Șeful programului de promovare CNG al Companiei Naționale Iraniene de Distribuție a Produselor Petroliere (NIOPDC) spune că, consumul de gaze naturale comprimate (CNG) a crescut cu 10 % în Iran, de la punerea în aplicare a schemei de raționalizare a benzinei.
„Consumul de CNG din țară a crescut cu două milioane de metri cubi pe zi, de la punerea în aplicare a planului de raționalizare a benzinei”, a spus Hassan Qolipour.
Vorbind într-o conferință de presă, Gholipour a pus consumul mediu de CNG din ultima lună, înainte de raționalizarea benzinei, la 19,3 milioane de metri cubi pe zi și a spus că cifra a crescut acum la aproximativ 22 mc, indicând o creștere de doi metri cubi pe zi.
El a mai menționat că în prezent există 2.400 de stații CNG în toată țara, adăugând că în aceste stații CNG sunt instalate peste 2.478 de compresoare.
În data de 13 noiembrie 2019, Guvernul Iranian a început raționalizarea benzinei subvenționate și a crescut prețurile carburanților, deoarece intenționează să utilizeze veniturile pentru susținerea familiilor defavorizate.
Conform unui comunicat publicat de Compania Națională Iraniană de Distribuție a Produselor Petroliere, prețul pentru un litru de benzină obișnuită a fost crescut la 15.000 de riali (aproape 35 de cenți raportat la rata oficială de 42.000 de riali per dolar), de la 10.000 de riali și rația lunară pentru fiecare pasager, mașina fiind setată la 60 de litri. Achizițiile suplimentare ar costa acum 30.000 de riali pe litru.
Datorită subvențiilor puternice și a devalorizării monedei sale, Iranul are unul dintre cele mai ieftine prețuri ale carburanților din lume, iar țara a luptat cu contrabanda de combustibil către țările vecine.
Sursa: https://www.gnvmagazine.com/en/iranian-cng-consumption-up-10-following-gasoline-rationing/
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia