Noi lucrări la autostrada Piteşti-Sibiu, lotul 2, dintre Boiţa (judeţul Sibiu) şi Cornetu (judeţul Vâlcea), au demarat zilele trecute.
S-a întâmplat, informează colegii de la Râmnicu-Vâlcea Week, pe raza localităţii Racoviţa, din judeţul Vâlcea.
Lucrările începute chiar înainte de Moş Nicolae au vizat, iniţial, „descărcarea arheologică din zona castrului roman, dar s-au realizat deja decopertările pe o lungime considerabilă, necesare tronsonului”, informează sursa citată.
„Această descărcare este obligatorie în zonă dar deja s-a decopertat destul de mult, anul viitor vom vedea și mai multe utilaje în zonă, ne aflăm aproape de capătul lotului, de unde antreprenorii turci vor începe efectiv lucrarea.
Italienii (WeBuild, executantul lotului Cornetu-Tigveni – n.r.) se apucă și ei de organizarea de șantier de la Cornetu, au adus în zonă utilajele. Guvernul a alocat bani pentru exproprierile aferente ecoductului. Deci, suntem în pregătirile pentru amplul șantier care va demara aici anul viitor. Șantiere pentru ambele loturi care aici, în Racovița se întâlnesc”, a declarat Narcis Iliescu, primarul din Racovița, pentru publicaţia citată.
Lucrările vor demara în forţă anul viitor
Lotul 2 Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Executante o asociare dintre două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat.
Valoarea contractului este de puţin peste 4,25 miliarde de lei (aproape toţi, bani europeni), la care se adaugă TVA, adică 19% din preţul estimat la demararea licitaţiei.
Constructorii turci au la dispoziţie 68 luni ca să finalizeze segmentul de autostradă, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție efectivă a lucrărilor. Garanţia oferită de aceştia e foarte bună: 10 ani de la finalizarea lucrărilor.
Contractul cu asocierea Mapa-Cengiz a fost semnat în februarie anul trecut. Lucrările ce vizează descărcările arheologice de pe traseu au început vara aceasta.
Situaţia pe celelalte loturi ale autostrăzii Sibiu-Piteşti
- Lotul Sibiu-Boiţa, cel mai uşor, e deschis circulaţiei. Concernul austriac Porr Construct Gmbh şi subsidiara sa din România, Porr Construct SRL Bucureşti, l-au finalizat mai devreme decât era prevăzut în contract.
- Lotul Cornetu-Tigveni: Contractul a fost semnat în august anul trecut, cu grupul italian WeBuild, companie născută din fuziunea firmelor Astaldi şi Salini Impregilo. Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. În august anul acesta ar fi trebuit să înceapă efectiv lucrările. Ele au şi început, dar cu o mobilizare a constructorului nu tocmai impresionantă.
- Lotul Tigveni-Curtea de Argeş e executat tot de compania austriacă Porr Construct. După cum am scris aici, constructorul a demarat lucrările la timp, în vara aceasta. Termenul de finalizare e finalul anului 2026. Deocamdată, lucrările sunt în grafic, ba chiar au un uşor avans.
- Lotul Curtea de Argeş-Piteşti e contractat de aceeaşi companie italiană WeBuild. Aceasta a început slăbuţ lucrările (detalii, aici), dar s-a mobilizat mai bine ulterior. Deocamdată, lucrările sunt aproximativ în grafic. Ele au început în 2021 şi ar trebui să fie gata în 2025.
surse foto: Râmnicu-Vâlcea Week, CNAIR