Urmează 5 ani de coșmar pe Valea Oltului!

luni, 5 august 2024

 

Închiderea circulației pe DN7 - Valea Oltului pentru o lună, până pe 9 august, este doar începutul unei serii de restricții care vor fi impuse periodic pe DN7, în următorii cinci ani, în timpul lucrărilor de execuție a celor 31 de kilometri din sectorul Boița-Lazaret al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura care monitorizează marile proiecte de infrastructură din România, a explicat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, că în prezent se efectuează lucrări de defrișare necesare pentru accesul echipelor de foraj geotehnic, în cadrul etapei de proiectare.

Ciurea a subliniat că restricțiile pe DN7 vor continua, deoarece autostrada intersectează DN7 în mai multe puncte majore, pe 5-6 kilometri, ceea ce va necesita închideri totale sau restricții de trafic pe durata lucrărilor propriu-zise de execuție, care nu au început încă. Lucrările de execuție vor include, printre altele, turnarea betonului, ridicarea grinzilor și manipularea unor cantități mari de pământ, toate acestea fiind imposibile fără a afecta traficul pe DN7, a mai spus Ciurea.

El a criticat autoritățile de la Ministerul Transporturilor, susținând că acestea vând publicului „o iluzie”, făcând promisiuni nerealiste cu privire la durata și impactul restricțiilor de trafic pe DN7.

„Domnul Grindeanu și cu mai marii din Transporturi ne tot vând o iluzie, gaura de la covrigul din Buzău. Că: domnule, stați liniștiți, că suferiți o lună. (...) Doamne ajută să fie o lună sau trei săptămâni. Suferiți atât, și după aceea nu o să mai închidem, nu o să mai aveți probleme. Fals. Ăsta este doar aperitivul. Felul principal va fi în momentul în care DN7 va avea fie închideri totale, fie restricții la paletă pe timpul lucrărilor. Pentru că autostrada, pe vreo 5-6 km, în vreo 5-6 puncte majore, intersectează DN7. Și nu putem să turnăm betoane chiar fără niciun fel de restricție. Nu putem să ridicăm grinzi fără niciun fel de restricție. Nu putem să mutăm mii, sute de mii, poate chiar milioane de metri cubi de pământ, fie excavație, fie rambleu, să așezăm terasamente, fără niciun fel de deranj în DN7”, a explicat Ionuț Ciurea la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Defrișările pe acest sector din viitoarea autostradă, care includ tăierea a aproximativ 20.000-25.000 de copaci, sunt necesare pentru a permite accesul echipelor de foraj geotehnic, calcularea necesarului de beton și planificarea detaliilor de execuție.

„Autostrada croșetează pe lângă Olt, pe deasupra DN7, prin munte, trebuie cumva executată. Nu e așa o bagatelă, sunt șase benzi de autostradă. Deci acum nu suntem în faza de execuție. Acum suntem în faza de proiectare. Nu vorbim de lucrări”, a continuat Ciurea.

Sectorul doi al autostrăzii Pitești-Sibiu, câștigat de o companie turcească, este întârziat deja cu un an în faza de proiectare, a avertizat reprezentantul Pro Infrastructura. Proiectarea trebuia să fie finalizată în decembrie 2023, spune Ionuț Ciurea, dar este posibil să fie gata spre sfârșitul anului 2024.

Loredana Voiculescu (www.republica.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe