|vineri, decembrie 4, 2020
  • Follow Us!

MAREA ȚEAP─é BRD SAU CUM RAPORTEAZ─é EI CLIENȚII LA BIROUL DE┬áCREDIT 

MAREA ȚEAP─é BRD SAU CUM RAPORTEAZ─é EI CLIENȚII LA BIROUL DE CREDIT

Poate n-aş fi scris blogul ăsta dacă funcţionarul bancar nu m-ar fi călcat rău de tot pe bătături. Adică dacă n-ar fi fost arogant şi dacă aerele lui de superioritate nu mi-ar fi mutat nasul din loc. Dar cum m-am trezit faţă în faţă cu un responsabil de sucursală care mă trata de ca şi cum nu aş fi văzut bancă, credit, cont, comision în viaţa mea, m-am gândit să-i dovedesc că poate nu-s eu tocmai o blondă deşteaptă, dar măcar pot să mă exprim în două fraze.

S-o luăm cu începutul. Începutul weekendului, mai precis, când, ca orice mărunt salariat îmi făceam şi eu planuri pentru un weekend fericit. Și atunci, trezindu-mă din dulcea reverie de după şedinţa de vânzări, tzrrr, tzrrr..telefonul! Mie, când îmi sună telefonul personal şi văd număr necunoscut , îmi vine în minte primul gând că am câştigat vreun concurs. De data asta nu câştigasem nimic decât dreptul de a mă enerva peste măsură. Duduia de la telefon suna din partea BRD-Groupe Societe Generale ca să mă anunţe că am o rată restantă. O ce???? O RAT─é RESTANT─é!!!!! Eu?? Care am fost întotdeauna un client corect, care nu a întarziat nicio zi, oră, minut când a trebuit să imi plătesc obligaţiile ce decurgeau din vreun credit pentru care aplicasem??? Eu, care am rotunjit mereu sumele în plus ca să fie acolo, că nu se ştie??? Eu, care nu am plătit în viaţa mea o dobândă pentru cardurile de credit pe care le utilizez fără milă lună de lună ??? Imposibil!!! Cer mai multe informaţii aşa că duduca îmi spune că apar cu o plată incompletă, rata nu a fost plătită integral deci se consideră restanţă!! Și zic, cam cât vă mai datorez?? 4 LEI!!!

4 LEEEEEI?????? Am auzit bine??? 4 lei? Adică ron? Adică lei vechi 40.000 ??? Da, da, aşa apare aici, poate nu aţi plătit vreun comision cevaÔǪ.Zic, mă scuzaţi, dar am un contract pe 2 ani cu dobândă fixă, am optat pentru rate fixe şi am plătit un pic mai mult decât scrie acoloÔǪDa, zice, poate, eu nu am de unde să ştiuÔǪ.Mie imi apare aici: 4 lei, mai mult nu ştiu.

– Domnişoară, eu am un contract cu banca dumneavoastră şi acest contract are anexat un desfăşurător în care sunt trecute sumele de plată. Anexa este ştampilată, semnată. Eu mi-am respectat obligaţiile contractuale, nu mă sunaţi acum pentru o situaţie care este de 2 leiÔǪmai ceva ca la piaţă : “avem noi un contract dar mai daţi-ne 4 lei care nu-s trecuţi acolo”

Ca ce chestie să vă mai dau eu bani dacă nu apare nicăieri că trebuie să vă dau?? Ei zice, asta e, eu v-am anunţat, dacă vreţi să ştiţi mai multe mergeţi în sucursala unde aţi făcut creditul şi informaţi-vă!

Dacă aveam o mână lungă o strângeam de gât prin telefon!!! Mă duc acasă, plină de nervi, caut contractul şi pun mâna pe telefon să-mi sun avocatul. După ce analizează toate condiţiile, anexele şi chitanţele îmi spune că există o portiţă în condiţii care le-ar putea permite, la limita ilegalităţii , să-mi perceapă un comision de gestionare a contului. De fapt nu unul ci oricâte vor ei pentru că art 4.6 sună aşa: “Banca va fi indreptăţită să perceapă comisioanele stabilite în normele sale interne pentru celelalte operaţiuni bancare decurgând din derularea şi executarea prezentului Contract şi pe care Împrumutatul le poate cunoaşte prin consultarea Ghidului de Comisioane în lei şi valută, disponibil la orice unitate BRD.”

Logica e urmatoarea: sunt 2 conturi: un cont de credit şi un cont personal. Banca te obligă să deschizi contul personal pentru a-ţi putea plăti ratele. Acest cont costă, mă costă o anumită sumă, lunar, comision de gestionare. E adevărat că există şi un comision de gestionare al creditului, măcar ăla e trecut în contract. Cel deÔÇôal doilea comision nu este trecut nicăieri. Practic, nu am niciun contract cu banca pentru al doilea cont, comision , etc. Și, uite-aşa , plătindu-mi eu rata la timp, integral, corect, m-am văzut totuşi la un pas de a fi raportată la Biroul de Credite pentru neplată.

Aşa că val-vârtej în agenţia unde am făcut creditul, unde responsabilul, un băieţel arogant , spilcuit şi închistat în limitele propriei lui minţi de mic corporatist ajuns să conducă o sucursală bancară cu fix 4 angajaţi îşi tratează clienţii ca şi cum ar fi nişte iobagi cerşind de muncă pe moşia lui.

Iobag eu dar mai târziu şi pe unde nici nu a visat, dar mai întâi îi bag sub nas şi contractul, apoi chitanţele, lăsând la urmă vena umflată care îmi spărgea tâmpla.

Și-mi zice: dacă nu sunteţi de acord, de ce aţi mai făcut contract la noi? (..)Dumneavoastră trebuie să ştiţi că se plăteşte un comision pentru contul prin care se face plata ratelor!

Moooori, dă-te dreacÔÇÖ, ! îmi venea să-i spun dacă nu vroiam în mod intenţionat să par o ladyÔǪ Am card bancar din 1997 , când la frumoasa vârstă de 18 anişori am început să încasez bursa pe card..apoi am făcut diverse credite, carduri , depozite şi tot felul de operaţiuni , am folosit inclusiv internet bankingul şi plăţi online. Adică am folosit majoritatea serviciilor pe care o bancă ţi le poate pune la dispoziţie. Am plătit de fiecare dată ratele la timp, aşa cum erau ele menţionate în anexele contractelor. Am fost şi sunt un client corect, clientul ideal. Și acum mă trezesc în faţa unui papiţoi îmbrăcat la un costum cu mâneci prea lungi care încearcă să-mi explice de ce contractele pe care le încheie ei permit băncii să-mi perceapă oricâte comisioane, în orice cuantum, iar eu sunt obligată să mă informez despre ce mai stabilesc normele interne ale BRD dintr-o sucursală de-a lor.

Argumentele puerile, aroganţa şi lispa oricărei preocupări pentru a fideliza un client m-au convins că aş putea săÔÇôl necăjesc şi eu puţin, cum m-a necăjit el pe mine şi i-am promis o reclamaţie la Protecţia Consumatorului. Asta pentru că o replică anume m-a enervat: “Am senzaţia că vă agăţaţi aşa de o chestie ca să vă faceţi de lucru!” CUUUUUUM????? În clipa aia îmi venea să-i crăp capul,mai ales că i-am respins apelul unui client care mă deranja la negocierea cu funcţionăraşul cel viteaz.

I-am spus să-şi stoarcă creieraşii lui obosiţi pentru o soluţie, dar chiar dacă o găseşte şi mă mulţumeşte, tot nu-l iert cu Protecţia Consumatorului. Pentru că dacă se va găsi o soluţie pentru mine, totuşi nu va fi o soluţie aplicabilă şi în cazul altor clienţi care se vor trezi raportaţi la Biroul de Credite pentru rate restante, în fapt pentru neplata unui comision de 2-3 sau 4 lei la o rată de câteva sute de leiÔǪ

Voi , cei care aţi făcut credite la BRD, treziţi-vă!

Sursa: http://thanata.wordpress.com

Leave a Response