Cum lumea digitala este intr-o apriga si continua evolutie, sa fii prezent online nu mai este facultativ, ci o reala necesitate, mai ales cand conduci sau reprezinti un business, indiferent de domeniul de activitate.
Odata cu pandemia de Coronavirus, cand business-urile fizice au fost nevoite sa isi puna lacatul pe usa, antreprenorii au constientizat, in sfarsit, ca online-ul este singura optiune de a ajunge la publicul tinta rapid, la costuri avantajoase. Aici intra in joc optimizarea SEO!
Dincolo de optimizarea propriu-zisa a site-ului (on-site), in centrul eforturilor specialistilor in SEO se afla crearea si implementarea strategiei de backlink-uri, o componenta cruciala in succesul oricarei campanii de marketing online.
Un backlink este un link de pe un site web care conduce spre alt site web (al clientului). Backlink-urile sunt esentiale pentru SEO deoarece motoarele de cautare le folosesc ca semnal ca site-ul clientului final are continut de calitate.
Mai precis, o strategie eficienta de backlink-uri se refera la ”procesul de obtinere a mai multor legaturi catre site-ul clientului care plateste pentru servicii seo”, tinand cont de industria in care activaeaza, publicul tinta si obiectivele de business.
Exista mai multe criterii care sunt luate in considerare de agentia SEO cand se stabileste strategia de backlink-uri:
Un aspect esential in dezvoltarea unei strategii de backlink-uri eficiente este calitatea link-urilor obtinute. Un backlink de la un site cu autoritate ridicata este mult mai valoros decat zeci de link-uri de la site-uri cu Domain Rating mic sau irelevante.
Relevanta backlink-urilor este un alt criteriu important. Backlink-urile obtinute de la site-uri de profil sunt relevante pentru industria sau pentru continutul creat. In esenta, acestea sunt mult mai valoroase decat backlink-urile obtinute de la site-uri fara legatura cu domeniul.
O strategie de backlink-uri eficienta nu se bazeaza pe un singur tip de backlink, ci implica o combinatie, inclusiv backlink-uri de la site-uri cu autoritate ridicata, backlink-uri de la bloguri, backlink-uri de pe retelele sociale si altele.
Crearea de continut valoros si unic este unul dintre cele mai bune moduri de a atrage backlink-uri naturale. Se recomanda ca articolele sa fie utile si informative sau care sa raspunda la intrebari sau dorinte ale vizitatorilor.
Participarea pe forumuri si prezenta pe retelele sociale sunt o modalitate eficienta de a obtine backlinkuri de calitate. Este important ca echipa de SEO sa aduca plus valoare discutiilor si nu sa foloseasca aceste platforme doar pentru promovarea produselor, serviciilor si a site-ului in general.
Publicarea de articole pe site-uri cu un Domain Rating (DR) mare este foarte eficienta in cresterea vizibilitatii online si imbunatatirea performantei SEO. Domain Rating este un metric dezvoltat de Ahrefs, care arata cat de puternic este profilul de backlink-uri al unui site web, pe o scara de la 1 la 100.
Avantajele publicarii de articole pe site-uri cu DR mare includ:
Web Design by DowMedia