Compania franceză de transport public Régie autonome des transports Parisiens (RATP) a plasat primele comenzi catre compania Solaris Bus & Coach SA pentru autobuzele cu gaz natural comprimat (CNG).
RATP a selectat Solaris Urbino ca parte a efortului său pentru realizarea unui transport mai curat în capitala Franței. La inceputul acestui an, Solaris Bus & Coach SA a livrat RATP-ului prima serie de autobuze Solaris Urbino 18 CNG pre-serie, marcand inceputul contractului semnat in martie 2016 intre producatorul polonez si operatorul de transport public. Bugetul total al acordului-cadru a fost de 20 milioane EUR (22, 6 milioane USD) și a inclus livrarea a până la 48 de vehicule.
RATP tocmai a ordonat prima parte care să acopere 18 autobuze.
Modernul și ecologicul Solaris Urbino 18 CNG va ajunge în capitala franceză la mijlocul anului 2019. Valoarea acestei părți a contractului, care constituie de asemenea si prima tranșă a contractului, este de aproape 8 milioane de euro. Printre altele, datorită implementării acestui contract, numărul total de vehicule alimentate cu gaz natural comprimat în flota RATP are o pondere de 20% din valoarea totala.
Autobuzele Solaris vor avea motoare dedicate cu combustibil CNG și cutii de viteze automate echipate cu programul Eco. Această configurație a unității de propulsie va permite obținerea de beneficii ecologice semnificative prin reducerea emisiilor de gaze evacuate nocive în atmosferă.Compartimentul motorului și așa-numitul turn de motor vor fi amortizate suplimentar pentru a spori confortul pasagerilor care călătoresc cu autobuzul, dar și pentru a reduce zgomotul emis de autovehicul spre exterior.
Cinci butelii compacte de stocare a gazelor naturale, cu o capacitate de 340 litri fiecare, vor fi plasate pe acoperișul din fața vehiculului. O astfel de cantitate de combustibil acumulat, presupunând o rezervă care să garanteze nivelul minim al concentrației de gaze, ce permite o autonomie de aproximativ 400 de kilometri pe un singur combustibil. Din motive de siguranță, circuitul de umplere va fi echipat cu un manometru pentru a controla presiunea din rezervoare, iar sistemul de acționare CNG va îndeplini cele mai stricte standarde de siguranță.
Experiența companiei Solaris Bus & Coach SA în construcția vehiculelor pe benzină datează din 2004. De atunci, compania a livrat aproape 1.100 de vehicule de acest tip, care pot fi întâlnite pe străzile a 13 țări europene, din Suedia, Europa Centrală și de Est în Franța, Spania și Italia.
Pentru persoanele cu mobilitate redusă, va exista o funcție de înclinare a vehiculului la stația de autobuz și o rampă electronică pentru a facilita intrarea unui scaun cu rotile sau a unui cărucior.
Sursa: http://www.ngvglobal.com/blog/solaris-cng-buses-for-ratp-in-paris-1115
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia
Cele mai fiabile autobuze .