|luni, noiembrie 12, 2018
  • Follow Us!

Proiectul de stimulare a utilizarii gazului natural pentru camioane in Portul Barcelona reduce emisiile 

foto_nota_5367

 

 

Proiectul de raport al Portului Barcelona, care a modificat 26 de camioane pentru a promova utilizarea gazelor naturale ca si combustibil alternativ, a reușit să reducă emisiile de gaze poluante cu 20% și consumul total de combustibil cu 20% conform rezultatelor preliminare ale testelor pilot.

Într-o ceremonie organizată în parcarea stației maritime sudice Moll din Barcelona, partenerii raportului, condus de Portul Barcelona, au prezentat proiectul, care a avut o investiție de 1,6 milioane și are drept scop îmbunătățirea mediului și promovarea dezvoltarii tehnologice, inovarea și cercetarea în domeniul transportului rutier de mărfuri.

Proiectul a inclus dezvoltarea transformarii unui sistem cu motorizare diesel  intr-un sistem Dual-Fuel, instalarea acestuia în 26 de camioane care circulă prin port, aparținând a 11 companii voluntare și monitorizarea ulterioară, cu un cost total de transformare de 5.000 și 11.000 de euro per camion.

Camioanele testate, ale căror teste de performanță și consum final vor fi făcute mai târziu, au o autonomie cuprinsă între 350 și 400 de kilometri și vor economisi cinci euro per 100 de kilometri.

Sursa:

http://www.gnvmagazine.com/eng/noticia-project_to_boost_gas_in_trucks_at_the_port_of_barcelona_reduces_emissions-5367

––––––––

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

logo-Antares-1

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

 

Leave a Response