|vineri, iunie 5, 2020
  • Follow Us!

 Alimente și băuturi care te ajută să ai un somn mai bun 

somn

Sursa foto:https://www.pexels.com/photo/woman-sleeping-935777/

Somnul este unul dintre cei mai importanți factori în ceea ce privește buna funcționare a organismului nostru, atât pe termen lung cât și pe termen scurt. Așadar, un somn de odihnitor ne asigură principalele resurse pentru ziua următoare, mai ales din punct de vedere cognitiv (se așază unele informații primite în timpul zilei, se îmbunătățesc funcțiile memoriei etc).

Avem mai multe moduri de a ne crește calitatea somnului, printre care exercițiile fizice zilnice, meditația sau achiziționarea unor saltele de o calitate foarte bună, ori ceea ce alegem să consumăm ca produse alimentare.

Prinși în aglomerația generală care ne învăluie profesional și personal, se întâmplă foarte des să nu reușim să ne odihnim atât de bine precum am avea nevoie. Unii dintre noi se confruntă cu insomnia, alții au un temperament predispus la agitație și adorm mai greu sau se fâstâcesc în somn, iar alții consumă alimente sau băuturi care le periclitează odihna din timpul nopții.

 

Există unele produse pe care ar trebui să le evităm înainte de culcare și sunt unele băuturi și alimente care contribuie la obținerea unui somn odihnitor.

Să vedem care ar fi cele care ne-ar fi de ajutor în acest sens:

 

1.  Ce poți bea ca să dormi mai bine?

 

  • laptele cald, băut înainte de culcare, ne calmează și ne ajută să adormim mai ușor, ajutându-ne organismul să producă mai multă melatonină, care este hormonul somnului;
  • ceaiul de mușețel conține ingrediente care ne pot induce starea de somn;
  • sucul de cireșe poate ajuta la reglarea ciclului de somn, grație proprietăților antiinflamatorii;
  • ceaiul de valeriană este o altă variantă de ceai care ne poate înlesni somnul, recomandat mai ales femeilor aflate la menopauză, însă nu și celor însărcinate;
  • laptele de migdale poate fi opțiunea celor cu intoleranță la lactoză sau a veganilor, fiind o sursă foarte bună pentru fibre, vitamine și minerale, care, consumată înainte de culcare, devine un bun aliat al somnului de calitate;
  • apa pură de cocos, deși considerată o băutură energizantă, conține potasiu și magneziu, care contribuie la relaxarea mușchilor, așadar merită încercată.

 

2.  Ce să mănânci pentru un somn mai bun?

 

  • popcornul sau ovăzul sunt alegerea potrivită pentru un snack înainte de culcare;
  • produsele care conțin multe proteine și sunt bogate în triptofan sunt recomandate – produsele lactate, nucile și semințele;
  • de asemenea, este bine să consumăm carne de pui și curcan, servite eventual lângă paste sau cartofi, pentru a maximiza beneficiile triptofanului, aminoacid important pentru organism, cu rol în inducerea stării de somnolență;
  • un fruct care ar putea fi de ajutor este kiwi, cu o valoare redusă de calorii, dar foarte nutritivă, care conține serotonină și ne poate ajuta să adormim mai repede, conform studiilor;
  • bananele sunt bogate în magneziu și triptofan, așadar pot contribui la un somn mai bun;
  • carnea de pește, cum ar fi cea de somon, macrou sau ton, conțin Omega3 și vitamina D, care împreună provoacă o stare de somnolență și ne ajută să avem un somn mai profund;
  • unele studii sugerează că orezul alb ar putea îmbunătăți calitatea somnului, datorită indexului glicemic crescut.

 

Pe lângă aceste sugestii de alimente și băuturi, somnul nostru poate fi îmbunătățit prin respectarea unui program strict de culcare și trezire, astfel încât organismul nostru să-și regleze ritmul și starea de somn să se instaleze natural. De asemenea, este recomandat un interval de 7-8 ore de somn pentru un adult.

 

Dacă adormi greu sau te trezești des în timpul nopții sau pur și simplu nu te simți odihnit la trezire, s-ar putea ca stresul și agitația să fie principalele cauze.

 

Alocă-ți zilnic timp personal pentru relaxare, pentru eliminarea gândurilor negative și încearcă una sau mai multe dintre sugestiile noastre pentru un somn cât mai bun.

 

 

Leave a Response