Maşinile sunt furate pentru distracţie
• Hoţii preferă mai ales Daciile
Conform unei analize efectuate zilele acestea de Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Vâlcea hoţii de autoturisme din Vâlcea comit infracţiuni mai mult de dragul distracţiei. Cele mai multe maşini sunt forţate şi apoi furate pentru ca autorii faptelor să se plimbe, iar după aceea majoritatea sunt găsite abandonate, cu rezervorul gol. De la începutul acestui an s-a constatat o creştere îngrijorătoare a numărului furturilor din auto comise în judeţul Vâlcea şi apariţia furturilor comise în rural, care nu erau în anul 2005. Cele mai multe furturi au avut loc în luna mai a acestui an, în intervalul orar 19.00 – 03.00. Astfel, 20% dintre infracţiuni s-au petrecut seara (la orele 19.00 şi 21.00), iar 80% noaptea (între 21.00 şi 03.00). „Furturile de maşini au avut loc, în majoritate în mediul urban (80%), cele mai multe fiind comise în municipiul Râmnicu Vâlcea (70% din total). În municipiu cele mai multe furturi au fost comise în zona Traian – Nord - cel puţin 70% din cazuri, după care în luna iunie a avut loc o „schimbare de decor” în sensul că furturile înregistrate până mijlocul lui iunie s-au mutat în cartierul Ostroveni.” – a precizat subcomisarul Marcel Sărdaru, de la Poliţia Vâlcea. Mai mult de jumătate dintre maşinile furate (60%) au fost marca Dacia 1310, dar hoţii preferă mai nou şi Daewoo Cielo, Fiat Uno sau Skoda Octavia. În general maşinile sunt furate pentru plimbări, după care sunt abandonate. Se fură maşina care este mai la îndemână, fără să conteze criteriul vechimii şi, implicit al valorii sale. 90% dintre maşinile furate nu dispuneau de sistem de alarmă. Autorii acestui gen de furturi sunt în general bărbaţi cu vârste cuprinse între 13 şi 24 de ani, care nu au absolvit decât cel mult liceul, nu au nici o calificare şi nici ocupaţie. Toţi au operat toţi în acelaşi mod, prin folosirea de chei potrivite. Poliţiştii au depistat numai un grup de hoţi din auto, ceilalţi acţionând singuri.
Web Design by DowMedia