|marți, martie 2, 2021
  • Follow Us!

Preşedintele CJ Vâlcea, Ion Cîlea, total nemulţumit de manevrele murdare ale firmei STRABAG 

• Afaceri suspecte de milioane de euro derulate cu statul de către compania STRABAG (II)


Preşedintele CJ Vâlcea, Ion Cîlea, total nemulţumit de manevrele murdare ale firmei STRABAG

Nicu Trandafir

În urmă cu aproape un an, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Ion Cîlea, a exprimat public mai multe critici la adresa “activităţii” pe care o desfăşoară prin judeţ firma STRABAG, după ce a descoperit că româno-austriecii făceau jocuri murdare la licitaţiile organizate de administraţiile publice locale. Atunci, mai multe ziare locale au adus în faţa cititorilor informaţii despre presupuse intervenţii ale preşedintelui CJ Vâlcea, Ion Cîlea, pentru acordarea cu “dedicaţie” a rezultatelor unor licitaţii. Autorii articolelor pe această temă au luat ca exemplu lucrările de infrastructură programate să se execute pe DJ 703 P Titeşti – Racoviţa. În replică, Ion Cîlea a spus: “Firma STRABAG, despre care se vorbeşte, nu numai că nu a câştigat licitaţia, dar ea este tocmai cea care întârzie începerea lucrărilor prin contestaţia depusă doar ca să încurce treburile. Ratarea licitaţiei pentru desemnarea executantului de lucrări pe DJ 703 P se datorează integral şi în exclusivitate firmei respective.

Oferta sa a fost respinsă din foarte multe motive. În primul rând, pentru că a ┬½omis┬╗ să precizeze în analiza de preţ cheltuielile pentru transportul materialelor ce intră în compoziţia emulsiei bituminoase. (Cine va suporta aceste cheltuieli?) În al doilea rând, în devizul – ofertă ┬½Șanţuri şi rigole┬╗ a prevăzut utilizarea unui beton de marcă inferioară (B 300) faţă de cel stabilit în studiul de fezabilitate (B 350), ceea ce ar pune în pericol calitatea şi rezistenţa în timp a lucrărilor. În al treilea rând, comisia de evaluare nu a putut să declare câştigătoare firma Strabag deoarece preţul de ofertă al acesteia a fost cu 364.177,56 lei mai mare faţă de preţul cel mai mic din ofertele prezentate. De altfel, tocmai din acest motiv firma Strabag s-a situat abia pe locul 4 între cei 5 ofertanţi. Acestea, ca şi alte lucruri asupra cărora nu mai insistăm, sunt argumente clare care au dus la respingerea ofertei depuse de firma STRABAG, comisia de evaluare respectând întrutotul prevederile legii şi în măsură egală pentru toţi ofertanţii, ceea ce şi explică de ce va trebui să fie reluată procedura de licitaţie. Personal apreciez corectitudinea soluţiei stabilite de comisia de evaluare mai ales dacă ţinem seama că fondurile financiare pentru modernizarea DJ 703 P Titeşti – Racoviţa, provin dintr-un credit contractat de Consiliul Judeţean şi avem obligaţia să drămuim cu maximă grijă aceşti bani.

Cât priveşte întârzierea deschiderii lucrărilor, ea se datorează contestaţiei depuse de firma STRABAG şi, bineînţeles, tradiţionalei birocraţii ce trebuie parcursă pe drumul sinuos al unor astfel de situaţii” a precizat Ion Cîlea, preşedintele CJ Vâlcea. Prin anul 2006, tot compania STRABAG dădea târcoale Consiliului Judeţean Vâlcea în speranţa că va pune mâna pe Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Vâlcea. A existat chiar şi un proiect de hotărâre întocmit de fostul preşedinte Dumitru Buşe, însă consilierii PSD au reuşit să pună talpă acestei iniţiative şi totul a căzut la vot. Văzând că nu au succes astfel, cei de la STRABAG şi-au deschis o filială la Vâlcea, pe strada General Magheru nr. 23, în clădirea deţinută de fostul lider al PRM Vâlcea, Nicolae Pătru. Coincidenţă sau nu, primul director al filialei Vâlcea STRABAG a fost chiar Otto Cremarenco, fostul manager al RAJDP Vâlcea şi cel care a susţinut ideea cumpărării de către STRABAG a regiei de drumuri. În prezent, director la STRABAG Vâlcea este Cătălin Flămânzeanu. Între timp, acum vreo trei ani, tot compania STRABAG a reuşit să-şi construiască în zona comunei Mihăeşti (lângă drumul naţional Râmnicu Vâlcea – Drăgăşani) o modernă staţie de asfalt în care a investit circa 2 milioane de euro. Cel mai mare beneficiar al acestei staţii de asfalt a fost firma Delta ACM (o altă companie abonată la bani publici), care s-a aprovizionat de aici pentru a realiza asfaltările din Râmnicu Vâlcea.

Leave a Response