Trei metode prin care poți să crești și să menții productivitatea muncii la nivel de companie  

miercuri, 1 februarie 2023

Companii din toate domeniile caută angajați care să fie, în principal productivi, dar uită că productivitatea în muncă nu este întotdeauna o stare de fapt. Angajați productivi se găsesc în țară, dar și în afară, numai că nu vor să rămână productivi dacă nu au o motivație ori dacă productivitatea nu le este crescută și menținută de angajator. 

Ce fac companiile pentru a crește și menține productivitatea în rândul angajaților?

  1. Ascultă 

Diferența aici o poate face un angajator prezent, și nu prezent fizic printre angajați, ci unul dispus să asculte. Mai des în lucrul cu muncitorii străini, relația angajat - angajator se construiește cu piedici. Motivele pot fi diverse, dar întrebările rămase fără un răspuns venit "de mai sus" contribuie, în general, la o scădere a productivității muncii angajatului. Din acest motiv, pe cât posibil, angajatorul trebuie să rămână dispus să asculte.

2. Pun la dispoziție resurse

În esența ei, productivitatea nu este altceva decât diferența dintre resursele și efortul depuse, și rezultatele obținute. Angajații își fac treaba, dar sunt cu atât mai eficienți atunci când compania le pune la dispoziție și resursele necesare să o facă (materiale și de timp). Firmele care se îngrijesc de productivitatea angajaților îi ajută să rămână concentrați și le lasă timp să se relaxeze. 

3. Construiesc un sistem de promovare

Intern, companii mari din țară, și unele mai mici, au bine implementat un sistem de promovare. Posibilitatea avansării este, de altfel, un aspect pe care tot mai mulți candidați îl aduc în discuție la interviurile de angajare și, în unele cazuri, un criteriu definitoriu în alegerile lor. Un astfel de sistem poate selecta angajații noi și îi poate motiva pe aceia vechi să se descurce din ce în ce mai bine.

Productivitatea în muncă poate fi crescută și menținută dacă ea există și atunci, angajatorii iau foarte în serios etapa de selecție a personalului. Cu atât mai mult dacă vorbim de muncitori străini, trebuie selectați aceia care își doresc mediul creat în țară de compania angajatoare. În marea lor majoritate, în România vin în fiecare an asiatici.

Asiaticii sunt serioși, stabili și eficienți în ceea ce fac, și o spun angajatorii care deja lucrează cu ei. Nu întâmplător, la fel ca în acest an, Guvernul vrea și în anul 2023 100.000 de lucrători străini în companii mari și mici, din toate domeniile de activitate din țară (construcții, HoReCa, agricultură etc.). De recrutare de personal asiatic pentru companii din România care se confruntă cu un deficit de forță de muncă, spre exemplu de recrutare forță de muncă din Nepal, se ocupă firme specializate în domeniu, cum este și Work-Finder.eu. Aceasta găsește și aduce în România, prin etape complexe și legale, doar muncitorii asiatici care se pliază pe nevoile angajatorului. Odată cu asta, se pun bazele productivității în muncă. 

Productivitatea este la angajat, dar ea crește și se menține pe bazele și mediul creat de compania angajatoare. Odată găsiți oamenii dispuși să muncească, fie asiatici sau nu, compania se angajează automat în creșterea și menținerea productivității lor. Dacă vrei să faci ceva în sensul acesta în firma ta, începe cu cele trei metode amintite mai sus. 

Sursa foto: unsplash.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe