|marți, octombrie 27, 2020
  • Follow Us!

Dorina Mutu (Annabella) si Irina Craciunescu (Diana SRL), premiate in cadrul evenimentului „FORBES ROMÂNIA 30 pentru RO30” la Gala Forbes 500 – ediția 2019 

72527971_2724390594258915_1694224646762659840_o

Dorina Mutu (Annabella) si Irina Craciunescu (Diana SRL), premiate in cadrul evenimentului „FORBES ROMÂNIA 30 pentru RO30” la Gala Forbes 500 – ediția 2019

În atmosfera strălucitoare a Sălii Unirii de la Palatul Parlamentului, peste 300 de oameni de afaceri, manageri, bancheri, antreprenori, dar și consultanți de top au participat pe 30 octombrie 2019 la cea de-a șaptea ediție a Galei Forbes 500 Business Awards, cel mai important eveniment de business din România, dupa cum noteaza forbes.ro.
20191030_212740

Forbes România a adus în lumina reflectoarelor o listă a celor celor mai importante personalități de business și corporații care au marcat economia românească în afaceri de familie și antreprenoriat, servicii financiare și consultanță, tehnologie, industrie și management. Pe parcursul serii, invitaţii s-au bucurat de concertul excepțional susținut de inegalabila Andra.

A urmat momentul special al galei – FORBES ROMÂNIA 30 pentru RO30 – moment în care elita business-ului românesc a urcat pe podium pentru a realiza live coperta următoarei ediții a revistei Forbes România. Al doilea moment special al serii a fost concertul excepțional susținut de inegalabila Andra,  cea mai iubită artistă din țară. Supriza serii  a fost oferită de Bijuteria Teilor și a fost susținut de Delia, care ne-a introdus în universul special și misterios al diamantelor. Partenerii evenimentului și-au dorit să recunoască performanțele deosebite și au acordat premii speciale anumitor personalități din mediul de business.

 

La cea de-a șaptea ediție a Gala Forbes Business Awards au urcat pe podium, în aplauzele tuturor:

  • Adrian și Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu – Fondatorii și proprietarii FAN Courier
  • Adrian Pavelescu – Deputy CEO Tinmar Energy
  • Alexandru Reff – Country Managing Partner al Deloitte România
  • Ana Maria Mihăescu – Fost manager regional al International Finance Corporation (IFC),
  • Anca Harasim – Directorul executiv AmCham
  • Anca Damour – Executive board member Carrefour România
  • Andrei Diaconescu – Cofondator One
  • Andrei Pitiș – VP Engineering & Head of Bucharest Office, Fitbit
  • Andrei Diaconescu – fondator One United
  • Bogdan Georgescu – Fondatorul companiei  Bookster
  • Bogdan Ion – Country Managing Partner EY România
  • Camelia Șucu – Antreprenor în serie și owner Class Mob
  • Christian von Albrichsfeld – general manager al Continental România
  • Corneliu Bodea – Cofondator ai grupului de firme ABBC
  • Cristophe Dridi – Managing Director Group Renault
  • Cristian Nacu – Senior Country Officer al IFC
  • Claudiu Necșulescu – Președinte Jidvei
  • Corina Popescu – CEO Electrica
  • Cristian Logofătu – CFO &Cofondator Bittnet Group
  • Dan Isai – Cofondator al restaurantelor – concept Salad Box
  • Dan și Marius Ștefan – Fondatorii și proprietarii grupului Autonom Rent
  • Daniel Mocanu – Fondator și CEO al DAAS
  • Dan Minulescu – Fondator Macromex
  • Dan Ștefan – Co-fondator grupului Autonom
  • Dragoș Anastasiu – Fondatorul grupului Eurolines
  • Daniel Boaje – General Manager McDonalds România
  • Dorina Mutu – Cofondator Annabella
  • Dragoș Petrescu – Fondatorul Grupului City Grill
  • Eugen Voicu – Fondatorul Certinvest
  • Elisabeta Moraru – Country Manager Google România
  • Florin Madar – Fondatorul grupului Temad
  • Florin și Georgiana Pogonaru – Antreprenori în serie
  • Francois Bloch – Director General al BRD – Groupe Societe Generale
  • Florin Porojan – Directorul general Franke România
  • Florin și Gianina Enache – Fondatorii lanțului de bijuterii Teilor
  • Fulga Dinu – Country Manager Operations Immofinanz România
  • Horia Manda – Managing Partner Axxess Capital
  • Geo Mărgescu – Co-Founder și CEO Forte Partners
  • Ioana Filipescu – Partner Deloitte
  • Irina Crăciunescu – Președinte al grupului Diana
  • Javier Garcia del Valle – CEO al grupului Happy Tour
  • Lavinia Rașcă – fondatoarea EXEC-EDU
  • Levente Bara – Antreprenor în serie, fondatorul companiei Supremia
  • Mircea Varga – CFO Țiriac Group
  • Michael Schmidt – General Manager Automobile Bavaria
  • Mihaela Bîtu – CEO ING România
  • Mihai Ivașcu – CEO Modex
  • Omer Susli – Fondator Homelux
  • Otilia Ostrosky – Director general Tonica Group
  • Ovidiu Șandor – CEO Mulberry Developpement
  • Radu Enache – Proprietarul grupului Continental
  • Ramona Jurubiță – Country Manager KPMG
  • Raul Doicescu – Fondatorul Bog’Art
  • Sergiu Oprescu – Președintele Alpha Bank România
  • Siminel Andrei – Director General New Century Holdings
  • Sonia Năstase – Country manager Nespresso România
  • Sorin Preda – Fondatorul și proprietar Global Vision
  • Sergiu Manea – CEO BCR
  • Teofil Mureșan – Fondator și proprietar Electrogroup Infrastructure E –Infra
  • Theodora Popa – Vice-președintele grupului Transavia
  • Virgil Șoncutean – CEO Allianz Țiriac
  • Wargha Enayati – Fondator Clinicile Regina Maria

Dorina Mutu, doamna de fier a retailului românesc

73217771_2724371990927442_4332646756324999168_o

Antreprenoarea din Râmnicu Vâlcea este una dintre puținele femei din retailul românesc care au construit un business de la zero și, mai mult decât atât, face față cu brio provocărilor din contextul actual de piață. Secretul reușitei? Încredere, respect și seriozitate – trei elemente aparent simple, dar care puse la baza acțiunilor de zi cu zi, au ajutat-o pe Dorina Mutu să ducă rețeaua Annabella în top 3 companii locale de retail alimentar – noteaza magazinulprogresiv.ro

Momentul zero. Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluție, cu un magazin în care se vindeau fructe și legume și doi oameni cu ambiții mari. Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu – antreprenoarea care se află în spatele businessului – nu și-a dorit niciodată să plece din orașul natal, așa că după terminarea liceului s-a alăturat echipei de la Fabrica de conserve Râureni, lucrând atât în producție, cât și în vânzări. În 1994, aceasta a ales să renunțe la confortul pe care i-l oferea un loc de muncă într-o companie locală pentru o industrie care se afla la început de drum, dar care a trezit spiritul antreprenorial în mulți români. „După Revoluție, toată lumea făcea comerț. Era ca un orizont larg deschis, în care toată lumea a văzut o oportunitate de a construi ceva. Și noi nu am făcut excepție. Așa că, la vârsta de 23 de ani, am plecat și eu și soțul meu de la Râureni ca să ne deschidem propria afacere”, își amintește Dorina Mutu.

Nu au avut un capital de investiții prea consistent, în schimb au avut mult curaj. „Nu mi-a fost teamă niciun moment să o iau de la zero. La 23 de ani nu stai să cântărești prea mult deciziile, pur și simplu elanul tinereții ne-a aruncat în acest business, chiar dacă am pornit la drum doar cu o doză de curaj”, povestește antreprenoarea. Așa au ajuns să deschidă în 1994 primul magazin Annabella.

Etapele de dezvoltare. Începutul a fost unul anevoios, însă proprietarii Annabella au învățat repede să se adapteze la nevoile consumatorului și să se alinieze la cerințele pieței. „În momentul în care au venit în țară rețele internaționale de retail, în comerțul românesc nu existau reguli, nu exista o strategie clară, nu exista nimic. De aceea și impactul atât de mare. Însă ce puteam face? Fie alegeam să luptăm cu ei, fie cedam”, mai spune Dorina Mutu. Iar cei doi antreprenori vâlceni au ales să lupte. Chiar dacă retailerii internaționali nu ajunseseră încă în județul lor, în anul 2000 soții Mutu au deschis primele magazine din oraș cu autoservire. „Acela a fost momentul în care a început dezvoltarea rețelei, din dorința de a acoperi nevoile și cererile consumatorilor noștri. Ulterior, dezvoltarea a venit firesc, pas cu pas, cu multă muncă și implicare”, subliniază fondatoarea Annabella.

Și la nivel de investiții, lucrurile s-au făcut pas cu pas, dezvoltarea fiind susținută și prin credite. „Am reușit doar luând credit după credit. Doar înainte de intrarea în recesiune am contractat credite patru ani consecutivi”, explică Dorina Mutu. În 2008 a fost făcut un alt pas important în evoluția businessului, odată cu preluarea Fabricii de conserve Râureni de la Oltchim, pentru care soții Mutu au plătit 7,8 milioane de dolari. „În momentul în care Râureni a fost scoasă la vânzare ne-am dorit foarte mult să salvăm acest brand în care am crezut întotdeauna. La decizia finală a contribuit, pe de-o parte, pasiunea soțului meu pentru acest domeniu și dorința de a investi în zona de producție, iar pe de altă parte faptul că acesta este locul în care ne-am cunoscut. Am investit în retehnologizarea fabricii, precum și în brand, iar investițiile noastre au meritat efortul pentru că astăzi regăsim produsele Râureni în toată țara și pe cinci continente, iar vânzările au depășit 74 mil. lei în 2015”, susține Dorina Mutu.

Diana-familia, ingredientul reușitei

Într-un peisaj economic în care tot mai multe industrii sunt dominate de jucători străini, afacerile grupului de companii vâlcean Diana, cu activități în retail și în fabricarea produselor de carne, prosperă de aproape trei decenii.
20191101_121615
74209821_2724371597594148_464461401226739712_o
086 dosar Muntenia Diana

Totul a început în 1991, când antreprenorul Dumitru Crăciunescu, fost profesor de matematică, a înființat compania Diana, cu activități în comerțul cu produse alimentare și nealimentare. Șase ani mai târziu, acesta decide să investească în prima unitate proprie de producţie pentru carne şi preparate din carne, cu același nume. Diana a devenit în scurt timp unul dintre cei mai activi producători din industria cărnii din judeţul Vâlcea – potrivit forbes.ro

În anul 2000, Diana a achiziţionat pachetul majoritar din acţiunile scoase la vânzare de Carvil SA Râmnicu Vâlcea (fosta Întreprindere de industrializare a cărnii). Prin această asociere, compania fondată de Dumitru Crăciunescu şi-a transferat întreaga capacitate de producţie în spaţiile acestei firme, adăugându-și în portofoliu activităţi de abatorizare, de tranşare şi de procesare a produselor, de depozitare şi de transport a acestora la clienţi. Ulterior, Diana SRL a început și procesarea laptelui, obținându-se cașcaval și brânzeturi. Afacerile grupului au crescut anual, încă de la înființare. După decesul lui Dumitru Crăciunescu, în 2014, conducerea celor două companii, Diana SRL și Diana Com SRL, a fost preluată de către soţia sa, Irina Crăciunescu, şi de către cele două fiice, Diana şi Adina Crăciunescu (foto).

 

Succes autohton

Anul trecut, fabrica de produse de carne Diana SRL a avut, conform datelor raportate la Ministerul de Finanțe, o cifră de afaceri de 351,8 mil. lei, în creștere cu aproximativ 14% față de 2016 și un profit de 14,3 mil. lei, mai puțin cu 2 mil. lei față de 2016 .

„Rezultatele financiare reflectă investițiile pe care compania Diana le-a demarat încă din anul 2017 și care continuă și în 2018. Aceastea vizează optimizarea fluxului de producție, creșterea capacității de picking, extinderea parcului auto propriu, dar și achiziția celor mai performante utilaje. Miza este menținerea unui nivel tehnologic sincronizat cu cel european, umăr la umăr cu concurența națională și internațională”, spune Adina Crăciunescu, Marketing Manager al grupului Diana.

Leave a Response