Telefon si fax: 0350404866, 0773876372
E-mail: [email protected]
Societate editoare fondatoare: SC PIRMAR SRL
Director fondator: Tiberiu Pirnau
Director executiv: Nicu Trandafir
Redactori: Anda Vlad, Marian Dinu, Nicu Trandafir
Tehnoredactare: Ziarul de Valcea
Secretariat: Ana Anutoiu
IMPORTANT: Dreptul exclusiv de a incheia abonamente si contracte cu publicatia Ziarul de Valcea il detin societatea editoare si societatile autorizate de conducerea publicatiei.
Ziarul de Valcea este o marca inregistrata la OSIM.
Fondator: TIBERIU PIRNAU (e-mail: [email protected])
PREZENTARE SOCIETATE EDITOARE „ZIARUL DE VÂLCEA“
- Societatea editează publicaţia bisăptămânală „Ziarul de Vâlcea” care a reuşit să se impună în peisajul publicistic vâlcean, fiind apreciată de cititorii vâlceni de presă scrisă.
FOARTE IMPORTANT: Ziarul de Vâlcea este editat de o societate, care are ca activitate principală: 5813 – Activități de editare a ziarelor. Ziarul de Vâlcea este MARCĂ ÎNREGISTRATĂ LA OSIM! De asemenea, deținem ISSN 2065 – 8230 si toate dotarile si autorizatiile necesare desfasurarii activitatii de editare ziare.
CONŢINUT
Primul număr al ziarului nostru a apărut în luna martie a anului 2005. De-atunci şi până în prezent am înregistrat o creştere continuă a calităţii, atât din punct de vedere al formatului, dar şi al conţinutului materialelor publicate - articole, reportaje, anchete pe teme: sociale, economice (finanţe, bănci), politice, administraţie locală, sport, monden, divertisment, religie, advertising. De asemenea, tirajul ziarului a crescut de la un număr la altul.
Avem cea mai tânără, profesionistă şi dinamică echipă redacţională din presa judeţeană!
CALITĂŢI
- Principalele noastre atuuri – profesionalismul, competitivitatea, respectul, seriozitatea – au convins companii importante de la nivel local şi naţional să intre în relaţii de afaceri cu societatea noastră;
CLIENŢI
- Dintre clienţii noştri amintim: GDM Logistic, Romtam Construct, RIVER PLAZA – Mall, Marvi Logistic SRL, AutoRo, Casa Valcea, Olanesti Riviera SA, Anatre Group, CET Govora SA, ROSAL GRUP Bucureşti, Uzina Mecanică, Conexvil SA, Protectchim, Oltchim SA, Mentchim, Designro, Grup Sofianu, Nurvil, CEC Vâlcea, Banca Comercială Română, VOLKSBANK, BRD, VARTEX, Boromir, IMSAT, Electrovâlcea, Ambient Vl, SC ARGEVIL SRL, SC Avicola Impex SRL, Davic Mob, CAZICOM, PROGAZ, Celco, Contrust, SC Gardienii SRL, Cominco Oltenia, Comput SRL, Uzina Mecanică Băbeni, Total Electric Oltenia, Trustul 3 de Construcţii, Damila, European Prod Piteşti, Electrogrupaparataj, CASH Group Marketing Bucureşti, societăti de asigurări (BCR Asigurări, ING), toate primăriile vâlcene, agentii imobiliare, iar lista ar putea continua.
TIRAJ: aprox. 4000 exemplare.
ABONAMENTE
- Cele mai multe dintre firmele importante din judeţ au abonament la „Ziarul de Vâlcea“, precum şi toate primăriile din judeţ. De asemenea, cele mai multe dintre instituţiile publice judeţene au abonamente la ziarul nostru. Totodată, multe persoane fizice primesc, prin abonament, „Ziarul de Vâlcea“.
PREMII
- Redactorii noştri au câştigat premii la diferite secţiuni la concursuri privitoare la presa locală, iar firma editoare a primit numeroase distincţii de-a lungul timpului. Publicaţia a fost desemnată câştigătoarea concursului Gala „Vâlceanul anului 2005“ – secţiunea presa locală. Societatea a ocupat poziţia a IX- a în Topul Judeţean „Trofeul Creativităţii“, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Vâlcea în anul 2006 , precum şi Locul III în Topul Firmelor Vâlcene, la categoria microîntreprinderi în anul 2007 (distincţie acordată de Camera de Comerţ şi Industrie Vâlcea); Locul I în Topul Firmelor Vâlcene anul 2016 - Camera de Comert si Industrie Valcea, la categoria microîntreprinderi - sectiunea editura presa; Premiul pentru Investigații – 2013 etc
EDITURĂ
- Ziarul de Vâlcea a editat cartea „Feţele ruşinii“ al cărei autor, cunoscutul scriitor George Achim, este colaborator permanent al „Ziarului de Vâlcea“. Cartea s-a bucurat de un succes evident în rândul iubitorilor de cultură din judeţul Vâlcea. De asemenea, în anul 2011 am editat prima ediţie a volumului „Cei mai puternici oameni din judeţul Vâlcea“. Demn de menţionat este şi faptul că directorul societăţii editoare, ziaristul Tiberiu Pîrnău este coautor la mai multe broşuri de prezentare ale diverselor instituţii şi societăţi comerciale vâlcene. Se cuvine să menţionăm şi cartea apărută în 2011: "Nu comandaţi fripturi din pasărea Phoenix ! - Cazul Mircia Gutău, o dramă de lângă noi", semnată de ziariştii Gheorghe Smeoreanu şi Tiberiu Pîrnău, precum şi cartea apărută în noiembrie 2012 sub semnătura lui Tiberiu Pîrnău: „Ultimul faraon din România“ – analiza jafului de la Oltchim din perioada în care la conducerea societăţii s-a aflat Constantin Roibu, precum și „Liber să gândesc“ – anul 2014; „Primarii județului Vâlcea“ și „Stareții mânăstirilor vâlcene“.
- Societatea noastra colaborează, de asemenea, cu regizori de prestigiu, cameramani, dar şi alţi profesionişti în domeniu, pentru realizarea unor filme documentare artistice sau tehnice.
INTERNET
- La sfârşitul anului 2005 a devenit funcţională şi pagina de internet a ziarului www.ziaruldevalcea.ro care a avut un succes real, fiind înregistraţi în trafic zeci de mii de vizitatori lunar (peste 55.000 de vizitatori unici lunar, conform site-ului de monitorizare www.trafic.ro);
ECHIPA
- La editarea ziarului participă zilnic 12 persoane (tehnoredactori, redactori, agenţi de marketing, secretariat, contabilitate, şofer). De asemenea, avem colaborări cu regizori, cameramani, dar şi alţi profesionişti în domeniu, pentru realizarea unor filme documentare artistice sau tehnice.
Despre presă, „a patra putere“ în stat:
Prin presă se înţelege totalitatea modalităţilor de comunicare care pot ajunge la un număr foarte mare de oameni. Presa este o formă de exprimare a libertăţii de gândire care contribuie la formarea opiniei publice. Ea contribuie la schimbul de idei şi pluralismul de idei.
Zilnic, în lume se editează peste 10.000 de ziare, care se tipăresc în 500.000.000 de exemplare şi se difuzează zeci de mii de stiri la radio si televiziuni. Ziarele, radioul şi televiziunea oferă oamenilor informaţii despre viaţa politică, economică şi culturală a societăţii, despre educaţie, sănătate, relaţii internaţionale, personalităţi publice etc.
Mass media pun în circulatii opinii si puncte de vedere cu privire la evenimentele de interes public. Nu in ultimul rand, presa informeaza cetatenii asupra modului in care functioneaza institutiile statului. Din acest motiv, presa a fost supranumita „a patra putere“ în stat.
Presa scrisa – este cel mai vechi si mai divers domeniu din mass media.
Aceasta cuprinde: ziare, numite si “ gazete, jurnale ” sau “ cotidiene “. Au aparitie zilnica sau periodică. Rolul lor este de a tine publicul la current cu cele mai noi evenimente. Dupa aria in care sunt difuzate, se disting “gazete centrale, regionale “ sau “ locale “. dupa felul informatiilor, majoritatea sunt cu profil general; altele sunt specializate in stiri sportive, economice s.a. „Ziarul de Vâlcea“ este o publicaţie cu profil generalist ce se adresează locuitorilor judeţului Vâlcea, fiind distribuită în toate cele 89 de localităţi vâlcene. În ansamblu, piata mass-media este una deosebit de variata, profitabila si complexa.
Articolul 30 din Constituţia României, legea fundamentală a ţării, garantează libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel.
Despre publicitate, principala resursă financiară a „Ziarului de Vâlcea“
Publicitatea reprezinta orice forma non-personala de promovare a unei idei sau a unui produs ori serviciu, platita de catre un sponsor identificabil. Publicitatea joaca un rol esential in desfasurarea activitatii unei organizatii mass-media de tip comercial, fiindca majoritatea fondurilor financiare provin din aceasta sursa. În sens larg, publicitatea înseamnă a face cunoscut, a publica, a informa, a încerca să convingi publicul. Din punctul de vederea al marketingului, publicitatea reprezintă comunicarea plătită şi impersonală cu piaţa. Este impersonală deoarece mesajul este transmis către audienţă de un obiect (revistă, ziar, televizor, radio, panou) şi nu de către o persoană. Este plătită întrucât cei care difuzează mesajul (firmele din industria media) sunt plătite pentru a face acest lucru. Campaniile de publicitate sunt foarte diferite ca anvergură. La o extremă, unele se rezumă la eforturi temporare şi limitate geografic, cum este situaţia distribuirii de pliante, ziare către locuitorii dintr-un cartier. La cealaltă extremă se situează proiectele naţionale, continentale sau chiar globale, care se derulează ani la rândul. Indiferent, însă, de cost şi complexitate, la nivelul unei agenţii de publicitate se lucrează într-o succesiune de 5 etape, dintre cele prezentate şi anume: stabilirea obiectivului, stabilirea axului publicitar, planificarea mijloacelor de difuzare, crearea mesajului şi evaluarea eficacităţii. Dacă prin evaluare se ajunge la concluzia că nu a fost atins obiectivul, pot fi modificate atracţia, mesajul sau tipul şi eşalonarea în timp a vehiculelor. De reţinut este faptul că aceste etape trebuie abordate după ce, în prealabil, a fost identificat auditoriul-ţintă şi a fost stabilit bugetul disponibil. a. Stabilirea obiectivului campaniei Şi în cazul unei campanii publicitare, ca de altfel pentru orice iniţiativă din administrarea afacerilor, obiectivele stabilite trebuie să fie SMART (specifice, măsurabile, realizabile, temporale). Este foarte important să existe un scop clar definit, pentru a şti dacă banii sunt cheltuiţi sau nu eficient.
DIRECTOR,
Tiberiu PÎRNĂU
CODUL DEONTOLOGIC AL ZIARISTULUI ADOPTAT DE CLUBUL ROMAN DE PRESA
PREAMBUL Clubul Roman de Presa, reprezentand peste 40 de case editoriale care cuprind cele mai importante institutii mass-media nationale (presa scrisa, televiziuni, radiouri si agentii de presa), propune introducerea unui Cod etic al ziaristilor si instituirea unui Consiliu de Onoare care sa urmareasca respectarea normelor deontologice. Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului de Onoare face obiectul unui document separat.
Potrivit Constitutiei Romaniei, libertatea de exprimare a opiniilor, in scris, prin imagini sau prin alte mijloace de comunicare in masa este garantata. Cenzura de orice fel este interzisa (art. 30). Dreptul presei de a avea acces la orice informatie de interes public nu poate fi ingradit. Autoritatile publice, potrivit competentelor ce le revin sunt obligate sa asigure informarea corecta a cetatenilor (art. 31).
Ziarist profesionist este persoana care are drept ocupatie principala si retribuita presa, posesoare a unei carti de presa recunoscuta de una din organizatiile profesionale, respectiv orice reporter, redactor, fotoreporter, grafician de presa, secretar de redactie, sef de sectie sau departament, redactor sef sau adjunct, director de publicatie, radio sau televiziune, cu o vechime minima in presa de un an (perioada ce reprezinta stagiul in aceasta activitate). In virtutea libertatii de expresie, ziaristul are dreptul de a critica, argumentat, atat Puterea, cat si Opozitia, considerand drept unic criteriu de judecare a faptelor raportarea lor la legile tarii si la principiile morale.
ARTICOLUL 1 Ziaristul are datoria primordiala de a relata adevarul, indiferent de consecintele ce le-ar putea avea asupra sa, obligatie ce decurge din dreptul constitutional al publicului de a fi corect informat.
ARTICOLUL 2 Ziaristul poate da publicitatii numai informatiile de a caror veridicitate este sigur, dupa ce in prealabil le-a verificat, de regula, din cel putin 2 surse credibile.
ARTICOLUL 3 Ziaristul nu are dreptul sa prezinte opiniile sale drept fapte. Stirea de presa trebuie sa fie exacta, obiectiva si sa nu contina pareri personale.
ARTICOLUL 4 Ziaristul este obligat sa respecte viata privata a cetatenilor si nu se va folosi de metode interzise de lege pentru a obtine informatii sau imagini despre aceasta. Atunci cand comportamentul privat al unor personalitati publice poate avea urmari asupra societatii, principiul neintruziunii in viata privata ar putea fi eludat. Minorii si bolnavii aflati in situatii dificile si victimele unor infractiuni beneficiaza de pastrarea confidentialitatii identitatii. Se va mentiona rasa, nationalitatea, apartenenta la o anumita minoritate (religioasa, lingvistica, sexuala) numai in cazurile in care informatia publicata se refera la un fapt strict legat de respectiva problema. Ziaristul va evita detalierea unor vicii sau a unor elemente morbide legate de crime.
ARTICOLUL 5 Ziaristul va da publicitatii punctele de vedere ale tuturor partilor implicate in cazul unor pareri divergente. Nu se vor aduce acuzatii fara sa se ofere posibilitatea celui invinuit sa-si exprime punctul de vedere. Se va avea in vedere respectarea principiului prezumtiei de nevinovatie, astfel incat nici un individ nu va fi catalogat drept infractor pana cand o instanta juridica nu se va pronunta. Se va evita publicarea comentariilor si luarilor de pozitie asupra unor cauze aflate pe rol in justitie. Aceasta nu exclude relatarile obiective asupra faptelor in evolutia lor. Ziaristul nu se substituie institutiilor si puterilor publice.
ARTICOLUL 6 Ziaristul va pastra secretul profesional privind sursele informatiilor obtinute confidential. Este la latitudinea propriei sale constiinte sa respecte confidentialitatea surselor, chiar si in fata justitiei. Confidentialitatea surselor de informatii este garantata de reglementarile internationale la care Romania este parte.
ARTICOLUL 7 Ziaristul are responsabilitatea civica de a actiona pentru instaurarea justitiei si dreptatii sociale. In cazurile in care are stiinta de abuzuri sau de incalcari ale legilor, potrivit clauzei de constiinta, ziaristul are dreptul de a refuza orice ingerinta care sa-i influenteze decizia. Ziaristul are de asemenea dreptul de a refuza orice text de prezentare falsa a datelor si faptelor. Ziaristul are dreptul de a fi informat, la angajare, asupra politicii editoriale a institutiei mass-media.
ARTICOLUL 8 In exercitarea profesiei si in relatiile pe care le intretine cu autoritatile publice sau cu diverse societati comerciale, ziaristului ii sunt interzise intelegeri care ar putea afecta impartialitatea sau independenta sa. Implicarea ziaristului in orice negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar este interzisa. Nu trebuie acceptate nici un fel de privilegii, tratamente speciale, cadouri sau favoruri care pot compromite integritatea ziaristului. Pentru a evita conflictele de interese, se recomanda ca ziaristul sa nu fie membru al vreunui partid politic si sa nu fie angajat ca informator sau ofiter acoperit al unui serviciu secret. In spiritul independentei profesionale in realizarea materialelor publicate, se recomanda ca ziaristii sa depuna o declaratie de interese. Ziaristiilor care conduc redactii li se recomanda sa faca o declaratie publica, pe site-ul societatilor de presa, iar ziaristilor fara pozitii de conducere (incluzand liber-profesionistii) li se recomanda sa depuna la conducerile profesionale si patronale ale societatilor de presa o astfel de declaratie, in regim confidential. In absenta unor asemenea declaratii, se va putea consemna ca jurnalistii in cauza nu se considera in situatie de conflict de interese.
ARTICOLUL 9 Ziaristul care distorsioneaza intentionat informatia, face acuzatii nefondate, plagiaza, foloseste neautorizat fotografii sau imagini tv si surse ori calomniaza savarseste abateri profesionale de maxima gravitate.
ARTICOLUL 10 Ziaristul si redactia au datoria de a face corectiile necesare in cazul in care, din vina lor, vor fi date publicitatii informatii inexacte. In asemenea cazuri, institutia respectiva de presa are obligatia de a publica/difuza, in termen de 5 zile de la primire, pentru publicatiile cotidiene, agentiile de stiri, posturile de televiziune si radio, si in proxima aparitie, pentru publicatiile periodice, dreptul la replica al reclamantului, ca forma esentiala de reparare a prejudiciului adus acestuia. In cazul in care o publicatie refuza publicarea dreptului la replica, partea vatamata se poate adresa Consiliului de Onoare al CRP. In baza acestei sesizari, Consiliul de Onoare se va adresa publicatiei, cotidianului, agentiei de stiri, postului radio si televiziune in cauza si va cere imperativ respectarea Codului deontologic, in cazul in care replica este intemeiata. Ignorarea acestui demers va atrage dupa sine o delimitare publica a CRP de pozitia publicatiei respective.
Pentru a ne contacta te rugam sa folosesti formularul de mai jos.
Politica de confidentialitate
Incepand cu 25 Mai 2018, Regulamentul 2016/679/UE privind protectia datelor cu caracter personal (General Data Protection Regulation – GDPR) intra in vigoare. Regulamentul are ca scop crearea unui cadru legislativ unic European care sa protejeze drepturile persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si sa reglementeze circulatia acestora.
Introducere
Ziarul de Valcea, insemnand:
Pirnau Tiberiu, SC Pirmar SRL si firmele afiliate SC Vila Press SRL si SC Rebedit SRL
Se angajeaza sa va asigure confidentialitatea in cadrul prelucrarii informatiilor dumneavoastra cu caracter personal. Aceasta politica privind confidentialitatea ofera detalii despre informatiile pe care le colectam despre dumneavoastra, modul in care le folosim si cum le protejam. De asemenea, ofera informatii despre drepturile dumneavoastra.
Scop
Scopul acestei politici este de a ne asigura ca Ziarul de Valcea respecta legislatia aplicabila privind Regulamentul general privind protectia datelor (GDPR).
In aceasta politica privind confidentialitatea, „noi”, „al nostru” inseamna „Societatea”.
Sfera politicii noastre privind confidentialitatea
Aceasta politica privind confidentialitatea se aplica oricarei persoane care interactioneaza cu noi privind produsele si serviciile noastre („dumneavoastra” „al dumneavoastra”), in orice mod (de exemplu, prin e-mail, prin intermediul site-ului nostru web, prin telefon, prin intermediul aplicatiei noastre, fata in fata). Oricand, va putem oferi mai multe informatii privind confidentialitatea daca este necesar, pentru metode speciale de contact sau in legatura cu produse sau servicii specifice.
Aceasta politica de confidentialitate vi se aplica daca ne intrebati despre sau utilizati produsele si serviciile noastre. Aceasta descrie modul in care va procesam informatiile, indiferent de modalitatea prin care ne contactati (de exemplu, prin e-mail, prin intermediul site-ului nostru web, prin telefon, prin intermediul aplicatiei noastre etc.).
Aceasta politica este general valabila si pentru cazuri specifice, de exemplu daca in timpul colaborarii va oferim acces la aplicatiile noastre, va vor fi transmise politici si proceduri aditionale.
Sarcini si responsabilitati
Directorul General (GM) este responsabil pentru aplicarea acestei politici in activitatea de zi cu zi, avand obligatia de a monitoriza implementarea acesteia la toate nivelurile organizatiei, inclusiv in activitatea celorlalti membri ai comitetului de conducere al societatii.
Redactorii vor raporta prompt catre Directorul General stadiul implementarii si orice abatere de la prevederile acestei politici, avand obligatia de a se asigura ca angajatii punctului de lucru isi asuma responsabilitatea pentru respectarea prevederilor in desfasurarea activitatii de zi cu zi.
Responsabili cu protectia datelor (DPO) Societatea a desemnat un Responsabil cu protectia datelor in structura organizationala intr-un mod in care se asigura faptul ca functia este libera de orice influenta care poate compromite abilitatea acesteia de a-si desfasura activitatea intr-o maniera obiectiva, corecta si independenta.
Responsabilul pentru protectia datelor raporteaza direct Directorului General al Societatii.
In timp ce isi realizeaza sarcinile, Responsabilul pentru protectia datelor poate, unde este cazul, sa coopereze cu toate celelalte departamente ale Societatii, impreuna cu comitetul GDPR desemnat in mod explicit de Societate. Responsabilul pentru protectia datelor asigura consilierea Directorului General al Societatii privind orice chestiune legata de prezenta politica si de regulament. GDPR impune ca Responsabilul cu protectia datelor sa opereze independent si fara instructiuni de la angajator in privinta modului in care trebuie sa-si realizeze sarcinile.
Modul in care colectam date cu caracter personal
Colectam informatii cu caracter personal de la dumneavoastra si de la terti (orice persoana care actioneaza in numele dumneavoastra, formulare online, din inregistrarea apelurilor telefonice sau direct din apel telefonic, cu consimtamantul clar al persoanei cu care interactionam si asa mai departe).
Cand ne furnizati informatii despre alte persoane, trebuie sa va asigurati ca acestia au vazut o copie a acestei politici privind confidentialitatea si sunt de acord sa ne furnizati informatiile lor.
Colectam informatii personale de la dumneavoastra:
- Prin intermediul contactului cu noi, inclusiv prin telefon (putem inregistra sau monitoriza apelurile telefonice pentru a ne asigura ca acestea respecta legile, codurile de practica si politicile interne ca si in scopuri de asigurare a calitatii), prin e-mail, prin intermediul site-urilor noastre web, prin intermediul aplicatiilor, prin posta, prin completarea unei cereri sau alte formulare(inclusv pe site-ul nostru web), prin intermediul social media sau fata in fata.
Pentru toti clientii nostri, putem colecta informatii de la:
- parintii sau tutorii dumneavoastra daca aveti varsta mai mica de 18 ani;
- angajatorul dumneavoastra daca acesta a incheiat pentru dumneavoastra un abonament sau asigurare de sanatate;
- un membru al familiei sau altcineva care actioneaza in numele dumneavoastra;
- surse de informare disponibile publicului larg.
Categorii de informatii cu caracter personal
Prelucram doua categorii de informatii cu caracter personal despre dumneavoastra si (unde este cazul) despre dependentii dumneavoastra:
- informatii cu caracter personal standard (de exemplu, informatiile pe care le folosim pentru a va contacta, pentru a va identifica sau a gestiona relatia noastra cu dumneavoastra); si
- categorii speciale de informatii (de exemplu, informatii privind articolele, care ne permit sa adaptam asistenta pentru dumneavoastra).
Informatiile cu caracter personal standard includ:
- informatii de contact, cum ar fi numele dumneavoastra, orasul de domiciliu, adresa de e-mail si numerele de telefon;
- data nasterii si identificatorii nationali (cum ar fi CNP-ul, numarul cartii dumneavoastra de identitate sau numarul pasaportului); alte date din actul de identitate(cum ar fi seria si numarul actului de identitate);
- date din certificatul de nastere - in cazul minorilor;
- informatii furnizate pe durata apelului telefonic;
- stare civila, cetatenie, semnatura, origine etnica;
- detalii de plata, cum ar fi: adresa de facturare; numele şi prenumele, contul bancar.
- informatii despre modul in care utilizati site-ul nostru web, aplicatiile sau alte tehnologii, inclusiv adrese IP sau alte informatii despre dispozitiv, cookie-uri
- informatii pe care dumneavoastra le faceti publice prin intermediul social media
Temeiurile pe baza carora prelucram datele dvs. cu caracter personal
Temeiurile pe baza carora procesam datele dumneavoastra cu caracter personal sunt urmatoarele:
- Pentru a incheia sau executa un contract cu dumneavoastra conform art. 6 alin. 1 lit. b) din GDPR, respectiv "prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract";
- Pe baza consimtamantului dumneavoastra putem prelucra datele pentru comunicari de marketing conform art. 6 alin. 1 lit. a) din GDPR, respectiv „ persoana vizata si-a dat consimtamantul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice”;
- Pentru indeplinirea unei obligatii legale, cum ar fi obligatia de a comunica informatii catre autoritatile publice sau entitati autorizate de acestea, sau pentru a indeplini obligatia de arhivare in conformitate cu art.6 alin. 1 lit. c) din GDPR, respectiv "prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului" ;
- Prelucrarea este necesara in scopul intereselor noastre legitime, in conformitate cu art. 6, alin 1 lit f) din GDPR, respectiv „ prelucrarea este necesara in scopul intereselor legitime urmarite de operator sau de o parte terta... ” , cu respectarea dispozitiilor art.5 din GDPR.
Temeiurile pe baza carora prelucram datele dumneavoastra sensibile sunt:
- Prelucrarea este necesara in scopul evaluarii capacitatii de munca, in vederea angajarii sau a evaluarii periodice, in conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. b) din GDPR: “prelucrarea este necesara in scopul indeplinirii obligatiilor si al exercitarii unor drepturi specifice ale operatorului sau ale persoanei vizate….” .
- Prelucrarea este necesara pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept al nostru in instanta, in situatia in care apar dezacorduri , in conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. f) din GDPR: “prelucrarea este necesara pentru constatarea , exercitarea sau apararea unui drept in instanta sau ori de cate ori instantele actioneaza in exercitiul functiei lor judiciare”
- Prelucrarea este necesara in scopul arhivarii publice, in conformitate cu art. 9, alin.2 , lit. j) din GDPR: “prelucrarea este necesara in scopuri de arhivare in interes public, in scopuri de cercetare stiintifica sau istorica….”
Scopul utilizarii datelor dvs. cu caracter personal
Procesam informatiile dumneavoastra cu caracter personal pentru scopurile stabilite in aceasta politica privind confidentialitatea. De asemenea, am stabilit cateva motive legale pentru care putem prelucra informatiile dumneavoastra cu caracter personal (acestea depind de ce categorie de informatii cu caracter personal prelucram). In mod normal, prelucram informatiile cu caracter personal standard daca acest lucru este necesar pentru a furniza serviciile stabilite intr-un contract, daca este in interesul nostru legitim sau al tertilor sau este solicitat sau permis de orice lege aplicabila. Cititi mai jos mai multe informatii despre acest aspect si despre motivele pentru care ar putea fi necesar sa prelucram informatii din categoriile speciale.
Prin lege, trebuie sa avem un motiv legal pentru prelucrarea informatiilor cu caracter personal. Prelucram informatiile cu caracter personal standard despre dumneavoastra daca acestea sunt:
- necesare pentru a furniza serviciile stabilite intr-un contract − daca avem un contract cu dumneavoastra, daca aveti un abonament incheiat de angajatorul dumneavoastra sau de catre o alta persoana in numele dumneavoastra, va vom prelucra informatiile cu caracter personal pentru a indeplini acel contract (adica, pentru a va furniza dumneavoastra si dependentilor dumneavoastra serviciile noastre);
- pentru interesele noastre legitime;
- pe baza consimtamantului dumneavoastra;
- necesare sau permise de lege.
Procesam informatii din categoriile speciale despre dumneavoastra deoarece:
- sunt necesare in scopul indeplinirii obligatiilor si al exercitarii unor drepturi specifice in domeniul ocuparii fortei de munca si al securitatii si protectiei sociale;
- sunt necesare in scopul analizei reclamatiilor dumneavoastra;
- sunt necesare pentru un scop menit sa protejeze publicul impotriva necinstei sau a altor comportamente necorespunzatoare;
- sunt necesare in cazul unui litigiu, pe baza interesului legitim al companiei;
- sunt necesare pentru protejarea interesului dumneavoastra vital;
- este in interesul public, in conformitate cu legile aplicabile;
- sunt informatii pe care le-ati facut publice; sau
- avem permisiunea dumneavoastra Conform celei mai bune practici, va vom solicita permisiunea pentru a prelucra informatiile cu caracter personal daca nu exista niciun alt motiv legal pentru a le prelucra. Daca trebuie sa va cerem permisiunea, vom clarifica ca acesta este ceea ce cerem si va vom ruga sa confirmati alegerea de a ne da aceasta permisiune. Daca nu putem furniza un produs sau serviciu fara permisiunea dumneavoastra (de exemplu, nu putem gestiona si conduce un trust de sanatate fara informatii despre sanatate), vom clarifica acest lucru atunci cand va cerem permisiunea. Daca mai tarziu va retrageti permisiunea, nu va vom mai putea furniza un produs sau un serviciu care se bazeaza pe obtinerea permisiunii dumneavoastra
- in cazul in care va furnizam produse de asigurare, putem prelucra datele dumneavostra cu caracter special in scopul solutionarii dosarelor de dauna;
Interese legitime
Va prelucram informatiile cu caracter personal pentru o serie de interese legitime, inclusiv gestionarea tuturor aspectelor legate de relatia noastra cu dvs., pentru marketing, pentru a ne ajuta sa ne imbunatatim serviciile si produsele si pentru a ne exersa drepturile sau pentru a rezolva reclamatii.
Interesul legitim este unul dintre motivele legale pentru care va putem procesa informatiile cu caracter personal. Luand in considerare interesele, drepturile si libertatile dvs., interesele legitime care ne permit sa va prelucram informatiile cu caracter personal includ:
- sa gestionam relatia noastra cu dvs., cu afacerea noastra si cu tertii care furnizeaza produse sau servicii pentru noi (de exemplu, pentru a va programa la un serviciu solicitat, pentru a verifica daca ati primit un serviciu);
- recuperarea creantelor
- prelucrarea datelor in cazul unui litigiu;
- supravegherea video pentru siguranta dvs si a angajatilor/bunurilor companiei;
- investigarea si raportarea breselor de securitate;
- inregistrarea si monitorizarea apelurilor telefonice;
sa ne asiguram ca reclamatiile sunt tratate eficient si sa investigam reclamatiile (de exemplu, putem solicita informatii furnizorului dvs. de tratament pentru a ne asigura ca primim informatii exacte si pentru a monitoriza calitatea tratamentului si asistentei);
- sa ne actualizam evidentele si sa va oferim materiale de marketing permise de lege;
pentru cercetare si analiza statistica, astfel incat sa putem monitoriza si imbunatati produsele, serviciile, site-urile web si aplicatiile sau sa dezvoltam altele noi;
- sa impunem sau sa aplicam termenii si conditiile noastre pentru utilizarea site-ului, termenii si conditiile noastre privind politele sau alte contracte, sau sa protejam drepturile, proprietatea sau siguranta noastra (sau clientilor sau altor persoane);
- sa ne exercitam drepturile, sa ne aparam de reclamatii si sa respectam legile si reglementarile care ni se aplica noua si tertilor cu care lucram;
Marketing si preferinte
Putem folosi informatiile dvs. cu caracter personal pentru a va trimite materiale de marketing prin posta, prin telefon, prin intermediul retelelor sociale, prin e-mail si prin mesaje text.
Putem folosi informatiile dvs. cu caracter personal pentru a va trimite materiale de marketing numai daca avem permisiunea dvs., acordata in cadrul vizitei in una din clinicile noastre, prin completarea consimtamantului, sau prin marcarea optiunilor in contul dvs on-line, sau in interes legitim, asa cum este descris mai sus.
Daca nu doriti sa primiti e-mailuri de la noi, puteti face clic pe linkul „dezabonare” care apare in toate e-mailurile pe care le trimitem. Daca nu doriti sa primiti mesaje text de la noi, ne puteti spune contactandu-ne in orice moment. In caz contrar, puteti oricand sa ne contactati pentru a va actualiza preferintele de contact.
Aveti dreptul sa va opuneti marketingului direct si crearii de profiluri (prelucrarea automata a informatiilor dvs. pentru a ne ajuta sa evaluam anumite lucruri despre dvs., de exemplu, preferintele personale si interesele dvs.) legate de marketingul direct. Consultati sectiunea despre drepturile dvs. pentru mai multe detalii.
Prelucrarea pentru crearea de profiluri (profiling) si procesul decizional automatizat
La fel ca multe companii, uneori folosim automatizarea pentru a va oferi servicii mai rapide, mai bune, mai coerente si mai corecte, precum si informatii de marketing despre care credem ca vor fi de interes pentru dumneavoastra (inclusiv reduceri la produsele si serviciile noastre). Aceasta va implica evaluarea informatiilor despre dvs. si, in unele cazuri, utilizarea tehnologiei pentru a va oferi raspunsuri sau decizii automatizate.
Aveti dreptul sa va opuneti marketingului direct si crearii de profiluri legat de marketingul direct. De asemenea, puteti avea dreptul sa aveti obiectii fata de alte tipuri de profilare si procese decizionale automatizate prezentate mai jos. In aceste cazuri, aveti dreptul sa ne solicitati sa ne asiguram ca unul dintre consilierii nostri examineaza o decizie automatizata, pentru a ne informa despre modul in care va simtiti in privinta ei si pentru a ne cere sa reconsideram decizia. Putem folosi prelucrarea pentru crearea de profiluri doar daca avem consimtamantul dvs explicit.
Conform legii, trebuie sa va definim urmatoarele:
- procesul decizional automatizat - luarea unei decizii folosind tehnologie, fara implicarea unei persoane; si
- crearea de profiluri - prelucrarea automata a informatiilor dvs. pentru a ne ajuta sa evaluam anumite lucruri despre dvs. (de exemplu, preferintele personale si interesele dvs.).
Aceasta se datoreaza faptului ca aveti anumite drepturi in ceea ce priveste procesul decizional automatizat si crearea de profiluri. Aveti dreptul sa va opuneti crearii de profiluri in legatura cu marketingul direct. Daca faceti acest lucru, nu vom mai putea crea profiluri pentru scopuri de marketing direct. De asemenea, aveti dreptul la obiectii fata de crearea de profiluri in alte circumstante prezentate mai jos.
Procesele stabilite mai jos implica atat crearea de profiluri cat si procesul decizional automatizat.
- Putem folosi programe software pentru a ne ajuta sa calculam pretul produselor si serviciilor pe baza a ceea ce stim despre dvs. si despre alti clienti. De exemplu, tehnologia noastra poate analiza informatii despre istoricul cererilor dvs. de despagubire si o poate compara cu informatiile pe care le detinem cu privire la cererile de despagubire anterioare, pentru a evalua probabilitatea de a avea nevoie sa faceti o cerere de despagubire. De asemenea, va putem evalua varsta, unde locuiti si alte detalii referitoare la sanatatea dumneavoastra (cum ar fi problemele de sanatate existente si daca fumati) pentru a calcula preturile pentru produsele evaluate in comunitate, care se bazeaza pe grupuri predefinite cu profiluri de risc similare.
Aceste companii potrivesc informatiile pe care le oferim cu informatiile pe care le primesc din alte surse pentru a imbunatati corectitudinea analizei lor. Folosim rezultatele acestei analize pentru a ne ajuta sa vizam marketingul si ofertele.
- Putem folosi informatii despre produsele pe care le-ati cumparat si informatii despre ceilalti clienti care au cumparat aceleasi produse ca dvs., pentru a ne asigura ca va trimitem informatii despre produsele de care sunteti cel mai probabil interesat.
- Putem distribui informatiile dvs. cu caracter personal (inclusiv numele dvs., data nasterii, sexul si tara in care locuiti) unor companii terte, pe care le folosim pentru a efectua verificari antifrauda. Vom revizui orice potriviri din acest proces. (Nu vom folosi procesul decizional automatizat pentru aceasta.)
Distribuirea informatiilor dvs.
Va distribuim informatiile in conformitate cu legea.
Este necesar sa distribuim uneori informatiile dumneavoastra altor persoane sau organizatii in scopurile stabilite in aceasta politica privind confidentialitatea.
Pentru toti clientii nostri, putem distribui informatiile:
- altor organizatii de care apartineti sau la care sunteti asociat profesional, pentru a va confirma dreptul de a solicita reduceri la produsele si serviciile noastre;
- furnizorilor care contribuie la livrarea produselor sau serviciilor in numele nostru, furnizori care efectueaza sondaje de opinie si de satisfactie a clientilor (calitate);
- persoanelor sau organizatiilor carora trebuie, sau avem permisiunea sa le distribuim prin lege (de exemplu, pentru prevenirea fraudei sau protectie);
- avocati, consultanti externi, auditori din Romania sau strainatate, societati de recuperari creante;
- autoritatilor statului indreptatite de lege sau oricaror entitati autorizate de acestea, in special autoritati publice institutii locale si/sau centrale si altele;
- institutii financiar – bancare;
- executori judecatoresti;
- politiei si altor organe de aplicare a legii pentru a ii ajuta sa isi indeplineasca indatoririle sau altor persoane daca trebuie sa facem acest lucru prin lege sau printr-o hotarare judecatoreasca;
- celor care platesc pentru produsele sau serviciile pe care le furnizam;
- celor care va ofera tratament si alte beneficii;
- registrelor nationale;
- bazelor de date nationale de screening;
- autoritatilor si agentiilor guvernamentale
Daca va impartasim informatiile cu caracter personal, ne vom asigura ca exista o protectie adecvata pentru a va proteja informatiile cu caracter personal, in conformitate cu legile privind protectia datelor.
Informatii anonimizate si combinate
Sustinem cercetari clinice aprobate etic. Putem folosi informatii anonimizate (cu toate denumirile si alte informatii de identificare eliminate) sau informatii care sunt combinate cu informatiile altor persoane, sau sa le divulgam altor persoane pentru cercetare sau scopuri statistice. Nu puteti fi identificat din aceste informatii si vom distribui informatiile doar in conformitate cu acordurile legale care stabilesc un scop convenit, limitat si impiedica utilizarea informatiilor pentru castiguri comerciale.
Transferarea informatiilor in afara Spatiului Economic European
Luam masuri pentru a ne asigura ca, atunci cand va transferam informatiile cu caracter personal intr-o alta tara, exista o protectie adecvata, in conformitate cu legile privind protectia datelor. Adesea, aceasta protectie este stabilita in baza unui contract cu organizatia care primeste aceste informatii.
Timpul de pastrare al informatiilor cu caracter personal
Pastram informatiile dumneavoastra cu caracter personal in conformitate cu perioadele stabilite, calculate folosind urmatoarele criterii.
- De cat timp sunteti clientul nostru, tipurile de produse sau servicii pe care le aveti de la noi si momentul in care nu veti mai fi clientul nostru.
- Cat timp este rezonabil sa pastram evidente pentru a arata ca ne-am indeplinit obligatiile pe care le avem fata de dumneavoastra si de lege.
- Pana la termenul limita pentru a putea face o cerere de despagubire, in cazul produselor de asigurare.
- Orice perioade de pastrare a informatiilor stabilite prin lege sau recomandate de autoritatile de reglementare, organismele profesionale sau asociatii.
- Orice procedura relevanta care se aplica.
Drepturile dumneavoastra
Aveti dreptul sa va accesati informatiile si sa ne solicitati sa corectam orice greseli si sa stergem si sa restrictionam utilizarea informatiilor dumneavoastra. De asemenea, aveti dreptul sa va opuneti folosirii informatiilor dumneavoastra, sa ne solicitati sa va transferam informatiile pe care le-ati furnizat, sa retrageti permisiunea pe care ne-ati furnizat-o pentru a utiliza informatiile si sa ne solicitati sa nu folosim procese decizionale automatizate care pot produce efecte juridice.
Aveti urmatoarele drepturi (se aplica anumite exceptii):
Dreptul de acces: dreptul de a face o solicitare scrisa pentru detalii cu privire la informatiile dumneavoastra cu caracter personal si o copie a acestor informatii cu caracter personal;
Dreptul la rectificare: dreptul de a corecta sau de a elimina informatii inexacte despre dumneavoastra;
Dreptul de stergere („dreptul de a fi uitat”): dreptul de a sterge anumite informatii cu caracter personal despre dumneavoastra;
Dreptul la restrictionarea prelucrarii: dreptul de a solicita ca informatiile dumneavoastra cu caracter personal sa fie utilizate numai in scopuri restrictionate;
Dreptul de a obiecta: dreptul de a va opune prelucrarii informatiilor dumneavoastra cu caracter personal in cazurile in care prelucrarea noastra se bazeaza pe indeplinirea unei sarcini indeplinite in interes public sau daca v-am informat ca prelucrarea este necesara pentru interesele noastre legitime sau ale unui tert. Puteti obiecta in privinta folosirii informatiilor dumneavoastra in scopuri de profilare atunci cand este vorba de marketingul direct;
Dreptul la portabilitatea datelor: dreptul de a solicita ca informatiile cu caracter personal pe care ni le-ati pus la dispozitie sa va fie transferate unui tert intr-un format care se poate citi automat;
Dreptul de a retrage consimtamantul: dreptul de a retrage orice consimtamant pe care ni l-ati dat anterior pentru a gestiona informatiile dumneavoastra cu caracter personal. Daca va retrageti consimtamantul, acest lucru nu va afecta legalitatea utilizarii de catre Societate a informatiilor dumneavoastra cu caracter personal inainte de retragerea consimtamantului dumneavoastra si va vom anunta daca nu va mai putem oferi produsul sau serviciul ales;
Dreptul in legatura cu procesul decizional automatizat: aveti dreptul de a nu fi supus unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, care produce efecte legale cu privire la dumneavoastra sau va afecteaza similar in mod semnificativ, cu exceptia cazului in care este necesar pentru a incheia un contract cu dumneavoastra, este autorizat prin lege sau daca v-ati dat acordul explicit. Va vom anunta cand se iau astfel de decizii, motivele legale pe care ne bazam si drepturile pe care le aveti.
Va rugam sa retineti: in afara de dreptul dumneavoastra de a obiecta cu privire la utilizarea datelor dumneavoastra pentru marketingul direct (si profilare in masura in care este utilizat pentru marketingului direct), drepturile dumneavoastra nu sunt absolute: ele nu se aplica intotdeauna, in toate cazurile si va vom anunta in corespondenta noastra cu dumneavoastra cum vom putea sa va solutionam solicitarea.
Daca faceti o solicitare, va vom ruga sa va confirmati identitatea, daca este necesar, si sa furnizati informatii care ne ajuta sa intelegem mai bine cererea dumneavoastra. Daca nu va vom solutiona cererea, va vom explica de ce.
Securitatea prelucrarii
Ziarul de Valcea acorda o importanta deosebita prelucrarii in conditii de securitate si confidentialitate a datelor dvs. si utilizeaza ori de cate ori este posibil, cele mai noi tehnologii si metodologii din domeniu.
Astfel, Ziarul va realiza transmiterea de date atat in cadrul retelei sale cat si cand e cazul in afara ei, numai prin utilizarea unor metode de criptare sigure si actualizate la zi. De asemenea, pe parcursul procesarii operationale a datelor cu caracter personal si datelor speciale, va utiliza de fiecare data cand este posibil metode moderne de pseudonimizare si anonimizare, minimizand astfel riscul aparitiei unor brese de securitate.
Ziarul va procesa intotdeauna numai datele care ii sunt absolut necesare in conformitate cu scopul si temeiurile legale.
Nefurnizarea datelor dvs.
In cazul in care nu sunteti de acord cu furnizarea datelor dumneavoastra, ne aflam in imposibilitatea de a va putea oferi serviciile pe care le solicitati.
Date de contact privind protectia datelor
Daca aveti intrebari, comentarii, reclamatii sau sugestii privind aceasta politica sau orice alte preocupari legate de modul in care procesam informatiile despre dumneavoastra ne puteti contacta la: [email protected]
De asemenea, aveti dreptul sa trimiteti o plangere la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Intrare in vigoare si revizuire
Aceasta politica a fost adoptata de Echipa de Conducere a Societatii si intra in vigoare imediat dupa adoptare.
Politica va fi revizuita anual, chiar daca nu s-au facut modificari in continutul acesteia sau ori de cate ori Societatea considera necesar.
Referinte:
Pastram legatura
Iti multumim pentru ca ne-ai ales pe noi, ca furnizori de informatii. Increderea ta inseamna foarte mult pentru noi si parte din responsabilitatea noastra este aceea de a proteja datele tale personale.