Tata Motors va lansa în perioada 2020 - 2021 autovehicule cu motoare pe CNG, reducându-și treptat producția de vehiculele diesel, care vor deveni mai costisitoare odată cu intrarea în vigoare a normelor de emisie BS-VI ce vor fi adoptate de guvernul Indian începând cu 2020. Normele guvernului spun că începând cu 1 aprilie 2020, toate vehiculele noi trebuie să fie echipate cu motoare BS-VI.
Mayank Pareek, președintele Tata Motors, a declarat că planul de joc a fost acela de a înlocui vehiculele diesel cu CNG în oricare dintre segmentele de producție în care impactul aplicării noilor reglemetări ar fi fost resimțit. "Aceasta este până acum o zonă neexploatată în India și am elaborat o strategie detaliată", a declarat Pareek, adăugând: "Facem propriile kit-uri CNG și ne așteptăm să se potrivească pe aproape toate modelele din portofoliul nostru".
Decizia fabricantului de automobile de a face mutarea spre autovehicule cu motor CNG are la bază hotărârea guvernului de a înființa o rețea de 10.000 de stații CNG în toată țara până în 2028. Pareek consideră că guvernul ar trebui să poată atinge acest obiectiv. "Și noi trebuie să fim pregătiți să satisfacem nevoile clienților noștri. Astăzi, avem stații CNG în 14-16 orașe, dar în curând le-am putea vedea în peste 200 de orașe", a declarat Pareek.
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia