La sfârşitul săptămânii trecute, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea a efectuat o vizită în teren pentru a verifica respectarea graficului de lucrări pe tronsonul de autostradă Cornetu-Tigveni, aflat în lucru în acest moment.

Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu Piteşti va intra în lucru efectiv abia din primăvară, dar parţile de proiectare şi amenajare a terenului au demarat încă din 2022. Este şi cel mai mare contract semnat vreodată de CNAIR, 5323 miliarde lei, câştigător al licitaţiei fiind desemnată asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad.

„Am fost astăzi la Racoviţa, unde constructorul pregăteşte organizarea de şantier pentru demararea lucrărilor la secţiunea 3 Cornetu-Tigveni a autostrăzii Sibiu-Piteşti. În scurt timp, se termină proiectarea pentru această secţiune a autostrăzii, lucrările efective urmând să înceapă în primăvară.

Începerea lucrărilor înseamnă crearea a câteva sute de noi locuri de muncă pentru vâlcenii interesaţi să muncească. Am văzut astăzi o mobilizare bună şi sunt bucuros că se respectă graficul de lucrări. Periodic, am întâlnire cu firmele care vor realiza lucrările pe cele două secţiuni: Boiţa-Cornetu şi Cornetu-Tigveni, dar şi cu autorităţile statului implicate în acest proiect.

Suntem parteneri activi şi deschişi unei colaborări permanente pentru a realiza la termen şi cu succes acest proiect de interes naţional şi de o importanţă vitală pentru judeţul nostru”, a declarat preşedintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu.

În 15 aprilie, proiectantul lotului 3 de autostradă va preda proiectul în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Din luna februarie, conform reprezentanţilor WeBuild-Tancrad se vor relua angajările pe şantierul din Ţara Loviştei. Forţa de muncă este deficitară în acest moment, fapt care i-a făcut pe constructori să angajeze inclusiv 200 de muncitori străini.