|marți, mai 21, 2019
  • Follow Us!

Belgia pariaza pe gaz natural comprimat pentru vehicule 

belgica-cngstationWEB-26abr

 

 

Odată cu deschiderea unei noi stații de alimentare cu gaz natural comprimat pentru vehicule în Knokke, DATS 24 bifeaza a 63-a stație de alimentare CNG din rețeaua pe care o administreaza în Belgia. Compania declară că acesta este semnalul de pornire pentru deschiderea a 25 de noi stații de alimentare cu CNG în Flandra și Valonia.

Alte locații includ Sint-Truiden, Tienen, Sint-Pieters-Leeuw, Wommelgem și Ronse împreună cu Eupen, Beyne-Heusay, Basecle, Ath, Thuin, Frameries, Amay, Nivelles și Tournai.

Autovehiculele alimentate cu gaz natural comprimat sunt accesibile si la îndemâna tuturor, având o contribuție importantă la îmbunătățirea calității aerului; în consecință un număr tot mai mare de vehicule pe CNG sunt înmatriculate în Belgia.

Până în 2020, numărul de stații CNG din Belgia ar trebui să crească de la 110 la 170. Aproape toți furnizorii de combustibili din piața își îndreaptă atenția în această direcție adăugând instalații de alimentare cu CNG în stațiile lor de distribuție de carburanți.

Și în Europa, folosirea CNG înregistrează progrese rapide, planuri ambițioase de expansiune a rețelelor de alimentare având Franța (+250 de stații de alimentare CNG), Spania (+300), Germania (+1,000) și Italia (+300).

Conform unui studiu al Comisiei pentru reglementarea energiei electrice și gazelor (CREG) din martie 2018, folosirea gazelor naturale ca si carburant are un rol important în ecologizarea mobilității:
„Pe baza acestui studiu, gazul natural comprimat pentru vehicule este o alternativă reală la combustibilii tradiționali și demonstrează importanța sa atât din punct de vedere ecologic (scăderea bruscă a particulelor fine și a oxizilor de azot), cât și din punct de vedere economic. În contextul tranziției energetice, este important să conștientizăm contribuția importantă pe care o poate reprezenta gazul natural și să încurajăm utilizarea acestuia în domeniul mobilității. Sectoarele gazului și automobilelor vor beneficia, de asemenea, de dezvoltarea mai multor campanii de comunicare pe această temă. „(Sursa: www.creg.be/en)

De asemenea, studiul menționează:
„Din punct de vedere ecologic, comparativ cu versiunea EURO6 a motoarelor diesel și pe benzină, se observă o reducere substanțială (aproximativ 80-90%) a particulelor fine și a oxizilor de azot pentru motoarele CNG”.

„Calitatea aerului se deteriorează accentuat în Belgia, în special în Flandra. Șoferii doresc să fie “verzi”, dar păstrând același nivel de confort și fără costuri suplimentare. Vehiculele pe CNG oferă cu siguranță avantajul imens de a fi mai ieftine și mai ușor de alimentat în orice zonă a țării, precum și de a contribui substanțial la un mediu de viață mai sănătos „, spune Raf Flebus, directorul unității de afaceri a DATS 24.

sursa: http://www.ngvglobal.com/blog/cng-fuel-flourishing-in-belgium-0119

https://www.colruytgroup.com/wps/portal/cg/en/home/stories/cng-dats24/cng-dats24

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

 

Leave a Response