|marți, octombrie 16, 2018
  • Follow Us!

Studiu de fezabilitate la autostrada care trece prin Vâlcea 

Studiu de fezabilitate la autostrada care trece prin Vâlcea

Primarii din comunele pe teritoriul cărora va trece autostrada care face parte din coridorul IV pan-european au fost înştiinţaţi şi ei în legătură cu faptul că proiectul autostrăzii este în stadiul de efectuare a studiului de fezabilitate. „Am primit proiectul cu traseul autostrăzii şi, în următoarea perioadă trebuie să stabilim zonele care vor fi expropriate” – a precizat primarul comunei Perişani, Ion Sandu. În ultimii ani, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au lucrat la mai multe variante de traseu al autostrăzii între Sibiu şi Piteşti, porţiune unde lucrările vor fi îngreunate şi de relieful montan.

Finalizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti este estimată pentru data de 15 octombrie a.c., predarea acestuia fiind prevăzută pentru data de 31 octombrie. Realizarea studiului de fezabilitate permite elaborarea proiectului tehnic şi a documentelor de licitaţie pentru contractarea antreprenorului de lucrări. Studiul de fezabilitate este elaborat de societăţile IPTANA şi Scetauroute în baza unui contract în valoare de 12.250 de mii de lei.

Autostrada va avea o lungime aproximativă de 140 de kilometri, fiind împărţită în trei secţiuni, astfel: Piteşti – Valea Topologului; Valea Topologului – Cornetu; Cornetu – Veştem. Tronsonul de autostradă va fi inclus în axa prioritară 7 TEN – T, respectiv în coridorul IV pan-european de transport Patras – Atena – Sofia – Bucureşti – Budapesta. Pe teritoriul României, traseul va trece prin Nădlac – Deva – Orăştie – Sibiu – Piteşti – Constanţa. Acest coridor cuprinde 16 tronsoane de autostradă şi centuri ocolitoare.

Termenele de execuţie expiră însă în 2012. Fondurile pentru realizarea autostrăzii provin de la Uniunea Europeană, prin programul ISPA, bănci de investiţii, granturi şi de le bugetul de stat. Luna trecută, societăţile IPTANA SA Bucureşti şi Scetaroute din Franţa au finalizat raportul tehnic pentru sutostrada dintre Sibiu şi Piteşti. Traseul va avea o lungime de 116 kilometri, iar în judeţul Vâlcea va trece prin Câineni, Racoviţa şi Perişani.

Trafic intens pe DN 7

Construcţia autostrăzii este cu atât mai necesară cu cât, conform rezultatelor studiului de trafic, pentru majoritatea sectoarelor de drum ale DN 7, între Piteşti şi Sibiu, capacitatea de circulaţie va fi depăşită în anul 2008. Astfel, valorile de trafic care vor fi atrase de autostrada Sibiu – Piteşti pentru perioada 2015 – 2035 vor fi cuprinse între 20.000 şi 24.000 de maşini pentru începutul perioadei şi de 34.000 – 41.000 de vehicule în anul 2035. Lungimea estimată a lucrărilor de artă este de circa 30 de kilometri, în multe zone fiind nevoie să se lucreze pe teren accidentat. Pentru reducerea impactului asupra mediului s-a stabilit ca traseul autostrăzii să evite zonele protejate.
   
Autostradă cu plată

Segmentul de autostradă dintre Piteşti şi Sibiu va fi realizat prin concesiune, iar utilizatorii acestuia vor plăti o taxă de autostradă, potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban. Acesta a precizat că lucrările pe această porţiune vor începe cel mai probabil în 2009. „Vom revizui studiul de fezabilitate până în februarie 2009, iar autostrada va fi realizata prin concesiune”, a spus Orban. Contractul de execuţie va fi semnat la sfârşitul anului viitor.

Cu ocazia unei vizite în judeţul Vâlcea, ministrul Orban a declarat că traseul tronsonului Sibiu-Piteşti – parte componentă a Coridorului 4 Pan European nu a fost comunicat până acum, pentru ca profitorii imobiliari să nu poată face speculaţii în acest sens. „Autostrada va trece la o distanţă de aproximativ 12 kilometri de centura Râmnicului. La ora actuală suntem în faza studiului de fezabilitate.

Proiectul va asigura un nou rutier şi legătura cu Râmnicu Vâlcea, pentru ca accesul să fie foarte bun pentru vâlceni. Practic, noi avem finanţat întreg coridorul, cu o singură excepţie: exact acest tronson Sibiu-Piteşti, care nu a fost inclus pentru că este ceva mai dificil de realizat. După semnarea contractului durează cam nouă luni până încep lucrările”, a declarat Orban.

Leave a Response