|miercuri, iunie 23, 2021
  • Follow Us!

NOUL REGIM AL CAZIERULUI FISCAL 

În dezbatere publică:

NOUL REGIM AL CAZIERULUI FISCAL

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea înformează că, pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la adresa http://anaf.mfinante.ro, domeniul Legislaţie/ Transparenţă decizională, a fost publicat proiectul de Ordin al ministrului Economiei şi Finanţelor privind aprobarea modelului şi a conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal.

Având în vedere creşterea semnificativă a număului de solicitări de eliberare a certificatului de cazier fiscal, a apărut necesitatea actualizării formularelor utilizate în activitatea de prelucrare a datelor cuprinse în cazierul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 40/2003. Astfel, la nivelul Ministerului Economiei şi Finanţelor se va organiza cazierul fiscal naţional, prin care se va ţine evidenţa contribuabililor pe întreg teritoriul României. Totodată, la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi a  Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, se va organiza cazierul fiscal local, prin care se va ţine evidenţa contribuabililor care au domiciliul fiscal în raza teritorială a acestora sau sunt înregistraţi în evidenţele lor fiscale.

Formularele privind  ”Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal”, ”Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal” şi ”Certificat de cazier fiscal”, se vor distribui gratuit, la solicitarea contribuabililor şi se vor edita informatic.

”Fişa de înscriere în cazierul fiscal” şi ”Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal”  se vor completa şi edita numai cu ajutorul programului de asistenţă.

Precizăm că, la informaţiile referitoare la cazierul fiscal vor avea acces numai persoanele desemnate din cadrul birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal.

În regim de urgenţă, plătind 100 lei, CAZIERUL FISCAL – ÎN MAXIM DOUă ORE

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea informează că, prin Ordinului ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 181/15.05.2007, a fost modificat termenul de eliberare în regim de urgenţă a certificatului de cazier fiscal. Astfel, persoanele care solicită certificat de cazier fiscal în regim de urgenţă, pentru care taxa de eliberare a certificatului este de 100 lei, pot obţine acest document în maxim 2 ore de la depunerea cererii şi a documentaţiei specifice. În regim normal, certificatul de cazier fiscal se eliberează în maxim 10 zile lucrătoare, taxa de eliberare fiind de 5 lei. DGFP Vâlcea asigură asistenţă pentru completarea cererii şi componenţa documentaţiei la sediul instituţiei din municpiul Râmnicu-Vâlcea, str. General Magheru nr. 17, sau telefonic, la numărul 73.77.77, interior 2156.

Peste 10.000 de vâlceni au direcţionat 2% din impozitul pe venit pe anul 2006 către entităţi nonprofit

Până la 15 mai 2007, 10.163 de contribuabili vâlceni şi-au exercitat opţiunea de a direcţiona 2% din impozitul pe veniturile obţinute în anul 2006, spre entităţi nonprofit (asociaţii, fundaţii), în vederea sponsorizării activităţii acestora. Astfel, potrivit solicitării fiecărei persoane, urmează să fie transferate din conturile bugetare ale trezoreriilor, în conturile entităţilor nonprofit, sumele de 2% din impozitul pe venitul  anului 2006, calculate pe baza datelor existente în evidenţa fiscală. Datele vor fi finalizate după prelucrarea documentelor trimise de contribuabili prin poştă.

În 9 şi 10 iunie, Finanţele organizează
un nou concurs pentru consultanţi fiscali

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează că examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, sesiunea iunie 2007, va fi organizat în municipiul Bucureşti, în zilele de 9 şi 10 iunie 2007. Examenul va fi susţinut din tematica de examen stabilită prin ordin al ministrului Economiei şi Finanţelor, care va fi publicat pe pagina de Internet a MEF şi în Monitorul Oficial al României şi va consta într-o probă scrisă sub formă de test grilă. Înscrierile la examen se fac în conformitate cu prevederile art. 3 din Regulamentul de organizare a examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal, aprobat prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr.1.614/2006, iar depunerea dosarelor se va face în perioada 16-25 mai 2007, inclusiv, în zilele lucrătoare, între orele 10,00 şi 16,00, în municipiul Bucureşti, la sediul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă din strada Lucreţiu Pătrăşcanu, nr. 10, sector 3.

La 15 mai 2007, în judeţul Vâlcea,
88% dintre cei care tRebuiau să-ŞI declarE veniturile pentru 2006 s-au achitat de această îndatorire
Prelucrarea datelor la nivelul judeţului Vâlcea relevă că, la 15 mai a.c., 88% dintre contribuabilii care trebuiau să-şi declare veniturile realizate în anul 2006 din activităţi independente, chirii, colaborări, vânzări de acţiuni şi altele de această natură s-au achitat de această obligaţie.
În zilele următoare, gradul de depunere a declaraţiilor va creşte, prin prelucrarea documentelor trimise de contribuabili prin poştă.

„Adresez mulţumiri vâlcenilor care s-au achitat de obligaţia de a depune declaraţia de venit în termenul legal, dovedind că au înţeles nu numai necesitatea conformării, ci şi eforturile instituţiei noastre, ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, pentru a da un nou conţinut parteneriatului cetăţean – Fisc. Totodată, invit persoanele care nu s-au conformat până la această dată, din diferite motive, să-şi declare veniturile realizate în 2006, pentru a evita impunerea din oficiu pe baza datelor existente în evidenţele noastre”- a declarat ec. Gheorghe Gogîrnoiu, directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea.

Leave a Response