În ultimii ani vedem în jurul nostru tot mai multe femei care își pun bazele unei afaceri, chiar în timp ce se află în concediul de creștere al copilului. Nevoia de a fi aproape de familie, dar de a fi, în același timp, și independente financiar, le determină pe mame să facă bani din ce știu ele mai bine. Iar cele mai des întâlnite afaceri pe cont propriu sunt cele hand-made. Dacă și tu ești proaspătă mămică și cochetezi cu ideea antreprenoriatului, atunci acest articol este pentru tine.
Iată cum trebuie să îți construiești micul business bazat pe lucru manual, astfel încât să nu fie sortit eșecului:
Cum pui pe picioare un business de lucru manual
Să faci bani dintr-o activitate la care te pricepi și care îți face și plăcere, e visul oricărui antreprenor. Așa că atunci când te lansezi în afaceri, principalul aspect de care trebuie să ții cont e să alegi ceva la ce te pricepi și chiar îți face plăcere. Altfel, toată energia ta va fi irosită în zadar, iar câștigurile vor întârzia să apară.
Dacă te pricepi să modelezi lumânări, să faci săpunuri din ingrediente naturale sau să confecționezi manual bijuterii și mărțișoare, nu mai sta pe gânduri și treci la treabă.
Investiția inițială nu trebuie să fie mare. Îți cumperi materiale pentru un lot de 100 de bucăți de săpunuri din ingrediente naturale, de exemplu. Le faci și apoi le oferi, mai întâi cadou, apoi spre vânzare cunoștințelor. Ține cont de feed-back-ul primit, ca să știi unde trebuie să îți îmbunătățești tehnica de lucru.
Vizibilitatea business-ului. Cum îți faci afacerea cunoscută
Succesul unei afaceri depinde de cât e de vizibilă. Așadar, nu ignora strategia de marketing a afacerii tale.
Creează-ți un logo, ca să ai o identitate vizuală a produselor tale, iar acest logo inserează-l pe toate materialele, de la ambalaje, până la cărți de vizită și pungi de cadouri. Apoi, ca să părăsești cercul tău de cunoscuți, fii conștientă că oamenii trebuie să afle de tine. Un prim pas, necostisitor, e să își faci o pagină de Facebook, unde să îți prezinți și promovezi produsele. Ba chiar îți poți face și un site de prezentare gratuit, mai ales dacă nu ai bani pentru astfel de investiții.
Următorul pas, care nu e chiar gratis, dar e necesar, e să începi să investești ceva bani, ca să duci vizibilitatea afacerii la un alt nivel. Poți încerca niște campanii de publicitate prin intermediul sms-urilor, așa numitele campanii sms marketing. Bugetul alocat îl stabilești tu, în funcție de numărul de clienți la care vrei să ajungi. La fel și modalitatea de promovare: poți alege sms-uri standard sau personalizate sau poți alege chiar varianta de feed-back din partea receptorului.
Cum câștigi încrederea clienților
După ce ai pus la punct partea de vizibilitate în on-line, ieși în lume. Du-ți produsele la târguri de prezentare, ia-ți stand la târgurile meșterilor populari sau organizează mici evenimente chiar în atelierul tău. E important pentru clienții tăi să vadă cum și unde lucrezi, pentru că astfel vor căpăta o mai mare încredere în produsele tale. Și le vor recomanda și altor posibili clienți.
Dacă găsești aceste câteva sfaturi utile pentru micul tău business aflat la început de drum, pune-le în practică și să ai spor la vânzări.
Sursa foto: shutterstock.com
Web Design by DowMedia