|joi, decembrie 2, 2021
  • Follow Us!

Rutina de îngrijire a tenului după antrenament: 7 sfaturi 

unnamed (2)

Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/ingrijirea-pielii-in-picioare-vertical-portret-3764013/

Rutina de îngrijire a tenului are o importanță deosebită pentru menținerea sănătății acestuia, pentru întârzierea semnelor îmbătrânirii și pentru întreținerea aspectului estetic. Deși rutina completă de îngrijire se realizează doar o dată pe zi, nu poți neglija tenul după antrenament. În timpul antrenamentului, pielea transpiră, iar porii de la nivelul tenului se blochează cu sebum, transpirație și cu alte impurități din mediu. Acest lucru favorizează apariția acneei, a punctelor negre și a imperfecțiunilor la nivelul tenului. De aceea, îngrijirea tenului după antrenament are o importanță deosebită. Iată cele mai importante sfaturi cu privire la îngrijirea tenului după antrenament. 

  1. Curăță-ți tenul

Cea mai importantă etapă din rutina de îngrijire postantrenament este curățarea. Curăță-ți tenul cât mai repede după finalizarea antrenamentului, pentru îndepărtarea bacteriilor și a transpirației. Cu cât acestea stau mai mult timp pe ten, cu atât riscul de acnee este mai mare. Folosește un cleanser blând, sub formă de gel sau lapte de curățare, pentru a-ți curăța și revigora tenul după antrenament. Dacă nu ai la îndemână un cleanser, clătește-ți fața bine cu apă călduță. 

2. Folosește un prosop curat

Nu folosi același prosop pe care l-ai utilizat în sala de fitness pentru a-ți șterge tenul. Usucă-ți tenul cu un prosop curat, prin tapotare, nu prin frecare. Frecarea tenului îl poate irita și mai mult decât este deja în urma antrenamentului.

3. Aplică un toner

În timpul antrenamentului, porii se deschid pentru a elibera transpirația. Tonerul sau loțiunea tonică are rolul de a curăța porii în profunzime și de a-i închide, de a calma pielea și de a echilibra pH-ul pielii. Poți opta pentru dischete îmbibate cu toner, produse care sunt gata pregătite pentru utilizare. Acestea sunt mai ușor de transportat. Folosește un toner care să conțină ingrediente potrivite pielii. Spre exemplu, un toner cu extract de arbore de ceai ajută la calmarea roșeții pielii. 

4. Pune comprese reci

Dacă pielea tenului ți se înroșește excesiv după antrenament, compresele reci sunt ceea ce ai nevoie. Compresele cu gheață ajută la combaterea inflamației și roșeții pielii, prin efectul de vasoconstricție–îngustarea vaselor de sânge de la periferie. Totuși, nu aplica gheața direct pe ten, ci înfășoar-o într-o bucată curată de material textil. 

5. Ține-ți părul departe de față

Părul este, de asemenea, îmbibat cu transpirație, sebum, praf și bacterii. Contactul acestuia cu tenul crește riscul de acnee, chiar dacă l-ai uscat cu un foen, mai ales pentru că porii sunt dilatați după antrenament. Prin urmare, ține-ți părul departe de ten după antrenament, până după ce îl speli. Prinderea părului într-un coc este cea mai inspirată alegere.

6. Nu îți atinge tenul

Deși este greu să te abții, evită să-ți atingi fața cu mâinile neigienizate sau transpirate în timpul și după antrenament. Nu vei face decât să transferi pe ten bacteriile și impuritățile. Aparatele fitness sunt atinse de multe persoane, iar transpirația lor rămâne pe acestea. Spală-te bine pe mâini înainte să îți atingi tenul după antrenament. 

7. Hidratează-ți pielea

 

Hidratarea pielii cu un produs cosmetic este o etapă importantă a îngrijirii tenului. Crema hidratantă de față ajută la calmarea iritației pielii după antrenament, dar și la refacerea barierei hidrolipidice a epidermei. După antrenament, folosește un produs hidratant mai light, cum ar fi unul sub formă de gel, sau o cremă hidratantă pe bază de apă. Astfel, îți vei hidrata tenul fără să îl încarci suplimentar. În plus, produsele hidratante cu textură mai lichidă decât cremele standard oferă senzația de revigorare a tenului. 

Așadar, limitează-ți rutina de îngrijire postantrenament la aceste practici și păstrează tratamentele faciale serioase pentru rutina de îngrijire mai complexă, de seară. 

 

Leave a Response