Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri estimate de ZF la peste 1,8 mld. euro anul trecut, a ajuns la finalul lui 2014 al 23-lea cel mai mare importator român, urcând şapte poziţii faţă de 2013 şi 11 faţă de 2012, potrivit datelor INS.
Dieter Schwarz controlează Schwarz Group, şi este unul dintre puţinii miliardari care au decis să îşi crească afacerea ca una de familie fără a o lista pe bursă sau a o vinde către un fond de investiţii. Germanul controlează grupul de comerţ care numără peste 10.000 de magazine şi care are vânzări ce au depăşit 80 mld. euro în 2011 prin intermediul Dieter Schwarz Stiftung, un “GmbH” (“srl”) specializat în acţiuni caritabile…. Avantajul? Este scutit de taxe, scrie Bloomberg. Dezavantajul? Deşi este un concept legal, modelul lui Schwarz – care direcţionează sume mici de bani către acţiuni caritabile – este privit foarte critic. În perioada 2008-2010 compania a donat 70 de milioane de euro pentru cauze precum construcţia unui centru ştiinţific sau a unui campus universitar în oraşul german Heilbronn, unde locuieşte Schwarz, mai scrie Bloomberg.Formatul “GmbH” este folosit de o companie pentru a se pune la adăpost de preluări ostile şi de situaţia în care unul din membrii familiei ar dori să îşi vândă participaţia.
Dieter Schwarz, care se implică încă în conducerea grupului de comerţ, a moştenit businessul de la tatăl său, fondatorul imperiului de comerţ. Miliardarul a început să lucreze pentru afacerea familiei în tinereţe, şi în timp a reuşit să o extindă la nivelul întregii Europe. În România grupul a ajuns numărul unu, iar Kaufland a devenit potrivit rezultatelor pe 2011 cel mai mare jucător din comerţul local.
Potrivit Celebritynetworth.com, Dieter Swartz ”valorează” fabuloasa sumă de 17 miliarde de dolari! Reprezentanţii grupului nu au dorit să comenteze această informaţie, afirmând că nu vor să facă publice aceste date. Kaufland şi compania-soră Lidl sunt singurii retaileri care îşi fac loc în topul celor mai mari 100 de importatori din România, urcând an de an. Lidl a ajuns pe poziţia a opta anul trecut, la mai puţin de patru ani de la intrarea oficială pe piaţa locală prin preluarea reţelei Plus Discount.
Lidl a ajuns al optulea cel mai mare importator din România. „Producem şi local bunuri pe care le exportăm în regiune“
INS nu oferă date privind valoarea importurilor celor doi retaileri, însă poziţia ocupată de companii arată faptul că sunt reţelele cu cele mai multe produse de import pe rafturi. Cele două reţele de comerţ modern fac parte din acelaşi grup Schwarz, care în ultimii ani a crescut puternic atât la nivel mondial, cât şi local, unde este lider cu afaceri de 2,5 mld. euro, potrivit estimărilor ZF. Kaufland a ajuns la finalul lui 2014 cel mai mare angajator din România cu 22.351 de salariaţi.
Hotia hipermarketurilor din Romania..
Ce parere aveti despre faptul ca marile hipermarketuri din Romania si-au marit considerabil preturile (chiar si 300-400%).
Credeti ca sunt justificate aceste mariri de preturi? La ora actuala in Romania preturile la alimente sunt mai mari decat cele din afara tarii unde salariile sunt si ele mult mai mari.
Plus ca au marfuri expirate .
Plus ca mint cu nerusinare in privinta adaosului practicat , castigul lor fiind indecent de mare datorita unor taxe suplimentare pe care trebuie sa le suporte in special micii producatori locali , adusi nemilos in pragul falimentului .
Plus ca ofera salarii extraordinar de mici in comparatie cu castigurile fabuloase pe care le obtin .
In fond fiecare ar trebui sa se intrebe , unde se duce profitul realizat in aceste supermarketuri , ce beneficii avem fiecare dintre noi facandu-ne cumparaturile la ei ?
VIDEO: Klaus Iohannis raspuns.. unde se duce profitul realizat in aceste supermarketuri :
Klaus Iohannis & Hipermarketuri from jokiss on Vimeo.
Raspunsurile sunt foarte simple – nu avem NIMIC de castigat cumparand de la acesti lacomi , fara urma de caracter sau sentimente umane.
Intrebarea de logica la care trebuia sa-ti raspunzi era alta : Cate noi locuri de munca au creat aceste hipermarketuri , cat investesc real in economia romaneasca , in beneficiul nostru , al tuturor ?
Acesti excroci au venit aici cu un singur scop = neocolonialism , adica sustragerea unei parti cat mai mari din avutia nationala , distrugerea pe toate caile a economiei romanesti si infestarea pietelor din Romania cu produse de proasta calitate din exterior in scopul maximizarii profitului lor .
Scopul final al acestei hotii fara margini nu e decat acela de a-i face pe romani sclavi in propria lor tara .
Problema e ca pentru a intelege aceste lucruri mai trebuie sa si gandesti !
Marii evazionisti de care nu se atinge nimeni: Mega Image, Carrefour si Auchan etc.
LA Mega Image, Carrefour sau Auchan lucrurile arată minunat, dar în bilanțurile contabile e dezastru. Datoriile celor trei companii însumează jumătate de miliard de euro iar argumentele lor pentru a contesta dezastrul ce pare să se apropie nu există.
În România, de departe cea mai spectaculoasă expasiune a avut-o compania belgiană care administrează lanțul de magazine Mega Image. Anul trecut Mega Image a făcut un profit de 10 milioane de euro, ceea ce arată că fiecare magazin i-a adus în medie un profit de 47 de mii de euro (trebuie precizat că multe magazine sunt de cartier și funcționează cu un număr minim de angajați, mai mic de zece). De altfel, Mega Image are 4.600 de angajați.
Cifra cu adevărat spectaculoasă stă în dreptul datoriilor care sunt pentru Mega Image de 388 de milioane de lei, adică aproape 90 de miloane de euro, o cifră care ar trebui să dea fiori oricărei companii. I-am rugat pe reprezentanții Mega Image să comneteze aceste cifre. Răspunsul scurt și iritat al Departamentului de PR a fost următorul – “Mega Image nu confirmă cifrele prezentate în articolul dumenavoastră drept urmare nu vom face niciun comentariu cu privire la articol”. Ceea ce nu au înțeles cei de la Departamentul de comunicare al Mega Image este tocmai sensul întebării noastre. Noi nu i-am rugat să confirme sau să infimele datoriile pe care le au deoarece acestea sunt cât se poate de reale sursa noastră fiind Ministerul de finanțe. I-am întrebat ce strategie de dezvoltare/marketing stă la baza unor performanțe financiare în care faci datorii de 9 euro ca să câștigi unul singur (acesta e raportul datorii/profit 90 milioane de euro/10 milioane de euro).
În același articol publicat la 18 decembrie arătam situația delicată în care se afla Carrefour. Compania înregistra la finalul lui 2012, 155 de magazine și a raportat un profit de 24 milioaane de euro. Datoriile companiei Carrefour sunt uriașe – 239 milioane de euro, de zece ori mai mari decât profitul pe anul trecut. Cifra de afaceri este de aproape un milliard de euro. La nici două săptămâni după ce am publicat articolul, Carrefour România intra în insolvență.
Altfel, Anul trecut, Auchan a făcut un profit modest sub un milion de euro deși deține 10 magazine în România. La capitolul datorii, Auchan înregistrează 165 milioane de euro (ceea ce înseamnă că le-ar trebui 165 de ani pentru acoperirea datoriei). Această cifră ar putea să crească la finele anului 2013 după ce Auchan a preluat 20 de magazine din rețeaua Real. Iar acest lucru nu se poate face decât cu bani, iar finanțarea s-a făcut cel mai probabil prin credit. Auchan a preluat de la compania Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est, printre care şi pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro. Cifra de afaceri a Auchan România este de 448 milioane de euro.
Sursa: stiri-extreme.ro