Puterea afacerilor antreprenoriale din judeţul Vâlcea vine din legătura strânsă dintre familie şi business, care merg mână în mână. Companiie româneşti din zona respectivă care au ajuns lideri de piaţă în domeniile în care activează au o filozofie comună: familia reprezintă piatra de temelie a progresului în afaceri, pentru că ea reduce riscurile şi creşte agoniseala, a fost una dintre concluziile conferinţei ZF & BRD „Tu eşti viitorul în business“.
Alexandru Şoacăte, director general adjunct, Annabella unul dintre cei mai importanţi retaileri din România, originar din Vâlcea, a subliniat importanţa perspectivelor şi perspicacităţii antreprenorilor locali din Vâlcea în identificarea oportunităţilor la momentul potrivit. „Faptul că antreprenorii de aici au fost suficient de flexibili şi au acţionat la momentul respectiv, a dus la dezvoltarea a trei mari reţele de retail din Vâlcea. În ţară, puţine reţele antreprenoriale au supravieţuit, dar în Râmnicu Vâlcea sunt trei reţele mari“, a întărit executivul.
Povestea brandului Annabella
Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluţie, cu un magazin în care se vindeau fructe şi legume. Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu – antreprenoarea care se află în spatele businessului – nu şi-a dorit niciodată să plece din oraşul natal, aşa că după terminarea liceului s-a alăturat echipei de la Fabrica de Conserve Râureni, lucrând atât în producţie, cât şi în vânzări. Acolo îşi întâlneşte partenerul de viaţă şi de business, adică pe Dan Mutu. Apoi, cei doi antreprenori pleacă şi dezvoltă propriul business – Annabella -, iar ulterior (în 2008) cumpără şi fabrica de Conserve Râureni, pe care o dezvoltă.
„Aşadar, în 1994 începe povestea Annabella. Am ales să renunţăm la confortul pe care îl oferea un loc de muncă într-o companie locală, pentru o industrie care se afla la început de drum, dar care a trezit spiritul antreprenorial în mulţi români. După Revoluţie toată lumea făcea comerţ. Era ca un orizont larg deschis, în care toată lumea a văzut o oportunitate de a construi ceva. Noi nu am făcut excepţie. Aşa că la vârsta de 23 de ani am plecat şi eu şi soţul meu de la Râureni ca să ne deschidem propria afacere”, declara anterior Dorina Mutu.
Despre Annabella
Reteaua de retail Annabella este o afacere 100% antreprenorială, cel mai important jucător din retailul alimentar din regiune. Cu prezență pe piață de aproape 30 de ani, rețeaua Annabella numără peste 115 magazine în 4 județe, Vâlcea, Argeș, Olt si Dambovita cu suprafețe cuprinse între 200m² până la 2000m², dezvoltate pe trei concepte de retail diferite – (Annabella A-Z, Annabella Zilnic si Annabella Standard) – pentru a răspunde cât mai bine nevoilor fiecărei comunități în parte.
În 2022 Annabella a depășit 97 de milioane de euro, cifră de afaceri, un rezultat remarcabil la nivelul pieței locale. Lanțul reprezintă unul dintre principalii angajatori din județul Vâlcea, asigurând peste 1200 de locuri de muncă. Expansiunea afacerii Annabella continuă cu dezvoltarea de parcuri comerciale de tip retail park, deschiderea de noi unități de retail dar și cu modernizarea și eficientizarea celor existente.