CAS Vâlcea: Tratăm pacienții ca parteneri, îi ascultăm și lucrăm împreună

joi, 19 octombrie 2023
Tratăm pacienții ca parteneri, îi ascultăm și lucrăm împreună
„Orice decizie pe care CNAS o ia și orice acțiune pe care o întreprinde trebuie să fie în interesul pacienților. Pentru a avea o imagine cât mai clară despre nevoile și interesele pacienților din România, este nevoie de un dialog onest, transparent și constructiv”, este mesajul pe care dr. Andrei Baciu, președintele CNAS, l-a transmis conducerilor CAS-urilor județene.
De astăzi, acest lucru s-a materializat și la nivelul CAS Vâlcea, odată cu prima întâlnire a conducerii instituției cu asociațiile/organizațiile pacienților, ocazie cu care s-au pus bazele unui parteneriat instituțional, având ca obiectiv găsirea unor soluții la problemele pacienților pe care aceste organizații le reprezintă pe plan local, printr-un dialog permanent și constructiv, identificarea, în comun, a unor decizii care să stea la baza construirii unui sistem de sănătate mai bun, cât mai aproape de standardele europene.
Prin intermediul platformei Zoom, au răspuns invitației 20 dintre aceste organizații constituite legal, și care reprezintă interesele pacienților atât la nivel național cât și local. Reprezentanții organizațiilor/asociațiilor participante au salutat inițiativa organizării acestei întâlniri, apreciind faptul că CAS Vâlcea este prima dintre CAS județene care am urmat exemplul de bune practici al CNAS și a organizat acest tip de întâlnire și la nivel local.
În prima parte a întâlnirii, conducerea CAS Vâlcea a făcut participanților o prezentare scurtă a obiectivelor pe care instituția și le-a propus, respectiv:
- ca drepturile pacienților să fie respectate de către toți furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale;
- sprijinirea pacienților care se confruntă cu diferite probleme în cadrul interacțiunilor pe care aceștia le au cu diverși furnizori de pe plan local aflați în relație contractuală cu CAS Vâlcea;
- că asigurații au acces universal, liber și nediscriminatoriu la toate serviciile la care au dreptul, potrivit legislației în vigoare;
- transparență totală a activității instituției în ceea ce privește alocarea echitabilă a resurselor în sistemul medical vâlcean, în interesul cetățeanului.
În a doua parte a discuției, reprezentanții organizațiilor/asociațiilor participante și-au prezentat organizația, tipul de pacient pe care-l reprezintă, obiectivele pe care le urmăresc pe plan național și, după caz, local. De asemenea, fiecare dintre participanți ne-a împărtășit din problemele pe care le-a/le întâmpină pacienții pe care-i reprezintă, probleme ce țin fie de aplicarea cadrului legislativ, barierele birocratice, constrângeri financiare, etc.
S-a convenit ca:
- fiecare dintre asociațiile/organizațiile participante sau care doresc în viitor să intre în acest parteneriat instituțional să-și desemneze câte un reprezentat pe plan local, reprezentant care să fie într-un dialog permanent cu reprezentanții CAS Vâlcea pentru rezolvarea problemelor punctuale pe care pacienții pe care organizațiile îi reprezintă le întâmpină pe plan local și a căror rezolvare ține de competența CAS Vâlcea;
- CAS Vâlcea va stabili și va comunica asociațiilor/organizațiilor persoanele responsabile în relația cu acestea care vor asigura contactul permanent cu reprezentanții locali ai acestor asociații/organizații;
- CAS Vâlcea va pune la dispoziția asociațiilor/organizațiilor pacienților o adresă de email dedicată acestui parteneriat, adresă gestionată de persoanele desemnate din CAS Vâlcea care să preia, în timp util, toate problemele ridicate de către aceste asociații pentru a fi rezolvate, în limita competențelor legale pe care le are CAS Vâlcea;
- CAS Vâlcea va sprijini orice inițiativă a acestor asociații/organizații care au ca scop soluții mai eficiente la problemele categoriilor de pacienți pe care acestea le reprezintă;
- CAS Vâlcea la întâlnirile aplicate pe care le va avea cu medicii specialiști de diferite specialități din județ (diabet, oncologi, gastroenterologi, boli infecțioase, etc.) va invita și organizațiile/asociațiile pacienților de profil reprezentative la nivel local și național;
- permanentizarea unor astfel de întâlniri, fiind propusă o frecvență lunară de organizare a acestora;
„Încurajăm un mediu care să promoveze în mod activ implicarea pacienților, abordăm preocupările acestora și-i vom implica în procesul de luare a deciziilor, asigurând astfel un sistem de asistență medicală sigur, care respectă drepturile individuale și care este cu adevărat centrat pe nevoile și preferințele pacienților”, a fost mesajul transmis de către conducerea CAS Vâlcea participanților la finalul întâlnirii cu presa.
Conducerea CAS Vâlcea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe