|duminică, ianuarie 21, 2018
  • Follow Us!

ACL duce autostrada Sibiu – Piteşti la Comisia Europeană 

Autostrada-Bechtel--buna-doar-ca-centura-ocolitoare-a-Clujului

Parlamentarii ACL din Sibiu, Vâlcea şi Argeş au iniţiat o petiţie pentru construirea autostrăzii Sibiu–Piteşti, care va fi trimisă Comisiei Europene şi va fi susţinută în Parlamentul European de eurodeputaţii Alianţei n Strângerea de semnături de susţinere a petiţiei va avea loc în perioada următoare, când în cele trei judeţe vor fi amenajate corturi speciale n Echipe mobile se vor deplasa în mediul rural şi în mediul urban n Deputatul Mircea Cazan consideră că Masterplanul trebuie modificat în capitolul special de Intermodalitate, astfel încât să prevadă un terminal intermodal pe Aeroportul Sibiu

Parlamentarii Alianţei Creştin Liberale din judeţele Vâlcea, Argeş şi Sibiu au prezentat luni, 20 octombrie 2014, la sala de grup a Partidului Naţional Liberal din Camera Deputaţilor, într-o conferinţă de presă, principalele argumente pentru susţinerea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti. Parlamentarii liberali au dorit să tragă un semnal de alarmă autorităţilor, în frunte cu premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, amintindu-le faptul că un document precum un Master Plan General de Transporturi reprezintă viziunea unei ţări faţă de infrastructura de transporturi pe 15-20 de ani. Prin intermediul unei adrese depuse la cabinetele celor doi responsabili guvernamentali, parlamentarii liberali din cele 3 judeţe solicită refacerea Master Planului de Transport din domeniul rutier şi transformarea construcţiei autostrăzii Sibiu-Piteşti în prioritatea absolută a României în materie de infrastructură rutieră.

 

Petiţie către Comisia Europeană

 

Preşedintele PNL, Mircea Cazan, împreună cu parlamentarii ACL din Vâlcea şi Argeş, solicită, printr-o scrisoare deschisă, revizuirea Masterplan-ului General de Transport, precum şi introducerea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti ca obiectiv prioritar în construcţia autostrăzilor din România. Parlamentarii din cele trei judeţe au iniţiat şi o petiţie pentru construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, care va fi trimisă Comisiei Europene şi va fi susţinută în Parlamentul European de către eurodeputaţii Alianţei Creştin Liberale. Strângerea de semnături de susţinere a petiţiei va avea loc în perioada următoare, când în cele trei judeţe vor fi amenajate corturi speciale, iar echipe mobile se vor deplasa în mediul rural şi mediul urban. Deputatul PNL de Sibiu Mircea Cazan a cerut Guvernului României şi premierului Victor Ponta, în cadrul conferinţei de presă, să clarifice care sunt declaraţiile mincinoase şi care sunt declaraţiile adevărate făcute de reprezentanţii Executivului privind autostrada Piteşti-Sibiu. „Anul trecut pe 26 iulie, aflat la Sibiu într-o conferinţă de presă, domnul Victor Ponta a declarat că lotul de autostradă între Sibiu şi Piteşti se va face pe Coridorul 4 Paneuropean, iar acum, conexiunea dintre cele două oraşe apare ca drum expres. Pe 1 octombrie, în faţa Comisiilor de Transport, fără echivoc, domnul Ioan Rus a spus că tronsonul rămâne drum expres, ca apoi, la nici 8 zile, domnul Victor Ponta să îl transforme din nou în autostradă”, a exemplificat deputatul de Sibiu.

 

Dacia pierde 10 milioane de euro fără autostradă

 

Demersul parlamentarilor este un semnal de alarmă. Potrivit lor este necesară completarea Coridorului Paneuropean 4 prin construirea tronsonului Sibiu-Piteşti „ca o parte importantă a infrastructurii de transport rutier din România, iar lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro. Mai mult, autostrada Piteşti-Sibiu nu poate fi înlocuită cu niciun alt proiect propus de guvernanţi, pentru c[ face parte din Coridorul IV Pan-european, este important pentru investitori şi beneficiază de finanţare europeană”, spun reprezentanţii ACL. Tot ei spun că tronsonul de autostradă Piteşti-Sibiu în forma proiectată are o lungime de 116 kilometri, iar costurile realizării sale au fost evaluate la 2,3 miliarde de euro din care 85% pot fi atraşi din finanţare europeană, rămânând ca de la bugetul de stat să fie suportată doar 15% din investiţie, circa 480 de milioane de euro. Totodată, deputatul Mircea Cazan a mai evideniat în conferina de presă importana modificării Masterplanului şi în capitolul special de Intermodalitate, în care se prevăd terminale intermodale doar la Turda şi pe aeroportul din Cluj Napoca. „Având în vedere că la Sibiu se întâlnesc două mari magistrale rutiere care intră în ţar[ prin Oradea şi Arad, cel mai logic ar fi să se prevadă un terminal intermodal pe Aeroportul Sibiu, care se află în centrul ării şi unde este şi un centru vamal important”, a spus Cazan.(tribuna.ro)

 

Leave a Response