|joi, iunie 24, 2021
  • Follow Us!

Investiţia privind calea ferată Vâlcea ÔÇô Vâlcele a căzut la votul din Comisia de Buget-Finanţe 

• După ce deputatul Aurel Vlădoiu a depus un amendament privind alocarea a 24 milioane euro,

Investiţia privind calea ferată Vâlcea – Vâlcele a căzut la votul din Comisia de Buget-Finanţe

Săptămâna trecută, în cadrul dezbaterilor din comisii a proiectului de buget pe 2010, deputatul Aurel Vlădoiu a depus un amendament privind alocarea din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a sumei de 24 milioane euro pentru continuarea lucrărilor la calea ferată Vâlcea – Vâlcele. Deputatul a spus că dacă nu se intervine rapid toate lucrările realizate vor fi supuse degradării. Valoarea totală a lucrărilor se ridică în prezent la circa 200 milioane euro.

Însă, la dezbaterile din Comisia de Buget-Finanţe s-a decis respingerea amendamentului întrucât sursa de finanţare nu poate fi avută în vedere, deoarece Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului prevăzut în proiectul bugetului de stat pe anul 2010 este limitat şi se va utiliza pentru finanţarea unor cheltuieli urgente sau neprevăzute apărute în cursul exerciţiului bugetar.

Astfel, responsabilitatea stabilirii priorităţilor în realizarea obiectivelor de investiţii şi repartizarea fondurilor între proiectele înscrise în programul de investiţii revine ordonatorului principal de credite, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, iar sumele stabilite pe destinaţiile din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au fost dimensionate de acesta în concordanţă cu atribuţiile şi politica sa în domeniu.

Calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele (cunoscută între 1989 şi 1994 în Mersul Trenurilor sub denumirea de magistrala 219) este o cale ferată care face legătura între localităţile Râmnicu Vâlcea (judeţul Vâlcea) şi Vâlcele (judeţul Argeş). Având o lungime de 39 km, linia a fost în construcţie între anii 1979-1989, fiind deschisă traficului în 1989, chiar dacă unele lucrări nu au fost realizate în întregime. Alunecările de teren numeroase de pe aceast tronson au făcut ca linia să fie închisă în 1998 iar în 2004 şinele de cale ferată au fost scoase.

Această linie a fost proiectată pentru a decongestiona traficul de pe ruta Bucureşti – Braşov (să se creeze astfel două trasee, unul via Ploieşti, altul via Podu Olt – Făgăraş), să scurteze distanţa dintre Arad şi Bucureşti iar pe plan local să realizeze o legătură feroviară rapidă între Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Valea Oltului şi Sibiu, evitându-se astfel varianta ocolitoare pe la Caracal şi Piatra Olt.
 (P.C.)

Leave a Response