|miercuri, decembrie 2, 2020
  • Follow Us!

Marca Râureni din Valcea a familiei Mutu „se bate”, la nivel national, cu Bonduelle, Defne şi Orzech 

12poza-jos

Sute de mici antreprenori au creat branduri de murături sau zacuscă, băcăniile şi platformele online care strâng mărci locale fiind „gazda” unor astfel de produse, însă rafturile marilor magazine rămân deschise în special mărcilor consacrate din străinătate.

Deşi majoritatea românilor consumă murături produse în casă, vânzările borcanelor cu castraveţi, ardei sau alte legume conservate au crescut în retail în ultimii ani şi brandurile de la raft s-au înmulţit. Totuşi, piaţa este dominată de mărci străine, precum Defne, Orzech sau Szatmar Gold, însă şi murăturile Râureni, fabricate de familia Mutu în Râmnicu Vâlcea, au devenit un concurent puternic.

Vânzările de murături monitorizate în reţelele moderne de comerţ au avut o creştere de 13,3% ca valoare şi de 8,6% ca volum în perioada august 2017 – iulie 2018, faţă ultimele 12 luni anterioare, arată datele companiei de cercetare de piaţă Retail Zoom. Cu toate acestea, un studiu realizat de companiei de cercetare GfK România arată că peste 80% din români mănâncă murături preparate în casă. ZF a analizat raftul de murături din supermarketul Mega Image de pe bulevardul Camil Ressu, în cursul zilei de 20 iulie, iar o centralizare a datelor indică 15 branduri prezente la raft dintre care 5 sunt produse de companii cu capital românesc, în România. (zf.ro)

Leave a Response