Cât de mare trebuie să fie cortul de evenimente pentru o nuntă de 150 de persoane?

joi, 30 mai 2024

 

Organizarea unei nunți este un proces complex, ale cărei detalii necesită atenție și planificare atentă, mai ales în ceea ce privește alegerea locului de desfășurare a evenimentului. Tot mai multe cupluri valorizează flexibilitatea (dar și economia de bani), motiv pentru care cele mai multe evenimente se desfășoară în corturi dedicate.

Totuși, înainte de a rezerva un cort de evenimente trebuie să aveți o primă listă de invitați și zonele pe care vi le doriți (zone pentru ceremonie, recepție, dans, mese, și eventual spații pentru divertisment sau zone lounge). Numărul de invitați, împreună cu aceste zone implică o anumită spațialitate, fără de care întregul loc ar părea prea aglomerat și inconfortabil pentru invitați.

Cum se calculează spațiul necesar?

Primul pas în calcularea spațiului necesar este determinarea suprafeței alocate meselor și scaunelor. Recomandarea specialiștilor TopCorturi.ro în organizarea de evenimente este să aloci între 1,2 - 1,5 metri pătrați per invitat pentru această zonă (dar ia în considerare și faptul că unele mese și scaune ar putea necesita mai mult spațiu).

De exemplu, mesele rotunde (preferate pentru atmosfera intimă și facilitarea conversațiilor) ocupă mai mult spațiu decât mesele dreptunghiulare. O masă rotundă de 1,8 metri în diametru poate acomoda 8-10 persoane și necesită aproximativ 14-15 metri pătrați, incluzând spațiul pentru trecere. Dacă optezi pentru mese dreptunghiulare, acestea ar fi mai eficiente, ocupând în jur de 10-12 metri pătrați pentru același număr de invitați.

Cât de mare trebuie să fie ringul de dans?

O nuntă dans nu am auzit să existe! Ca invitații să sărbătorească, să danseze și să se distreze au nevoie de un ring de dans destul de încăpător, cu mențiunea că dimensiunea ar trebui stabilită în funcție de cât de mult anticipezi că vor dansa.

Gândește-te că la 150 de persoane aproximativ 60 de invitați vor dansa simultan. Fiecare persoană are nevoie de aproximativ 0,5 metri pătrați pe ringul de dans, deci calculul ar fi: 60 x 0,5 = 30 metri pătrați.

Zona pentru ceremonie

Dacă ceremonia și recepția au loc în aceleași corturi de evenimente este necesar să adaugi spațiu suplimentar. În mod tipic, pentru ceremonie se alocă aproximativ 1 metru pătrat per persoană, incluzând spațiul pentru scaune și un culoar central.

Pentru 150 de invitați, necesarul ar fi: 150 x 1 = 150 metri pătrați. Este important să planifici dispunerea scaunelor și să asiguri un spațiu adecvat pentru decorurile ceremoniei, astfel încât toți invitații să aibă o vizibilitate bună.

Zona pentru bufet și bar

Zonele pentru bufet și bar sunt esențiale pentru confortul invitaților și pentru a asigura un flux fluid în cadrul evenimentului. Spațiul alocat depinde de tipul de serviciu pe care îl oferi – un bufet tradițional sau un serviciu de bar complet.

Pentru un bufet tradițional este recomandat să aloci în jur de 20-30 metri pătrați, ca să existe suficient spațiu pentru ca invitații să se miște liber și să se servească. Pentru bar, un spațiu de 10-15 metri pătrați ar trebui să fie suficient, mai ales dacă include o zonă de așteptare și spațiu pentru personalul de servire.

Zona pentru muzicieni sau DJ

Dacă plănuiești să ai muzică live sau un DJ nu ar strica să le aloci un spațiu pentru echipament și artiști. O scenă pentru muzicieni ar trebui să aibă între 20 și 30 de metri pătrați, în funcție de numărul de membri ai trupei și de echipamentul necesar. Un DJ necesită un spațiu mai mic, de aproximativ 10-15 metri pătrați, incluzând zona pentru echipament.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe