|miercuri, octombrie 28, 2020
  • Follow Us!

Borderoul de achiziţie pentru cereale şi produse cerealiere 

Borderoul de achiziţie pentru cereale şi produse cerealiere

 

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea reaminteşte operatorilor economici că Borderoul de achiziţie pentru cereale şi produse cerealiere este un document cu regim special, fiind reglementat de Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 1.027/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550/26.06.2007.
Borderoul de achiziţie pentru cereale şi produse cerealiere, cod14-4-13/c, are regim special de tipărire, înseriere şi numerotare asigurat de Compania Naţională “Imprimeria Naţională”.
Formularul se utilizează pentru achiziţia de cereale şi produse procesate din cereale numai de către societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice, instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venituri, subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor de mai sus cu sediul sau domiciliul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate, prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/199, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Borderoul de achiziţie pentru cereale şi produse cerealiere:
– cuprinde elemente obligatorii referitoare la: datele de identificare ale vânzătorului şi cumpărătorului; numărul contractului, denumirea produsului, unitatea de măsură, cantitatea, preţul unitar, valoarea, suma plătită, semnătura etc.;
– serveşte ca: document de înregistrare în gestiune a produselor cumpărate şi ca document justificativ de înregistrare în contabilitate a valorii produselor cumpărate;
– se întocmeşte în 3 exemplare de către delegatul cumpărătorului, care achiziţionează cereale de la producătorii individuali persoane fizice, în momentul achiziţiei;
– este semnat de persoana care face achiziţiile respective şi de gestionarul care primeşte marfa;
– circulă: la gestiune, pentru semnarea de primire a produselor şi întocmirea Notei de recepţie şi constatare de diferenţe – exemplarele 1 şi 2; la compartimentul financiar-contabil – exemplarul 1; rămâne în carnet exemplarul 2; la vânzătorul cerealelor – exemplarul 3;
– se arhivează: la compartimentul financiar-contabil – exemplarul 1, şi la delegatul achizitor – exemplarul 2.

Leave a Response