„Ziarul de Vâlcea” a acordat încă de la înfiinţare o atenţie deosebită sportului. În fiecare săptămână a fost alocat un spaţiu important cluburilor din vâlcea. Redactorii noştri au scris despre victoriile dar şi eşecurile echipelor de fotbal, handbal, baschet, volei. Nu au fost neglijate nici celelalte sporturi: karate, dans sportiv, atletism, haltere, scrimă, box. Am militat constant pentru acordarea de finanţări corespunzătoare sportului, pentru construirea de noi săli de sport, pentru răsplătirea performanţei, pentru susţinerea sportivilor merituoşi. Pentru că victoriile în competiţiile naţionale şi internaţionale promovează indirect judeţul. Pentru că performanţa unor tineri din Vâlcea poate determina numeroşi copii sau adolescenţi să practice un sport. Iar sportul înseamnă echilibru, sănătate, îndepărtează adolescentul de la flagelul alcoolului, al drogurilor, al fumatului. Sportul profesionist se poate face doar cu profesionişti. Înseamnă investiţie. De durată de cele mai multe ori. Iar rezultatele nu pot veni imediat. Un jucător sau jucătoare de valoare, în care s-a investit mul poate trece printr-o perioadă dificilă, poate lipsi din teren datorită unei accidentări. Deci trebuie să ai mereu rezerv de valori apropiate. Susţinerea financiară adecvată poate aduce profit. Cu multă răbdare se poate crea un brand. Banii, faima şi gloria pot atrage antrenori de marcă. Care să încerce să obţină trofee după trofee. Este ceea ce s-a întâmplat ciclic la Oltchim. Echipa de handbal feminin a fost ţinta unor gazetari fără talent sau năimiţi de adversarii fără caracter o bună perioadă de timp. Deşi avea un palmares deosebit Oltchim a traversat doi ani grei. Numărul spectatorilor scăzuse în Sala Traian nu numai la competiţiile interne dar şi la cele externe. Se intra fără bilet dar şi aşa tribunele erau pe jumătate goale. Au rămas să susţină echipa spectatorii fideli şi cunoscătorii. Tot cunoscătorii au creat o nouă generaţie. Managerul societăţii Oltchim a dat undă verde la achiziţia de jucătoare de valoare. Cârcotaşii nu ştiau că Roibu Constantin ştie că OLTCHIM este un brand. Că echipa de handbal a dus numele combinatului în toată Europa. Că meciurile din cupele europene sunt urmărite de sute de mii de oameni, în direct sau pe televiziuni. Iar alte milioane citesc presa sportivă. Şi află de Oltchim. Profesioniştii de la echipă au adus-o din nou pe prima pagină a ziarelor de sport iar comentatorii ultimului meci de sâmbăta trecută au rostit numele echipei, deci al combinatului, de 72 de ori în 60 de minute de joc efectiv. Echipa de profesionişti a învins. E aproape de o nouă Cupă europeană, e campioana campionatului chiar înainte de ultimele cinci etape, e ambasadoarea României în cea mai importantă competiţie din handbalul feminin ce va începe cu o nouă ediţie în toamnă. Performanţă cu profesionişti. Este reţeta valabilă şi în presă şi în administraţie şi în politică. Gura hulitorilor a fost închisă. Momentan. Ei vor trebui să plătească, aşa cum au făcut-o 3000 de vâlceni, pentru a avea un bilet de intrare. Un bilet care să permită vizionarea echipei de handbaliste profesioniste şi a antrenorului lor pe care altădată îl înjurau copios.
Octavian Avram
Web Design by DowMedia