|vineri, septembrie 30, 2022
  • Follow Us!

Deputatul Eugen Neață, întrebare adresată ministrului Transporturilor despre haosul circulației pe Valea Oltului 

Neata Eugen1

 

Am relatat săptămâna trecută despre întâlnirea pe care am avut-o cu presa vâlceană. Revin astăzi pentru că tocmai am terminat de scris un document pe care îl voi depune în Parlamentul României. A fost redactat la sugestia ziariștilor cu care m-am întâlnit. Este o întrebare pentru Ministerul Transporturilor, care se adresează, firesc, colegului meu social-democrat Sorin Grindeanu, cel ce conduce activitatea acestui minister.

Sunt unele chestiuni în viața noastră, atât de vechi că ne-am obișnuit cu ele ca și cum ar fi apărut pe lume împreună cu lucrurile care ne înconjoară. Unul dintre acestea este că, oricât ți-ai dori să nu ți se întâmple și oricât ai munci să nu ți se întâmple, tot vei avea parte la un moment dat de un blocaj pe drumul care te duce pe Valea Oltului. Mai nou, blocajul de acum se petrece în apropiere de localitatea Boița și poate dura multe ore, de neevitat.

Un prieten care s-a întors recent de la Ljubljana mi-a spus cât de „fericit” a fost ca, după o mie de kilometri parcurși în 7 ore, să stea încă  trei în acest blocaj și în coada care a urmat de acolo și până la intrarea în Râmnicu Vâlcea. Am discutat pe îndelete cu ziariștii vâlceni despre această întâmplare. Nu este vorba despre blocajul produs de un accident rutier și nici de vreo stâncă prăvălită pe carosabil. Acesta este un șantier, organizat de oameni. Pe care, la căderea serii nu mai era nici picior de muncitor. Se lucrează zi lumină, posibil 8 ore, ca la birou. Cu zile libere la sfârșit de săptămână plus sărbători statale și religioase. Și toate acestea se întâmplă de zeci și zeci de ani. Este evident că în sarcinile constructorului nu figurează program de lucru pentru o situație în care oamenii și mașinile lor sunt prinse ca într-un clește pe Valea Oltului. În respect față de ei, de viața și de timpul lor. Situația nu este nouă, cum am spus, dar trebuie expusă cu gravitate dacă vrem o soluție pentru ea. Jurnaliștii prezenți la întâlnirea noastră mi-au cerut să mă interesez la Ministerul Transporturilor și de motivele care au făcut ca trenurile să meargă pe Valea Oltului cu viteza unei biciclete și fără o linie electrică, așa cum poți vedea pe cele mai multe căi feroviare din România. Linia ferată Piatra Olt-Podul Olt este complet neelectrificată.

Tocmai am încheiat acest text și îl atașez la mesajul meu de astăzi cu încrederea că poate interesa pe foarte mulți vâlceni, pe foarte mulți români.

Deputat PSD,

Eugen Neață

Leave a Response