|miercuri, noiembrie 25, 2020
  • Follow Us!

Motoarele auto cu gaz natural comprimat mai aproape de piață 

motoare CNG

 

Pentru a atinge emisii toxice și de CO2 mai mici, industria auto se orientează către surse alternative pentru a înlocui motoarele tradiționale diesel și cele pe benzină. Gazul natural comprimat, injectat direct în motoare prin tehnologie inovatoare, ar putea fi un răspuns. Cu finanțare de la LIFE, compania luxemburgheză Delphi Technologies a adus injecția directă de gaz natural comprimat (CNG) mai aproape de piață, datorită unui nou injector prototip preindustrial dezvoltat în cadrul proiectului LIFE DI-CNG. Acest prototip permite injectarea directă a gazului natural comprimat în motoarele moderne ale automobilelor din zilele noastre, aducând emisii mai mici cu performanțe egale.

Spre comercializare

Aceste injectoare prototip injectează combustibil comprimat direct în camerele de combustie. Injecția directă este o îmbunătățire rapidă a tehnologiei motorului, aducând o eficiență mai mare a combustibilului și o putere mai mare la trenurile de rulare.

Folosirea gazului natural comprimat, un combustibil alternativ compus în principal din metan (CH4), este în creștere. Gazul natural comprimat poate avea un raport de compresie mult mai mare decât benzina, reducând pierderea de energie și îmbunătățind eficiența combustibilului.

Însă diversele caracteristici împiedică adoptarea mai rapidă. CNG este utilizat în general la motoarele bivalente – motoare care pot utiliza două tipuri de combustibil – cu sisteme de injecție convenționale. Acestea au performanțe mai mici decât sistemele de injecție directă, deci sunt mai puțin atractive pentru consumatori. Pentru a face față acestui gol, proiectul LIFE DI-CNG a dezvoltat o alternativă fiabilă și testată, care permite injecția directă de CNG.

Finanțarea LIFE a permis lui Delphi Technologies să construiască o linie de producție pilot pentru injectorul său la Luxemburg. Aceasta a accelerat producția de prototipuri testate iterativ și continuă să fie utilizată și de alți parteneri în cadrul proiectelor finanțate de UE. Așa cum a explicat Camille Feyder, tehnologul de cercetare și inovație și conducătorul proiectului: „Linia de producție servește la construirea de injectoare de dezvoltare CNG pentru partenerii consorți ai proiectului Horizon 2020 GASON, finanțat de UE și sprijină industrializarea injectoarelor de benzină și biocombustibil.”

„Datorită finanțării LIFE, suntem acum în poziția de a răspunde rapid nevoilor pieței”, a adăugat Feyder.

Îmbunătățiri pe durata de viață

Rezultatele testării diverselor setări DI-CNG cu trei fabrici de vehicule, inclusiv Ford și Fiat, arată un nivel egal de performanță în comparație cu diverse motoare cu injecție directă pe benzină, dar cu alte rezultate, incluzând:

  1. O reducere a particulelor în suspensie cu 90% sub limita de reglementare EU 6 în comparație cu un motor CNG cu injecție de tip PFI (port fuel injection);
  2. O reducere de 31% a CO2 în comparație cu un motor cu injecție directă pe benzină.

Echipa s-a concentrat puternic și pe alte caracteristici pentru protecția mediului, asupra injectorului în sine cât și asupra modului în care este produs, măsurând factori precum durabilitatea vieții și rata de scurgere a metanului. Delphi Technologies a înscris o echipă de cercetare a evaluării ciclului de viață pentru a analiza impactul complet al CO2 în producerea și rularea unui motor DI-CNG. Aceasta a constatat că producerea părților specifice pentru un vehicul DI-CNG a generat aproximativ 100 mg CO2-eq / km (echivalent CO2) mai mult decât echivalentul său pe benzină. Dar, atunci când se iau în considerare emisiile „tank-to-wheel” și „well-to-tank”, studiul a estimat că vehiculele monovalente DI-CHG pot reduce emisiile de CO2-eq cu 30% și cu mai mult de 40% când este folosit biometan.

Adaptarea industriei

Deși tehnologia a demonstrat că are avantaje puternice pentru mediu, absorbția depinde de alți factori, cum ar fi infrastructura de alimentare în Europa.

Încurajarea creșterii tehnologiei este următorul pas, potrivit domnului Feyder. „Știm că tehnologia DI-CNG atunci când este folosită în vehiculele de pasageri și vehiculele ușoare are un impact negativ mai mic pentru oameni și natură. Industria auto este conștientă de aceste fapte, așa că acum lucrăm cu producătorii de vehicule pentru creșterea gradului de conștientizare. ”

Injectorul DI-CNG a fost prezentat la târgul internațional de mașini (IAA) din septembrie 2019, la Frankfurt, în urma unei prezentări similare la Las Vegas în luna Ianuarie a acestui an.

Sursa: https://ec.europa.eu/easme/en/news/getting-compressed-natural-gas-car-engines-closer-market

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

Leave a Response