|marți, iulie 5, 2022
  • Follow Us!

Cum să devenim mult mai activi 

unnamed (6)

https://cdn.pixabay.com/photo/2017/08/06/12/52/woman-2592247_960_720.jpg 

 

Mişcarea şi activitatea fizică susţinută sunt esenţiale atunci când vrem să ne bucurăm de o stare de sănătate normală, să fim echilibraţi din punct de vedere emoţional, să ne menţinem plini de vitalitate şi optimism. De asemenea, a fi activ din punct de vedere fizic poate reprezenta un sprijin substanţial în încetinirea procesului de îmbătrânire, având efecte atât asupra aspectului exterior, cât şi asupra funcţionarii organice şi echilibrului intern.

Sportul şi mişcarea fizică, în viaţa de zi cu zi

Cu toţii ştim că o jumătate de oră de mişcare pe zi  face minuni pentru sănătate. Însă pentru a putea face mişcare şi pentru a ne bucura de beneficiile acesteia, este foarte important să descoperim ce tip de sport ni se potriveşte, raportat la capacitatea noastră fizică şi la timpul de care dispunem. Până a ajunge să considerăm că  jogging-ul, mersul la sală sau înotul reprezintă un stil de viaţă, drumul este lung şi impune multă seriozitate, perseverenţă şi continuitate. În cazul în care ne propunem să facem din sport un stil de viaţă, este foarte important să ne cunoaştem limitele, să ne stabilim ţinta şi să cerem ajutorul profesioniştilor, un antrenor sportiv fiind cel mai în măsură să ne ghideze în stabilirea unui program riguros. Însă mişcarea  fizică îşi va demonstra beneficiile, chiar şi atunci când adoptăm sportul fără a intra în programe riguroase şi bine stabilite, ci alegând să ne mişcăm ori de câte ori avem ocazia, practicând sporturi uşoare, plecând la plimbarea prin parc sau optând pentru un mers alert şi susţinut.

Cum ne creştem capacitatea de a practica sport şi de a fi mult mai activi

Chiar dacă din punct de vedere organic funcţionăm normal şi nu ne confruntăm cu probleme severe, putem constata o capacitate redusă de a face efort, rigiditate la nivelul articulaţiilor, incapacitate de concentrare, lipsă de energie şi vitalitate, per total, o deschidere foarte scăzută spre a face sport. Este un context firesc, având în vedere gradul mare de poluare la care suntem expuşi, sedentarismul specific activităţilor de birou, lipsa unui  program stabil de somn şi, în special, alimentaţia nesănătoasă, haotică, dezechilibrată şi necontrolată, fie deficitară, fie excesivă. Astfel, dacă ne propunem să primim sportul în viaţa noastră, trebuie să luăm câteva măsuri asupra aspectelor pe care le putem influenţa direct. 

Vom încerca să ne stabilim un program de somn constant, culcându-ne în fiecare seară la aceeaşi oră. Vom ţine cont ori de câte ori oboseala este mult prea accentuată şi vom lua măsurile necesare, găsind metodele potrivite pentru odihnă şi relaxare. Vom aduce modificări asupra nutriţiei. Vom încerca să respectăm orele de masă, având trei mese principale şi două gustări, vom include în meniu fructe şi legume proaspete şi vom evita excesele de grăsimi, zahăr, sare, alcool şi tutun. 

Capitolul nutriţie este foarte laborios şi necesită o abordare personalizată, în funcţie de specificul fiecăruia, însă suplimentele naturale pentru sport şi nutriție vor fi de mare ajutor oricăruia dintre noi, aducând un aport semnificativ de nutrienţi naturali,  necesari în reechilibrarea organismului, dar şi în creşterea vitalităţii şi a capacităţii de a face efort fizic. Pas cu pas, asigurându-ne o hrană sănătoasă, suplimentele naturale potrivite şi orele de somn necesare refacerii, ne vom recăpăta energia şi vitalitatea, crescându-ne şi rezistenţa fizică necesară practicării mişcării fizice şi sportului.

Sportul, la îndemâna fiecăruia

A nu practica mişcare fizică invocând programul zilnic foarte încărcat, este doar un pretext care nu ne este deloc benefic. Există o serie de abordări prin care să oferim corpului nostru posibilitatea de a-şi pune la treabă musculatura şi articulaţiile, de a-şi  accelera circulaţia sangvină şi limfatică, de a-şi reechilibra metabolismul şi de a se bucura de o oxigenare normală. Dacă ni se pare foarte solicitant să facem un abonament de fitness, aerobic, înot sau dans, putem alege alte activităţi fizice mult mai degajate.

Mersul pe bicicletă

Odată ce primăvara soseşte, una dintre cele mai plăcute activităţi fizice este reprezentată de ciclism. Cu o investiţie moderată, putem să ne achiziţionăm o bicicletă sigură, gata oricând să ne pună sângele în mişcare şi să ne ofere câteva ore de plimbare în aer liber. Ciclismul nu este un sport foarte solicitant, astfel că ne vom bucura foarte curând de beneficiile acestuia.

Plimbările susţinute

Dacă ne este teamă de bicicletă, atunci alegem o  încălţăminte comodă, îmbrăcăm un trening şi pornim  în fiecare seatră într-o plimbare lungă şi susţinută pe aleile celui mai apropiat parc. Mersul constant ne  va asigura echilibrarea respiratiei, aducându-ne aminte să respirăm complet, nu superficial, ne  va stimula sistemul digestiv, va acţiona asupra musculaturii încordate şi ne va reechilibra tonusul emoţional.

Joaca alături de cei mici

Dacă avem  copii, atunci putem stabili  un program comun care să includă cât mai multe ieşiri în parc sau într-o zonă verde din împrejurimile oraşului. Nu vom ezita să jucăm  cu ei fotbal, volei sau Raţele şi vânătorii, reîncepem  să  sărim  coarda şi şotronul, ne jucăm  leapşa şi ne  bucurăm de aerul curat. Cei mici vor fi fericiţi, iar noi ne vom  simţi din ce în ce mai energici şi mai plini de vitalitate. 

 

Leave a Response