Luna trecută, Ministerul Transporturilor a răspuns la întrebarea unui deputat vâlcean cu privire la stadiul drumului expres Găneasa - Râmnicu Vâlcea - Tigveni: „Viziunea strategică a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este dată de Maşter Planii General de Transport al României (MPGT), document agreat de către Comisia Europeană şi aprobat prin Hotărâre de Guvern pe data de 14 septembrie 2016. Acesta constituie un instrument strategic de planificare a intervenţiilor majore (proiecte şi alte acţiuni) pentru perioada 2016- 2030 ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară naţională. Maşter Planul General de Transport are asociată Strategia de Implementare ce defineşte prioritizarea, programul de eşalonare, perioada acestora de implementare şi sursa de finanţare a proiectelor.
Având în vedere perioada de tranziţie între cele două exerciţii financiare multianuale 2014-2020, respectiv 2021-2027 şi faptul că MPGT şi strategia aferentă de implementare au fost adoptate în 2016, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a realizat Programul Investiţional (PI) pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, document programatic de referinţă pentru politicile publice relevante în realizarea obiectivelor de infrastructură de transport naţională. în prezent, documentul a fost aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Conform Programului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, proiectul Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1) cuprinde intervenţii asupra următoarelor sectoare, eligibile din Programul Transport:
Sectorul Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1) identificat în cadrul Priorităţii 2. îmbunătăţirea conectivităţii secundare rutiere, obiectiv specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T sustenabile, reziliente în faţa schimbărilor climatice, inteligente, sigure şi intermodale în categoria drumurilor de conectivitate şi transregio, intitulat în PT „Râmnicu Vâlcea - Tigveni - A1 (profil 2+2, 2+1, 1+1). Se adaugă la nivelul aceleiaşi priorităţi şi obiectiv specific, Varianta de ocolire Râmnicu Vâlcea, proiect aflat în categoria variantelor de ocolire, intitulat în PT „VO Râmnicu Vâlcea".
În continuare, la nivelul Priorităţii nr. 2. îmbunătăţirea conectivităţii secundare rutiere la nivelul obiectivului specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere s-a identificat proiectul Varianta de ocolire Băbeni în categoria variantelor de ocolire şi proiectul Varianta de ocolire Drăgăşani în categoria variantelor de ocolire regionale.
In plus faţă de intervenţiile menţionate mai sus, în prezent se află tn derulare la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere contractul privind Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru Drum Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1). Conform analizelor preliminare ale Studiului de Prefezabilitate, Analizei de Trafic - Modelarea obiectivului strategic Drum Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1), datelor de trafic pentru Drum Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1) şi a celor două anexe care cuprind datele de trafic cu proiect şi fără proiect, rezultă că:
De asemenea, dorim să menţionăm faptul că, în funcţie de alocările financiare post 2027 şi de o reanaliză a datelor de trafic, se poate lua în considerare implementarea soluţiei analizată în cadrul Studiului de Prefezabilitate, respectiv soluţia de drum rapid pentru întreg sectorul Găneasa - Râmnicu Vâlcea – Tigveni”.
Web Design by DowMedia