|sâmbătă, iulie 11, 2020
  • Follow Us!

Top 3 lucruri pe care sa le faci dupa izolare 

beautiful girl running on the field. Freedom concept background

 

Perioada de izolare fortata la domiciliu a fost una destul de greu de suportat pentru multi oameni. Chiar daca efortul fizic a fost limitat, ceea ce reprezinta un mare dezavantaj, a fost o perioada incarcata cu multa tensiune care a avut un impact negativ asupra psihicului oamenilor.

Cu toate ca masurile restrictive nu s-au anulat in totalitate, ci va mai dura o perioada de timp semnificativa pana cand lumea isi va reveni complet, este extrem de important sa profiti de relaxarile actuale pentru a-ti reveni dupa aceste luni extrem de solicitante si pentru a avea grija in mod corespunzator de sanatatea ta.

Iata ce trebuie sa faci dupa izolare

 

Odata cu relaxarea masurile restrictive, poti reveni la un stil de viata mai usor si sa te adaptezi pasilor treptati care vor urma in procesul de revenire completa la normalitate. 

De asemenea, modul in care s-au relaxat aceste masuri a fost gandit tocmai pentru a nu suprasolicita psihicul oamenilor si pentru a-i ajuta sa reziste pana cand isi pot relua in totalitate stilul de viata.

Fa-ti un control medical

 

Sanatatea este prioritara pentru toti, iar pandemia a generat o criza sanitara fara precedent. Astfel, au fost mai greu de gestionat situatii medicale, precum urgente stomatologice, deoarece cabinetele au fost inchise. Acum, insa, acestea pot primi persoane cu probleme serioase. Totusi, autoritatile incep sa-si indrepte atentia si catre alte probleme medicale, ca urmare a evolutiei favorabile a situatiei cauzata de pandemie. Prin urmare, este important sa-ti fac controale de baza sau analize simple, pentru a te asiguri ca nu au intervenit probleme in aceasta perioada.

silhouette  freedom man run into the sea on sunrise

silhouette freedom man run into the sea on sunrise

Fa sport in natura

 

Indiferent de nivelul de efort fizic pe care-l depuneai zilnic inainte ca pandemia sa creeze probleme in societate, cu siguranta ai simtit nevoia sa faci un pic de miscare in aer liber, indiferent ca este vorba de o alergare usoara in parc sau drumetii ori trasee montane solicitante. Sedentarismul s-a aflat la cote alarmante in perioada izolarii si, chiar daca multi oameni au improvizat programe de antrenament la domiciliu, este extrem de important sa faci sport in aer liber atat pentru fizic, cat si pentru psihic. Asadar, una dintre cele mai bune metode de a profita de noile relaxari este miscarea in exterior.

Viziteaza-ti rudele batrane

 

Batranii au fost printre cei mai afectati in aceasta perioada. In primul rand, acestia raman in continuare cea mai vulnerabila categorie in fata pericolului provocat de noul coronavirus. In acelasi timp, veniturile si posibilitatea de miscare fiind limitate, li s-au asigurat cu greu alimente si medicamente. Pe langa toate acestea, un impact negativ asupra starii psihice l-a avut interactiunea limitata cu cei dragi. Astfel, dupa 2 luni in care acestia au stat mai mult singuri, este important sa le faci o vizita si sa te asiguri ca ii aprovizionezi corespunzator, pentru a te asigura ca sunt bine si pentru a-i ajuta sa reziste in aceasta situatie.

Dupa aproximativ 2 luni de izolare, situatia se indreapta. Cu toate acestea, mai este nevoie de rabdare pana cand lumea va reveni cu totul la normal, dar masurile sunt din ce in ce mai putin restrictive.

sursa foto: envato.com

Leave a Response