Operatorii de jocuri de noroc din UK plătesc 1,2 miliarde de lire sterline anual pentru publicitatea online

marți, 18 iulie 2023

Industria jocurilor de noroc a devenit extrem de importantă pentru numeroase sectoare de activitate. În România, companiile de gambling plătesc anual taxe și impozite de peste 600 de milioane de euro. Aceiași operatori susțin sportul prin sponsorizări, un exemplu în acest sens fiind parteneriatul între națională și Fortuna, operator care are oferă și pariuri sportive, și alte tipuri de jocuri, prin Fortuna casino.

De asemenea, operatorii licențiați reprezintă o sursă de venit pentru mediul online, prin publicitatea pe care o cumpără. Potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online” (MIPO), realizat de BRAT, 3 din primii 5 cumpărători de publicitate online de anul trecut au fost branduri de top din domeniul jocurilor de noroc.

Strategia  de marketing se concentrează pe internet

Desigur, investițiile nu se ridică la nivelul celor din Occident. În Marea Britanie, de pildă, suma totală anuală alocată de companiile de gambling pentru publicitatea online a depășit 1,5 miliarde de lire sterline. Potrivit companiei de analiză „Regulus” 80% din strategia de marketing a fiecărui operator se concentrează pe internet. Această informație face ca preocuparea guvernelor de a interzice publicitatea pe tv să fie greu de înțeles.

Televiziunile britanice au preluat doar 15% din totalul de publicitate făcut industriei de gambling. Cu toate acestea, autoritățile de la Londra au decis ca reclamele pentru jocuri de noroc care prezintă celebrități, vedete ale sportului și influenceri din rețelele sociale să fie interzise la televizor. Astfel, guvernanții sunt de părere că se va face un pas important în protejarea adolescenților și a publicului vulnerabil, ambele categorii prezentând un risc ridicat de a dezvolta dependență.

Mai multă publicitate iarna

Se estimează că fondurile alocate publicității online de companiile de pe piața britanică vor ajunge la 1,84 miliarde de lire sterline pe an până în 2026. Se investește atât în metodele clasice, reprezentate de bannere și advertoriale, cât și în promovarea masivă în Social Media, pe toate canalele disponibile.

O altă formă de publicitate electronică este cea făcută prin intermediul jocurilor video, întrucât publicul acestor produse este foarte apropiat ca preocupări și tipologie de cel al agențiilor de pariuri sau al cazinourilor online.

Două studii universitare separate privind cheltuielile publicitare pentru gambling au descoperit că operatorii cresc volumul de publicitate online cu aproape 50% în timpul iernii, atunci când oamenii sunt în căutarea unor activități indoor și, în același timp, trec printr-o stare psihică ce favorizează practicarea jocurilor de noroc.

Asta nu este neapărat ceva rău, cât timp gamblingul rămâne la stadiul de activitate recreativă. Potrivit reprezentanților Betting and Gaming Council (Consiliul pentru Pariuri și Jocuri) din Regatul Unit, „studii academice nu au putut demonstra o legătură de cauzalitate între publicitatea la jocuri de noroc și dezvoltarea unei adicții”.

Bugete pentru promovare tot mai mari în SUA

Datorită aplicațiilor populare de pariuri sportive, piața de gambling din Statele Unite ale Americii a înregistrat încasări record de 55 de miliarde de dolari în 2022, potrivit datelor de la Asociația Americană de Jocuri. Operatorii sunt într-o cursă continuă pentru mediatizare și cotă de piață, astfel că și-au mărit cu 40% anual bugetele pentru investițiile în promovarea prin intermediul media, ajungând la 866 de milioane de dolari. Cele mai mari investiții în publicitatea online sunt făcute în ultimul trimestru al anului, datorită NFL, competiție pe care se pun foarte multe bilete.

Alocarea medie lunară de anunțuri în 2022 în industria jocurilor de noroc, care include totul, de la cazinouri la ligi de sport fantastice, a fost de 72 de milioane de dolari, o creștere cu 57% față de cele 46 de milioane de dolari în 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe