„Supraacciza la carburanți a fost eliminată în plenul Camerei Deputaților. Pun pariu cu cine vrea că prețul la pompă nu va scădea. În acest sens, vă dau un singur exemplu. În octombrie 2008, prețul petrolului ajunsese la un record istoric de 147 dolari barilul. În prezent, e în jur de 70 dolari, adică jumătate față de vârful din 2008. În acel an, prețul la pompă era 0,6 euro/l de carburant, ori azi prețul la pompă e de 1,3 euro/l de carburant. Deci barilul s-a înjumătățit, dar prețul la pompă s-a dublat”, a spus Remus Borza în platoul DCNews, adăugând că „avariția multinaționalelor nu are limite”.
„Supraacciza a fost introdusă în 2014 de liberalul Fenechiu, pe atunci ministrul Transporturilor. În ianuarie 2016, Guvernul Cioloș a suspendat-o, iar Guvernul Tudose a reintrodus-o în 2017. Și cu această supraacciză, totalul taxelor în prețul final la pompă reprezintă 50%, față de media UE de 60%. Iată că mai demontăm un mit: în România nu e cea mai scumpă benzină sau motorină. Unii specialiști plâng de mila transportatorilor, care sunt nevoiți să alimenteze în Ungaria sau Austria. Fals. Motorina în aceste două țări este mai scumpă decât în România, deci nu văd rațiunea economică pentru care transportatorii români ar supraalimenta în aceste țări.
Consumatorul final, adică proprietarul sau posesorul auto, nu va beneficia de anularea supraaccizei, care va intra doar în buzunarul distribuitorilor de carburanți. Se va încuraja înmatricularea mașinilor, preponderent a celor second-hand, veritabile sicrie pe roți. Vom risca și o acțiune de infringement, pentru că supraacciza nu e o invenție a României, ea regăsindu-se în toate statele membre ale UE. Mai mult decât atât, și statul pierde venituri anuale de 3,5 – 4 miliarde lei din supraacciza la carburant. Ori, în condițiile în care, veniturile bugetare scad, ca urmare a anulării unor taxe, suprataxe și impozite, cât și a nivelului nesatisfăcător al colectării, iar cheltuielile bugetare cresc ca urmare a promovării în continuare a unor măsuri populiste ce vizează creșterea salariilor în sectorul bugetar, a pensiilor, bonificațiilor, primelor și ajutoarelor sociale, deficitul bugetar va crește și mai mult în 2020, față de anul curent, cu consecința declanșării de către Comisia Europeană a procedurii de deficit excesiv și chiar de suspendare a unor finanțări. Deci o măsură proastă în urma căreia statul pierde. Nici românul nu câștigă și, mai mult decât atât, vom fi și urecheați de stăpânii de la Bruxelles”, a precizat Remus Borza
Web Design by DowMedia