzi unul dintre cei mai importanți retaileri din țară, cu peste 77 de magazine, un brand 100% românesc, puternic ancorat în realitatea mediului de business local, la dezvoltarea căruia contribuie de peste doua decenii. De altfel, Annabella promovează cât mai mulți operatori români, în special din rândul celor local, începând cu Râureni caruia i-a dedicat un corner special amenajat în magazinele sale. Cele două branduri 100% românesti – Râureni și Annbella – și-au unit forțele într-un demers de susținere a producției locale, lansând chiar în aceste zile campania Crescut și Născut în România.

 

Ca brand local, Râureni este un generator de locuri de muncă în comunitate și acest aspect este unul foarte impotant pentru noi. Suntem atenți în selecționarea pesonalului, punem accent foarte mare pe calificarea fiecăruia și căutăm oameni pasionați și cu respect față de muncă. Același lucru este valabil și pentru firmele cu care colaborăm; ne-am asumat de la bun început să sprijinim business-urile din zonă, astfel că pe întreg lanțul de producție colaborăm cu furnizori locali, inclusiv etichetele noastre sunt făcute cu un partener local.
Râureni este un brand 100% românesc care, deși puternic conectat la noile tehnologii și trenduri din industrie, va păstra mereu intacte tradițiile noastre, ale românilor. Tot ce este mai bun vine din truda străbunicilor noștri care au muncit pământurile fertile ale României, din grija și dragostea cu care fermierii români culeg azi fructele și legumele 100% naturale, pentru ca mai apoi să ajungă pe mesele românilor, si nu numai. Ingredientele de excepție sunt preparate cu multă pricepere de gospodinele fabricilor Râureni, la fel cum prepară an de an în bucătăriile proprii minunate delicatese după rețete transmise din mamă în fiică. Astfel ajungem să punem pe mesele românilor produse ca la mama acasă, cu gust, savoare și tot ce e mai bun din natură.
Raureni cifreDulceață, gem, compot, murături, siropuri sau produse gata preparate sunt doar câteva din bunătățile cu care Râureni își răsfață consumatorii de ani de zile. Gustul deosebit al produselor este rezultat din respectul față de ceea ce ne oferă natura și dorința de a-i păstra calitățile și a le dărui mai departe.
Calitatea ingredientelor este crucială pentru noi, și cea mai sigură modalitate de a controla acest lucru a fost achiziționarea de terenuri pentru a construi sere și ferme. Am pus în practică, astfel, conceptul de agricultură integrată, care ne oferă un sistem de trasabilitate a produselor foarte bine pus la punct. Practic, controlăm întreg procesul de producție de la samânță la produsul finit.
La ora actuală, peste 550 de hectare de teren sunt plantate cu pomi fructiferi și legume ce constituie cea mai bună sursă pentru produsele Râureni care ajung nu doar pe mesele consumatorilor din România, ci si din alte peste 25 de țări. Avem livezi în Drăgășani, unde cultivăm pe aproximativ 120 de ha de fructe si legume, în Otesti cultivăm 750 de tone de prune anual, în Grădinari am recoltat anul trecut peste 550 de tone de legume și în Sannicolau Mare unde cultivăm pomi fructiferi (de la peri, cireși și caiși până la nectarini și vișini) pe o suprafață totală de 330 de ha.

 

În ultimii ani, am crescut ponderea exporturilor la 15% din totalul vânzărilor și ne dorim ca în timp, în funcție de noile realități de consum, să ne consolidam prezența nu doar în țară, ci și peste granite. Evident, dat fiind noul context, ne vom concentra eforturile în primul rând pe deservirea pieței locale și asigurarea necesarului de produse în primul rând pentru consumatorii români.
Suntem foarte atenți și la evoluția preferințelor de consum ale clienților nostri. Ne bucură să constatăm că de câțiva ani, românii devin mai atenți la produsele pe care le consumă, că pun accent mai mare pe alimente calitative, cu un conținut redus de zahăr. Acest lucru ne indică faptul ca ne aliniem piețelor vestice din punct de vedere al preferințelor de consum și ne stimulează să venim cu noi soluții pentru a răspunde acestei nevoi.
Oferta noastră s-a adaptat cerințelor pieței: există produse Râureni cu 0% conținut de zahăr, produse ”limited edition” cum ar fi dulceața de fragi, de smochine, de nuci verzi, produse gourmet precum și sucuri 100% naturale care sunt foarte căutate în ultimii ani.
Și pentru că brandul nostru pune foarte mare preț pe comunicarea cu consumatorul, am creat și în mediul online o comunitate în continuă creștere, cu care se păstrează mereu legătura și al cărei feedback nu trece neobservat. Poate acesta este și unul din motivele pentru care brandul nostru este atât de iubit. Paginile noastre de Instagram și Facebok, precum și blogul Râureni, sunt locul în care urmăritorii nostri pot afla rețete noi ce incorporează produsele noastre, pot comenta și pot intra în legătură cu noi.
Revenind la vremurile pe care le traversăm, prioritășile noastre din aceste luni au fost sa asigurăm fluxurile de producție și distribuție pentru a acoperi cererea de produse, respectând cu strictețe noile norme de siguranță în tot acest proces. Cererea foarte mare de produse alimentare din ultima perioadă ne-a determinat să lucrăm cu anumite secții la o capacitate mai mare ca de obicei. Încă nu am calculat procentual creșterea, însă în mod categoric, capacitatea de producție a crescut.

Ce urmează?

În continuare suntem deschiși la a ne mări suprafețele pe care le deținem pentru serele noastre, sere modernizate după standarde occidentale, unde combatearea dăunătorilor este realizată biologic, astfel încât fructele și legumele să fie cât mai naturale și sănătoase; acest lucru ne va ajuta să ne menținem ridicate standardele de calitate și cantitate. De asemenea, ne vom concentra, ca și până acum, pe dezvoltarea de produse noi care să răspundă cerințelor tot mai sofisticate ale clienților noștri.

Totodată, avem în plan consolidarea poziției pe piața românescă si ne propunem să devenim brand leader pe cât mai multe categorii. Pentru aceasta, ne concentrăm pe optimizarea proceselor de merchandising și implementarea unei strategii de marketing solide.

Chiar dacă situația actuală a pus la grea încercare multe industrii din România, pentru noi un lucru este cert: am fost și vom rămâne un brand cu suflet care oferă cu drag din natură.

Sursa: revista-piata.ro

Leave a Response