Sursa foto - AICI
Întreaga gamă de telefoane mobile Xiaomi propune prețuri mai mult decât convenabile, comparativ cu modele asemănătoare ale altor branduri. Care sunt motivele din spatele acestor deal-uri extrem de convenabile pe care le poți face oricând? Unii spun că aceste telefoane nu sunt decât niște “chinezării”, însă același lucru s-a spus în urma cu aproximativ un deceniu, atunci când primele modele de Huawei apăreau pe piața românească, lucru infirmat. Însă, între timp.
Costul de producție foarte mic să fie motivul pentru care aceste telefoane sunt atât de accesibile? Sau statutul de “nou venit” îi împinge pe chinezi să propună oferte pe care nu le poți trece cu vederea? Cele mai importante motive pentru care telefoanele Xiaomi sunt atât de accesibile ca preț, în rândurile de mai jos:
Atunci când Xiaomi și-a prezentat primul telefon pilot - Mi 1 - în august 2011, atenția a fost fixată asupra prețului dispozitivului. Consumatorii au putut cumpăra ceea ce era atunci un smartphone de ultimă oră pentru 1.999 de yuani (324 USD). Aceasta a fost o afacere majoră, în comparație cu alte telefoane de înaltă calitate, inclusiv iPhone 4, care a început de la 4.999 de yuani.
Xiaomi a menținut prețul inițial de 1.999 de yuani pentru telefonul pilot. Dar compania a lansat și linia sa de produse Hongmi, care sunt telefoane cu dimensiuni mai mici, la prețuri chiar mai mici, începând cu 699 de yuani. Telefoanele Hongmi se descurcă atât de bine, încât au ajutat compania Xiaomi să devină cel de-al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri din China, în primul trimestru al acestui an, potrivit companiei de cercetare Canalys.
Spre deosebire de alți producători de telefoane mobile, Xiaomi nu investește masiv în canalele tradiționale de comunicare. Mai mult decât atât, producătorul chinez nu deține o rețea fizică de magazine, de genul Apple Store sau Samsung Store, așadar, costurile cu angajații, chiriile și utilitățile (multiplicat la un numărul global de sucursale) este tăiat din start de pe lista costurilor. În schimb, compania preferă să își vândă întreaga gama de telefoane mobile Xiaomi cu ajutorul platformelor de e-commerce.
Pentru a-și crește popularitatea, brandul Xiaomi se bazează pe puterea rețelelor de socializare, comunicate de presă și “word to mouth”, cu ajutorul celor care s-au declarat fani ai acestor produse. Chiar dacă expunerea mediatică a lui Xiaomi nu se apropie de ce reușesc cei de la Samsung și Apple să facă, modelul lor de comunicare este unul cât se poate de interesant și, cel mai important, pare să funcționeze de minune în China.
Nu în ultimul rand, telefoanele Xiaomi au prețuri mult mai convenabile decât modelele asemănătoare ale altor branduri, datorită reclamelor ce rulează în interfața sistemului de operare.
Astfel, fiecare telefon mobil se transformă într-un veritabil spațiu media pentru diverse companii, aceste plan fiind unul pe termen lung pentru compania Xiaomi. Așadar, vom vedea o asemenea abordare și la modelele din viitor? Mai mult ca sigur, afirmă o mulțime de voci din presa de profil.
Gama de telefoane mobile Xiaomi propune prețuri mai mult decât accesibile, pentru că modelul de business al producătorului chinez este bazat pe tăierea costurilor logistice, utilizarea reclamelor în interfața sistemelor de operare și, cel mai important, folosirea fanilor Xiaomi ca veritabili brand ambassadors pentru o altă companie chinezească de telefonie mobilă, ce se apropie puternic din urmă!
Web Design by DowMedia