|joi, ianuarie 18, 2018
  • Follow Us!

Ion Ţiriac, dezamăgit de şoseaua Transalpina: „În unele locuri, şoseaua s-a dus jumătate la vale” 

Transalpina - Lacul Galcescu

Fostul tenismen Ion Ţiriac a criticat autorităţile din România pentru lipsa de interes privind amenajarea şoselei Transalpina. „E complet terminat, rupt, nu este o balustradă, nimic pe tot drumul, ba în unele locuri şoseaua s-a dus jumătate la vale”, a afirmat el în timpul emisiunii „După 20 de ani”, de la ProTV. Invitat în platoul emisiunii „După 20 de ani”, difuzată de ProTV, Ion Ţiriac a criticat autorităţile din România pentru modul în care administrează lucrările la Transalpina, cea mai înaltă şosea din România. Fostul tenismen a atras atenţia că, deşi zona are potenţial turistic, nimeni nu se preocupă de acest aspect. „Am fost la un drum care s-a făcut peste munte, în Gorj. Transalpina. Domne, eu am văzut multe la viaţa mea. Este impresionant, senzaţional! Peisaj ca al nostru nu există”, a spus Ţiriac. „Drumul e făcut acum un an jumate. E complet terminat, rupt, nu este o balustradă, nimic pe tot drumul, ba în unele locuri şoseaua s-a dus jumătate la vale”, a adăugat el. „Eu nu cred că e vina ministrului de acum sau dinainte, e vina celui care a dat drumul fără să verfice. Ibiza face din turism opt miliarde. România cât face? 4-5 miliarde?”, a mai spus fostul tenismen. Potrivit CNADNR, DN 67C – Transalpina – este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare. CNADNR a mai precizeazat că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl.) . Conform sursei citate, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de şantier. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă. Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârşitul lunii iunie, că CNDNR nu reuşeşte să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade. „Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a precizat Neaga. Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma, în 11 iulie, că Transalpina este deschisă, dar cu statut de „drum în lucru”.

Sursa: gandul.info

Leave a Response