Lanţul de magazine Annabella, din judeţul Vâlcea, una dintre cele mai puternice afaceri antreprenoriale din comerţul cu dominanţă alimentară, a deschis zece magazine în 2024 şi a investit totodată în cel de-al doilea parc de retail al companiei. Acesta din urmă e amplasat în oraşul Râmnicu Vâlcea şi măsoară 7.000 mp. Parcul de retail ce a necesitat o investiţie de 5 mil. euro e al doilea al grupului. Primul proiect de acest gen a fost inaugurat anul trecut în localitatea Horezu din acelaşi judeţ Vâlcea.
Tot pe lista de investiţii a companiei s-a numărat în 2024 şi începerea tranziţiei către un nou sistem de gestiune ERP. Mai mult, Annabella a pariat pe digitalizarea şi optimizarea operaţiunilor, spune Alex Şoacăte, deputy CEO al companiei, într-o postare pe reţeaua de socializare de business Linkedin, conform zf.ro
Mai mult, lanţul îşi continuă expansiunea.
„În 2025 ne propunem să menţinem acest ritm (al investiţiilor – n.red.) şi să aducem noi proiecte”, adaugă Alex Şoacăte.
Reţeaua de magazine Annabella, controlată de familia Mutu, este astăzi unul dintre cei mai puternici jucători români din comerţul alimentar, cu circa 120 de magazine sub diverse formate şi cu afaceri de peste 600 de milioane de lei (plus 25,8% în 2023 versus 2022). Planurile companiei nu se opresc aici, expansiunea realizându-se atât de la zero, cât şi prin achiziţii.
Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluţie, cu un magazin în care se vindeau fructe şi legume. Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu – antreprenoarea care se află în spatele businessului – nu şi-a dorit niciodată să plece din oraşul natal, aşa că după terminarea liceului s-a alăturat echipei de la Fabrica de Conserve Râureni, lucrând atât în producţie, cât şi în vânzări. Acolo îşi întâlneşte partenerul de viaţă şi de business, adică pe Dan Mutu. Apoi, cei doi antreprenori pleacă şi dezvoltă propriul business – Annabella -, iar ulterior (în 2008) cumpără şi fabrica de Conserve Râureni, pe care o dezvoltă.
„Aşadar, în 1994 începe povestea Annabella. Am ales să renunţăm la confortul pe care îl oferea un loc de muncă într-o companie locală, pentru o industrie care se afla la început de drum, dar care a trezit spiritul antreprenorial în mulţi români. După Revoluţie toată lumea făcea comerţ. Era ca un orizont larg deschis, în care toată lumea a văzut o oportunitate de a construi ceva. Noi nu am făcut excepţie. Aşa că la vârsta de 23 de ani am plecat şi eu şi soţul meu de la Râureni ca să ne deschidem propria afacere”, declara anterior Dorina Mutu.