|vineri, decembrie 15, 2017
  • Follow Us!

Fiscul vâlcean a publicat DATORNICII LA 30 IUNIE 2006 

Unde-i lege nu-i tocmeală!

Fiscul vâlcean a publicat DATORNICII LA 30 IUNIE  2006

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea, în temeiul prevederilor Titlului I – Transparenţa informaţiilor referitoare la obligaţiile bugetare restante din Cartea I – Reglementări generale pentru prevenirea şi combaterea coruptiei din Legea nr. 161/2003, a actualizat pe site-ul Ministerului Finanţelelor Publice, www.mfinante.ro, Lista societăţilor comerciale care înregistrau obligaţii faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor de şomaj, precum şi cuantumul acestor obligaţii restante la 30 iunie 2006 şi neachitate până la 31 iulie 2006, data publicării.
De reţinut! Obligaţiile restante sunt exprimate în lei noi – RON.
I. La 27 iulie 2006, marii contribuabili preluaţi de Direcţia de Administrare a Marilor Contribuabili (DAMC) începând cu 1 iulie 2005, conform OMFP nr. 343/2005, în cazul în care au înregistrat restanţe, au fost publicaţi de DAMC.
Pentru obligaţii restante la bugetul general consolidat la 30 iunie 2006, au fost publicaţi pe site-ul MFP 2 contribuabili mari preluaţi de DGFP Vâlcea  în administrare începând cu 1 iulie 2006, în conformitate cu prevederile OMFP nr. 753/2006 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili.
La bugetul de stat au fost publicaţi 2 contribuabili mari care înregistrau restanţe de 5.111,12 mii lei.
Pentru obligaţiile restante faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat, au fost publicaţi 2 contribuabili mari pentru 1.455,31 mii lei.
Obligaţiile la bugetul fondului naţional unic de asigurări de sănătate restante, în sumă de 216,93 mii lei, sunt în sarcina a 2 contribuabili mari.
Pentru obligaţiile faţă de bugetul asigurărilor de şomaj de 55,53 mii lei, au fost publicaţi 2 contribuabili mari.
Contribuabilii mai sus enumeraţi fac obiectul dispoziţiilor Codului de Procedură Fiscală privind colectarea crenţelor bugetare, aflându-se toţi în procedura de executare silită.
II. La bugetul general consolidat au fost publicaţi 256 contribuabili mijlocii şi mici care înregistrau restanţe de 16.875,7 mii lei.
La bugetul de stat au fost publicaţi 231 contribuabili mijlocii şi mici care înregistrau obligaţii restante de 6.038,48 mii lei, în structura:
224 contribuabili mijlocii şi mici se află în procedura de executare silită pentru recuperarea unor creanţe de 5675,56 mii lei;
 6 au solicitat compensarea unor obligaţii restante în sumă de 59,50 mii lei;
unul are aprobate înlesniri la plata obligaţiilor restante pentru 303,42 mii lei;
Pentru obligaţiile faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat au fost publicaţi 203 contribuabili mijlocii şi mici cu restanţe de 7671,73 mii lei, în structura:
4 contribuabili mijlocii şi mici au aprobate înlesniri la plata obligaţiilor restante pentru 485,61 mii lei;
194 sunt în procedura de executare silită pentru recuperarea unor creanţe în sumă de 6.992,27 mii lei;
5 au solicitat compensarea obligaţiilor restante pentru 193,85 mii lei;
Obligaţiile la bugetul fondului asigurărilor de sănătate sunt de 2335,12 mii lei şi provin de la 187 contribuabili mijlocii şi mici, astfel:
181 contribuabili mijlocii şi mici sunt executaţi silit pentru recuperarea unor creanţe de 2178,45 mii lei;
5 au solicitat compensarea obligaţiilor restante în sumă de 85,10 mii lei;
unul are aprobate înlesniri la plata obligaţiilor restante de 71,57 mii lei.
Pentru obligaţiile la bugetul asigurărilor de şomaj au fost publicaţi 170 contribuabili mici şi mijlocii cu restanţe de 830,37 mii lei, astfel:
2 contribuabili mijlocii şi mici au aprobate înlesniri la plata obligaţiilor restante pentru 125,83 mii lei;
163 sunt executaţi silit pentru obligaţii restante în sumă de 684,03 mii lei;
5 au solicitat compensarea unor restanţe de 20,50 mii lei.
III. Nu au fost publicaţi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, conform Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 551/2003: microîntreprinderile clasificate după Legea nr. 346/2004, modificată; contribuabilii persoane juridice pentru care a fost declanşată procedura reorganizării judiciare, falimentului, reglementată de Legea nr. 64/1995 şi  contribuabilii care au exercitat căile de atac prevăzute de lege.
IV. Următoarea actualizare se va face până la 31 octombrie 2006, conform art. 13 din Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 551/2003.
 
 
COMUNICAT DE PRESĂ

În legătură cu o “depeşă care face înconjurul redacţiilor”, “document” care a stat la baza articolului “Gogârnoiu, îngropat în reclamaţii”, publicat în “Indiscret în Oltenia”, nr. 50 din 1 iulie 2006, fără elementara verificare a datelor şi fără respectarea principiului fundamental “ascultă şi cealaltă parte”, aşa cum obligă etica profesională, precum şi faţă de părerile exprimate de dl Nicolae Pătru, preşedintele Partidului România Mare – Filiala Vâlcea, în Conferinţa de presă din 28 iulie a.c., aduc la cunoştinţa opiniei publice cele de mai jos.
1. Referitor la rambursări ale taxei pe valoarea adăugată (TVA)
– Firmele Rovimet SRL şi Onix SRL, ambele din Râmnicu Vâlcea, în perioada 2001-2006, nu au solicitat şi deci nu au beneficiat de rambursare a TVA, cum fals s-a afirmat.
– SC Uzina Mecanică Râmnicu Vâlcea, în anii 2001, 2002 şi 2006, nu a solicitat rambursare a TVA. În perioada 2003-2005, i s-a aprobat restituire a TVA în sumă totală de 2.289.516 RON. Rambursările au fost motivate de organul de control pentru export bunuri, care, în funcţie de perioadă, a fost taxat cu cota zero sau scutit de TVA, cu drept de deducere a TVA-ului pentru aprovizionare.
– Societăţii Comerciale Olăneşti SA Băile Olăneşti, până în octombrie 2004, când a fuzionat cu SC Riviera SRL, i s-au restituit 141.877 RON.
– SC Riviera SRL Băile Olăneşti, administrată fiscal de DGFP Vâlcea începând cu 1 ianuarie 2002, a solicitat rambursarea TVA numai în anii 2003 şi 2004, când i s-au restituit 345.056 RON. Rambursările au provenit din investiţii.
– Societăţii Comerciale Olăneşti Riviera SA Băile Olăneşti, firmă înfiinţată în octombrie 2004 prin fuziunea SC Olăneşti SA cu SC Riviera SRL, în anii 2005 şi 2006, i s-a restituit TVA în sumă totală de 2.375 RON.
De reţinut! Rambursarea TVA este un drept al contribuabililor plătitori de TVA, acordat prin Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
Cererile de rambursare au fost soluţionate prin control fiscal anticipat, în deplin acord cu prevederile legale în vigoare la data solicitărilor.
Informaţiile sunt făcute publice cu acordul agenţilor economici menţionaţi.
2. Acuzele referitoare la aşa-zise încercări de muşamalizare a constatărilor în curs de efectuare la SC Robalim SRL sunt pure speculaţii, total nefondate. În acest sens vă stau la dispoziţie: echipa de control, şeful Serviciului Control Fiscal şi directorul executiv adjunct, coordonator al structurii Activitatea Control Fiscal din cadrul DGFP Vâlcea, dl Turcu Gabriel, singurii în măsură să stabilească eventualele abateri de la legea fiscală. Eu, unul, nu am făcut nicio intervenţie pentru încălcarea legii de către organul de control.
3. Ultimul control fiscal la SC G&R SRL Drăgăşani a fost realizat în anul 2002. De la înfiinţare până în prezent, la această firmă au mai fost efectuate 36 controale operative şi inopinate de către Activitatea Control Fiscal din cadrul DGFP Vâlcea şi Comisariatul Regional al Gărzii Financiare, 23 dintre acestea fiind desfăşurate în perioada 2001-2006. Având în vedere solicitările, firma va fi cuprinsă în programul de control în perioada următoare.
4. DGFP Vâlcea manifestă transparenţă totală faţă de presă, fapt pentru, şi în acest caz, pentru lămurirea tuturor acuzelor aduse, am invitat conducerea publicaţiei “Indiscret în Oltenia” la sediul instituţiei.
5. În legătură cu cele exprimate de dl Nicolae Pătru, preşedinte al Partidului România Mare – Filiala Vâlcea, ne-am manifestat, în scris, disponibilitatea pentru o întâlnire clarificatoare, bazată pe legislaţie şi evidenţe fiscale, cu respectarea prevederilor art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală.
*
În acest context, având în vedere responsabilitatea presei libere în societate, îmi exprim indignarea faţă de acest stil speculativ, vădit tendenţios, de a face gazetărie, dând gir la o “depeşă care face înconjurul redacţiilor”.
În acelaşi timp, consider că deontologia profesională obligă atât pe jurnalişti, cât şi pe oamenii politici să acorde fiecărui cetăţean prezumţia de nevinovăţie şi să se documenteze, mai ales în ceea ce priveşte legislaţia, înainte de a formula acuzaţii referitoare la probleme parţial sau chiar total necunoscute.
ec. Gheorghe Gogârnoiu, director executiv al DGFP Vâlcea

Leave a Response