|vineri, iulie 28, 2017
  • Follow Us!

ÎN ATENŢIA FIRMELOR! 30 iunie 2016 – termen limită pentru acordarea unor facilităţi fiscale 

finante

 

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea reaminteşte contribuabililor interesaţi că, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 şi Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3831/2015, pot beneficia de acordarea unor facilităţi fiscale în cazul creanţelor administrate de către organul fiscal central.

 

Obiectul facilităţilor fiscale

            Facilităţile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:

– amânarea la plată a obligaţiilor de plată accesorii până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau, în cazul în care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, până la data  de 30 iunie 2016 inclusiv;

– anularea obligaţiilor de plată accesorii.

 

Obligaţiile de plată accesorii care pot face obiectul anulării sunt:

– penalităţile de întârziere;

– o cotă de 54,2% din dobânzi;

– o cotă de 77,1% din majorările de întârziere.

 

Obligaţiile de plată accesorii sunt cele aferente:

– obligaţiilor de plată principale restante la 30 septembrie 2015 şi stinse prin orice modalitate până la 31.03.2016;

– obligaţiilor de plată principale declarate suplimentar de contribuabil prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţii cu scadenţe anterioare datei de 30 septembrie 2015;

– obligaţii de plată principale cu termene de plată până la 30 septembrie şi stinse până la această dată;

– obligaţiilor de plată principale cuprinse în decizii de impunere emise urmare unei inspecţii fiscale în derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei;

– obligaţiilor eşalonate la plată potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 şi pentru care eşalonarea se finalizează până la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligaţii se anulează cota de 54,2% din dobânda eşalonată la plată aferentă ratelor cu termene de plată ulterioare datei de 1 octombrie 2015.

Pentru contribuabilii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, facilităţile prevăzute de ordonanţa de urgenţă se acordă atât pentru obligaţiile de plată datorate de aceştia, cât şi pentru cele ale sediilor secundare şi se analizează raportat la totalul obligaţiilor contribuabilului şi a sediilor sale secundare.

 

Organele fiscale competente pentru acordarea facilităţilor sunt:

– Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele fiscale subordonate, pentru obligaţiile de plată administrate de aceasta;

– direcţiile de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice, pentru obligaţiile stabilite de acestea şi care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

 

Procedura de acordare a amânării la plată

Pentru a-şi exprima intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.

Notificarea va cuprinde cel puţin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificării respectiv intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii,  data şi semnătura.

Notificarea se soluţionează de organul fiscal în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, prin emiterea unei decizii de amânare la plată a obligaţiilor accesorii ce pot face obiectul anulării.

Important! Notificarea mai poate fi depusă până la 30 iunie 2016, termen până la care se depune cererea de anulare a accesoriilor.

Organul fiscal emite şi comunică contribuabilului decizia de amânare la plată a obligaţiilor accesorii ce pot face obiectul anulării, iar instituţiilor de credit la care debitorul are deschise conturi bancare adresa de sistare temporară, totală sau parţială, a executării silite prin poprire.

Odată cu emiterea  deciziei de amânare la plată, pentru obligaţiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată:

–  nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;

–  nu se efectuează stingerea până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care nu se depune această cerere.

 

Procedura de acordare a anulării obligaţiilor accesorii

Anularea obligaţiilor accesorii se solicită de contribuabili, inclusiv de către cei care au depus notificare, prin depunerea unei cereri la registratura organului fiscal competent, după îndeplinirea condiţiilor de acordare, până la data de 30 iunie 2016.

Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, obiectul cererii respectiv anularea obligaţiilor de plată accesorii, cu precizarea facilităţilor solicitate prevăzute de art. 1-4 din OUG nr. 44/2015, data şi semnătura, telefon, adresă de e-mail.

Important! În situaţia în care contribuabilul a notificat organul fiscal de intenţia de a beneficia de prevederile OUG nr. 44/2015 dar nu depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2016, organul fiscal competent emite şi comunică decizia de pierdere a valabilităţii amânării la plată a obligaţiilor de plată accesorii.

 

Leave a Response