Joi 10 martie, au fost depuse trei oferte pentru ultima secțiune a Autostrăzii Sibiu - Pitești. Cele trei oferte depuse până la termenul limită provin de la: asocierea Makyol – Ozaltin – Yapi – Gulermak (Turcia); asocierea Strabag – Acciona (Austria – Spania); asocierea Astaldi – Tancrad (Italia – România). Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni și turci care concurează pentru secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești vor avea la dispoziție maximum 14 luni pentru proiectare și 59 de luni pentru execuție, după semnarea contractului. Secțiunea care traversează Carpații, dintre Cornetu și Tigveni, are o lungime de 37,4 km și un cost estimat cuprins între 5,3 și 5,8 miliarde de lei, fără TVA.
Câștigătorul va trebui să construiască: 95 de poduri și pasaje, 1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie), 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni), 1 ecoduct (în zona localității Călinești). Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. În momentul finalizării celor 5 secțiuni, Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km și va lega centrul și vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe coridorul 4 paneuropean.
La ora actuală Secțiunile 1 și 5 sunt în construcție, Secțiunea 4 este în etapa de elaborare a proiectului tehnic, iar Secțiunea 2 (pentru care s-a semnat contractul în luna februarie) urmează să intre în scurt timp în faza de proiectare. Amintim că în cadrul licitației restrânse pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești, șase din 15 candidați înscriși au fost invitați să depună ofertă în următoarea etapă a procedurii. Pe 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi la licitația restrânsă privind proiectarea și construirea secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a publicat pe 23 septembrie 2020 anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu-Tigveni din Autostrada Sibiu-Pitești. Cu o valoare estimată cuprinsă între 5,3 miliarde de lei și 5,8 miliarde de lei, acest tronson de munte reprezintă cel mai mare contract pus la bătaie de Transporturi.
Web Design by DowMedia