Elevi de la trei şcoli din Vâlcea vor învăţa să construiască roboţi print-un proiect finanţat de Fondul Ştiinţescu

sâmbătă, 17 februarie 2024

Elevi de la trei şcoli din judeţul Vâlcea vor învăţa să construiască roboţi de complexitatea acelora de la concursurile de robotică, în cadrul unui proiect finanţat prin Fondul Ştiinţescu şi care a fost lansat vineri, la Colegiul Energetic din municipiul reşedinţă.

Denumit "STEAM and STEEL Robots", proiectul îşi propune ca în cadrul unor ateliere ce vor fi susţinute de participanţi la competiţia de robotică First Lego League să fie ajutaţi elevi ai celor trei unităţi de învăţământ - Colegiul Energetic, Şcoala Gimnazială nr. 4 din Râmnicu Vâlcea şi Şcoala Şerban Vodă Cantacuzino din Călimăneşti - să îşi urmeze pasiunea pentru ştiinţă şi tehnică.

"Încercăm să introducem în robotica educaţională şasiurile metalice care în acest moment sunt folosite în cadrul echipelor de robotică participante la First Tech Challenge şi care sunt limitate doar la aceste echipe. Noi vrem să deschidem utilizarea şasiurilor metalice către restul elevilor, către restul copiilor. Modul în care roboţii de la First Tech Challenge sunt comandaţi presupune cunoaşterea limbajului Java în principiu şi presupune nişte echipamente electronice mai complexe şi mai scumpe. Noi, pentru restul elevilor în acest proiect, încercăm să utilizăm familia microcontrollerului Arduino, care este omniprezent, este ieftin şi toată lumea ştie să-l programeze. Şi atunci vom folosi partea de structură şi de mişcare motoare şi roţi de la First Tech Challenge şi partea de comandă pe familia microcontrollerului Arduino", a precizat Cristian Cotea, programator la Asociaţia Stream Forward Râmnicu Vâlcea, care a iniţiat acest proiect.

Fiecare şcoală participantă va avea câte o grupă de 20-30 de elevi, care până pe 1 iunie se vor întâlni de trei ori cu mentorii din proiect, la final urmând să aibă loc şi o competiţie în care vor prezenta ce au construit în baza celor învăţate.

 

 

"Este un proiect pilot. Dacă totul merge bine, intenţionăm să-l extindem. Vom avea în fiecare dintre locaţii câte trei întâlniri. O întâlnire va avea patru ore. Echipele de elevi care vor intra în aceste întâlniri vor fi aceleaşi, activităţile din proiect presupunând continuitatea pregătirii, adică ceea ce se întâmplă în prima întâlnire de patru ore va continua în a doua întâlnire, iar apoi în a treia. La final vrem să-i strângem pe toţi într-o competiţie să vedem ceea ce au construit. Aceasta se va axa nu atât pe abilităţile de programare, cât pe creativitate. Ne bazăm pe creativitate şi vrem să vedem roboţi cât mai diverşi", a mai spus reprezentantul Asociaţiei Stream Forward.

Teona Maria Cotea, unul dintre voluntarii implicaţi în proiect, a arătat că pentru a atrage interesul copiilor, robotica trebuie prezentată într-un mod cât mai atractiv şi pe înţelesul lor.

"Cel mai mult contează cum le prezentăm noi, mentorii, robotica. Dacă le-o prezentăm ca pe ceva foarte greu accesibil, copiii îşi pierd foarte repede interesul. În momentul în care venim cu ceva atractiv şi reuşim să ne conectăm cu ei, să le explicăm foarte bine totul, atunci sunt şi ei interesaţi, captivaţi şi putem avea o colaborare pe termen lung", a explicat Teona Maria Cotea, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân" din Râmnicu Vâlcea şi cea care coordonează voluntarii şi mentorii din acest proiect.

Teona este membră a clubului Start Code, un club privat de robotică din Râmnicu Vâlcea, iar anul trecut a câştigat cu echipa ei de atunci premiul al doilea la categoria "Proiectarea robotului" la etapa naţională a competiţiei First Lego League. Ea speră că şi anul acesta echipa pe care o antrenează va câştiga la Braşov, unde va avea loc pe 2 martie faza naţională a competiţiei, un loc care să le asigure calificarea la etapa internaţională.

"Competiţia se împarte în mai multe probe, una dintre acestea fiind dezvoltarea unui proiect de inovare, care diferă de la sezon la sezon în funcţie de tematica respectivă. Anul acesta tematica fiind masterpiece, proiectul de inovare constă în alegerea unui hobby al membrilor echipei pe care să încerce să-l promoveze prin intermediul tehnologiei, prin intermediul artei. Noi ne-am ales ca hobby călătoria şi am dezvoltat în comunitatea noastră, în judeţul Vâlcea, o reţea prin care legăm, adăugăm pe o anumită hartă locaţii care nouă ne plac foarte mult, pe care turiştii poate ar fi interesaţi să le viziteze, pentru că am observat o anumită lipsă a informaţiilor actuale referitoare la locaţiile nou deschise, foarte interesante pentru turişti. Într-adevăr, există motoare de căutare precum Google Maps, unde sunt adăugate atracţii turistice pe care le cunoaşte toată lumea, dar poate turistul îşi doreşte să vină să bea o cafea bună undeva, sau să mănânce cea mai bună prăjitură din judeţ undeva. Noi căutăm aceste locuri speciale şi prin intermediul acestui proiect avem şi impact asupra afacerilor locale din Vâlcea", a mai spus Teona.

Proiectul "STEAM and STEEL Robots" a primit o finanţare de circa 14.500 lei prin Fondul Ştiinţescu, derulat de Fundaţia Comunitară Vâlcea. AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2025 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe