În februarie 2018, SEAT a achiziționat compania de car-sharing “Respiro” din Madrid cu intenția de a deveni un furnizor de referință pentru soluții de mobilitate. SEAT urmărește înlocuirea treptată a flotei de autovehicule existente, autovehicule ce sunt închiriate cu ora, cu modele SEAT alimentate cu gaz natural comprimat.
SEAT a integrat în flota sa 173 de mașini cu gaz natural comprimat (CNG), care pot circula în zona centrală a Madridului datorită etichetei ECO, raportează Diariomotor.
Zona din partea centrală a Madridului restricționează accesul autovehiculelor, deoarece are ca obiectiv reducerea cu 40% a concentrației de emisii poluante produse din cauza traficului. Cu acest obiectiv, noua reglementare limitează accesul autovehiculelor, permițând accesul doar vehiculelor cu autocolant ecologic ECO sau ZERO, indiferent dacă este vorba despre un vehicul privat, car-sharing sau orice alt tip.
SEAT este dispus să aleagă dintr-o gamă diversă de vehicule alimentate cu gaze naturale, nu numai din propria listă de modele, ci și din gama comercială a Volkswagen. Aceste modele sunt capabile de performanțe echivalente cu vehiculele alimentate în mod convențional, oferind în același timp o economie îmbunătățită și emisii reduse.
Modelele SEAT disponibile pe CNG includ noile modele Mii, Ibiza și León.
Sursă: https://www.ngvglobal.com/blog/seat-adds-173-cng-model-to-its-car-sharing-fleet-0322
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia