|vineri, septembrie 25, 2020
  • Follow Us!

Un nou pod va fi construit în centrul Râmnicului 

Investiţiile schimbă faţa urbei

Un nou pod va fi construit în centrul Râmnicului

• costul acestuia ce ridică la circa 1,2 milioane euro

   În cadrul celei mai recente şedinţe a Consiliului Municipal Râmnicu Vâlcea, consilierii şi-au dat avizul în ceea ce priveşte adoptarea planului urbanistic zonal preliminar privind zona centrală. Practic, acesta este primul pas în configurarea modului în care va arăta centrul Râmnicului în următorii ani. Nu lipsesc noutăţile care vor da o nouă faţă municipiului.

Schimbări

  Având în vedere că zona centrală a municipiului este supusă unui proces investiţional major, o dată cu retrocedarea terenurilor şi creşterea capacităţii investiţionale a mediului de afaceri şi a populaţiei, se impune refacerea urgentă a documentaţiei de urbanism existente, aprobate prin HCL 73/2807.1994 prin elaborarea unui PUZ preliminar în care va fi materializat programul de dezvoltare urbanistică cu strategiile şi politicile de dezvoltare a zonei, ţinând cont de toate obiectivele executate şi în curs de execuţie autorizate, de la data aprobării PUZ zona centrală până în prezent. În general, în zona centrală tendinţa actuală este mărirea suprafeţelor construite a spaţiilor comerciale şi de servicii, ceea ce impune realizarea unor spaţii de parcare, rezolvarea fluenţei circulaţiei rutiere, dar în acelaşi timp ţinându-se cont de păstrarea şi conservarea unor spaţii verzi şi a monumentelor istorice, precum şi de necesitatea realizării unei piaţete pietonale. În acest moment, reţeaua majoră a sistemului de circulaţie carosabilă în zona centrală este constituită de următoarele artere: Calea lui Traian pe axul N-S, Bulevardul Tudor Vladimirescu pe axul E-V, General Magheru (parţial cu două benzi), Nicolae Bălcescu cu delimitare pe latura nordică a zonei centrale şi strada Carol I ca delimitare spre V şi SV. Reţeaua secundară este formată din străzile cu două benzi de circulaţie: Regina Maria, Ştirbei Vodă, General Praporgescu şi Brâncoveanu.

Parcare peste Olăneşti

  Creşterea gradului de motorizare a populaţiei pe fondul suprafeţelor restrânse de parcare avute în vedere în perioadele anterioare de dezvoltare, impun realizarea de spaţii de parcare în zona centrală şi rezolvarea fluenţei circulaţiei rutiere, care în lipsa uno alternative, se concentrează în zona podului peste râul Olăneşti. Pentru rezolvarea nodului de circulaţie în această zonă se propun trei etape: devierea Splaiului Independenţei la limita digului râului Olăneşti, cu mutarea spaţiilor de parcare pe partea cu blocurile de locuinţe şi remodelarea parcării până la intersecţia cu Calea lui Traian; realizarea podului în prelungirea străzii Carol I şi legarea circulaţiei în strada Calea lui Traian, pe digul din partea dreaptă a râului, realizându-se astfel un sens giratoriu; realizarea legăturii spre Morilor – Inăteşti precum şi realizarea unei platforme de parcare peste râul Olăneşti. În cea de-a doua etapă se va prezenta un studiu ce va cuprinde două variante de amplasare a podului ce traversează râul Olăneşti. Acest PUZ va fi supus consultării populaţiei, în cadrul unei dezbateri publice.

Un pod în plus

  Podul care urmează a fi construit peste râul Olăneşti se doreşte a fi o soluţie la blocajul rutier în zona centrală. Astfel, acest al doilea pod va prelua o parte din circulaţie, pe un singur sens. Astfel, pe podul Vinerii Mari se va circula într-un sens, către zona centrală, iar pe cel de-al doilea, către zona de sud a oraşului. Costul celui de-al doilea pod se ridică la circa 1,2 milioane euro. Cât priveşte Podul Vinerii Mari, viceprimarul Nicolae Dicu recunoaşte că se înregistrează nişte probleme, în ceea ce priveşte rezistenţa acestuia. De altfel, în următoarea perioadă de timp, Primăria Râmnicului ar putea avea în vedere reabilitarea acestuia.   • Octavian HERŢA

Leave a Response