La nivel naţional, reţelele străine au reuşit să mănânce peste 60% din totalul comerţului cu dominantă alimentară, însă există diferenţe majore de la o zonă la alta şi de la un judeţ la altul. Spre exemplu, în Bucureşti, jucătorii din comerţul modern au circa 800 de magazine, peste 80% din piaţă ca vânzări, pe când în judeţul Vâlcea au printre cele mai reduse prezenţe - informeaza zf.ro
Vâlcea se numără printre cele cinci judeţe din România cu cele mai puţine magazine sub sigla unui brand internaţional, mai exact există mai puţin de 40 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount sau cash & carry ce poartă numele unuia dintre cei zece jucători străini, arată o analiză a ZF.
La polul opus, acest judeţ din zona de sud-vest a ţării este acasă pentru trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi. Annabella si Diana au aici circa 120 de magazine cu care au reuşit să acopere atât localităţile mari, cât şi cele mici.